Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Радостин Василев: Няма никой зад руля на кораба, падаме стремглаво надолу 
Автор: Йоланда Пелова 12:32 / 13.09.2023Коментари (2)715
© Фокус
Радостин Василев, политик и адвокат, в интервю за предаването "България, Европа и светът на фокус" на Радио "Фокус"

На хоризонта се задава МЕЧ със заявка за първата истинска пробългарска организация в най-новата история на България. Идеята беше анонсирана преди няколко дни от г-н Радостин Василев, който вече е в студиото. Здравейте, г-н Василев.

Здравейте.

Г-н Василев, обявихте, че ще учредите политическа партия МЕЧ. Как разбирате вие значението на всяка една дума от тази абревиатура, на която сте се спрели, а именно – нека да я кажем, "Морал, Единство и Чест“?

Това мое решение и на колегите ми беше продиктувано от събитията през последните три години. Знаете, беше много турбулентен както политически, така и социален период от българската история. След протестите дълбоко вярвахме, че ще се появи субект, който да е пробългарски, достатъчно отговорен пред своите избиратели и защитаващ техните интереси, колкото и клиширано да звучи това. Аз от първо лице видях, че първо Слави Трифонов и "Има такъв народ“, а след това и "Продължаваме промяната“ не просто не спазиха нито едно от своите обещания, а извършиха дълбоко предателство към своите избиратели.

Поглеждайки назад във времето, това не са изолирани случаи. За съжаление, това се повтаря от повече от 20 години. Решихме, че е крайно време да отговорим на обществените очаквания и на натрупания негативизъм в обществото по отношение на доверието към политическите партии с нещо истинско, нещо, което е изстрадано, изживяно. Защото аз минах през огромни сътресения през последните две години, но отстоявам твърдо моята позиция за промяна на един модел, който според мен е моделът на ГЕРБ и ДПС и той трябва да бъде отстранен трайно от политическата сцена. Виждаме, че заради предателства, заради различни решения, грешни при това, заради зависимости и страх не може да бъде отстранен този модел. И с "Морал, Единство и Чест“ – МЕЧ съм сигурен, че ще се случи това, което хората очакват.

Нека да се върнем все пак на тези три думички - морал, единтво и чест. Много често чуваме, че моралът в политиката отдавна отсъства.

Ако си спомняте, преди сигурно вече 20 години имаше един слоган – "Нов морал в политиката“, на една партия на един бивш цар, която не наложи нов морал в политиката, а направи едно огромно предателство, което след Костовото управление наистина изглеждаше невероятно. Аз в политиката не просто не виждам морал, аз не виждам елементарни човешки добродетели, които са характерни за нашето общество, и не вярвам, че настоящата политическа класа представлява или репрезентира обществото по правилен начин. Не искам да вярвам, че нашето общество е изпратило в Народното събрание или е определило за изпълнителната власт тези хора, които сега са там.

Считам, че имаме много повече качества. Отговорността пред избирателя е абсолютна демонстрация на морал. "Единство“ – няма по-голямо разделение в българското общество това, което е през последното десетилетие. Това разделение е социално, икономическо, политическо, семейно дори. То е предизвикано от желанието на една върхушка, клептократичните намерения на една върхушка, която иска да откаже от изборния процес голяма част от обществото чрез разделение. Ефективно е, води до резултати и обслужва интересите на тази върхушка, която аз споменах преди това. "Чест“ – чест означава, когато не си съгласен с определени решения, когато считаш, че определени решения на влизат в моралната ти недопустимост на твоите решения, на нещо, което ти не си съгласен с него, на нещо, което си обещал, да можеш с чест да излезеш от ситуацията и да покажеш на хората, че не всичко е личен интерес.

Аз на срещи с граждани казвам, че в България няма да има политическа стабилност, няма да има и доверие към политическия субект, докато не се случат две неща. Първото нещо е да се потърси отговорност за всичко, което е направено или ненаправено, защото замитането, продължаването само напред води до повтарянето на старите грешки, отговорност съдебна, отговорност всякаква. И другото нещо, което е – че докато в политиката няма хора, които да поставят обществения интерес, интересът на социума над личния си интерес и докато не дадем пример за такива хора, които да жертват нещо свое, за да постигне обществото някакъв напредък, ние не можем никога да постигнем истински политически процес.

За съжаление, и това не се вижда в момента. В политиката аз виждам предимно хора, които участват за личните си интереси и обслужват личните си интереси.

Г-н Василев, казвате, че партията ще бъде изградена от нови и неопетнени лица, които не са участвали в политическия процес досега, Честни, смели и почтени хора от народа. Това не прилича ли – така ще ви попитам, малко на идеята "Продължаваме промяна“, които също не бяха участвали в политическия процес на България – млади хора?

Приемам това сравнение като закачливо, защото те не са участвали най-вероятно и в обществения живот под никаква форма хората от "Продължаваме промяната“. Аз съм бил една година техен партньор и съм видял техните възможности, експертиза и експертност. Считам, че те не отговарят на елементарни разбирания за възможности в политиката, камо ли пък да бъдат политици. Но не искам да говоря за тях. Действително през последните седмици и месеци на мен ми се обадиха страшно много хора, в които аз виждам единствено и само желание за отново утоляване на своята политическа амбиция – хора, свързани с политиката, с опит, хора дори с електорална тежест, които притежават и структури, които имат и експертен капацитет.

Значи не са неопитни.



Не са неопитни, но аз им отказах участие в нашия проект, защото предпочитам да се формира изцяло нова политическа класа около МЕЧ, която да е неопетнена, и предпочитам да има хора, които да допускат грешки, хора, които да не знаят до определена степен политическия процес и действителност, но да не са свързани с всичко лошо, което аз отричам. Защото сега няма да давам примери, за да не обидим някой, но не искам да повтарям грешките на останалите политици – правим нещо ново и се снимаме по площадите с всички кариеристи от последните 20 години. Няма как да стане. В структурите участват и хора, които са били разочаровани от ИТН и от "Продължаваме промяната“, но те са на по-ниско ниво, не са популярни лица.

Г-н Василев, отново с един закачлив въпрос – защо МЕЧ? Не звучи ли малко агресивно – МЕЧ? Въоръжавате се с меч – не знам как да го тълкувам.

Ако абревиатурата звучи агресивно, това е само положително, тъй като срещу мафията с харвардските усмивки видяхме, че няма как да се борим. Така че този отговор се надявам да ви удовлетворява. Действително "Морал, Единство, Чест“ формира МЕЧ и МЕЧ трябва да отреже главата на тази ламя, която 20 години източва ресурса на българския народ. Така звучи, така ще бъде.

"Безкомпромисна пълномащабна война срещу политическата мафия“ – това написахте вие в социалните мрежи. Кои ще бъдат основите на вашия план и как ще построите тази нова, образно казано, къщичка в политиката?

Една партия се строи изключително трудно. Аз имам опит от това, което видях, как не трябва да се правят нещата в два проекта преди това – в единия членувах, в другия бях като партньор. Смятам, че нашата политическа платформа ще бъде изградена толкова стабилно, че да бъде устойчива. Искам да създам и ще създам политически проект, който да е трайно на политическата сцена, който независимо от политическите жертви и цена, която ще плати заради някои решения, няма да предаде своите избиратели и с рисковете да бъдем достатъчно малки в началото, за да ни подминават до тоалетната в Народното събрание, както се казва на един популярен запис.

Ще стигнем и до записа.

Но да отговорим на очакванията на хората. Защото повярвайте ми, няма политическа цена. Няма как да бъде обяснено на избирателя, че два несъвместими, три несъвместими политически обекта както от гледна точка на разбиранията за корупция, така и от гледна точка на политическата си платформа и на експертността си, се обединяват в постигането на цел еврозона и "Шенген“. Това е смехотворно, това не може да бъде национален приоритет и това не може да бъде сплав и спойка между такива диаметрално противоположни политически структури. Така че МЕЧ ще се гради правилно, ще се гради с ум, разум и с честност спрямо избирателите. И съм убеден, че в крайна сметка и от това, което аз правя като политическа заявка, и от историята, която съм натрупал вече достатъчно много, хората знаят, че съм готов да правя смели постъпки и да отстоявам моята позиция в името на постигането на обществената цел.

С меч в ръка вие тръгвате и към местните избори. Обявихте, че ще се кандидатирате като независим представител.



Да.

Какво очаквате от този вот? Много е важен, твърдят го политиците, хората. Очакванията са големи.

Аз не бих се кандидатирал, ако просто целта ми беше да участвам на изборите. Хората, които ме познават, знаят, че моята кандидатура е достатъчно сериозна заявка за това, че целта е да стана кмет. А защо да стана кмет точно на София и защо се кандидатирах – поради няколко причини. Първата е, че омертата започна в София с кметуването на Бойко Борисов и премина с кметуването на Йорданка Фандъкова. Всъщност София се превърна в началото на един октопод, който после завзе България, и главата трябва да бъде отрязана в София. От кандидатите до момента, които видях, че са участници, ще бъдат участници в изборите в София, не видях такъв, който да има възможности, смелост, последователност, експертност, за да постигне такава цел. А аз смятам, че слоганът и на кампанията ни – "За София без ГЕРБ и ДС“, е достатъчно добра заявка и оценка за това, което се е случвало тук.

А с какво, г-н Василев? Без ГЕРБ и без ДС, а с какво?

С Радостин Василев, който ще обърне хастара на Столична община наобратно за отрицателно време и ще установи всичко, което не е направено или е направено, и всички схеми, които са извършвани. Не видях друг кандидат да говори за ревизия, за анализ на това, което е направено. 2,5 милиарда бюджет на столицата…

Казвате бюджет – председателят на Столичния общински съвет г-н Георги Георгиев обяви, че за първи път сме изправени пред безпрецедентна ситуация. Свързана е с бюджета. Може да се случи така, че да не бъде приет този бюджет.



Аз не бих приемал думите на Георги Георгиев, който е известен със своята привързаност към ГЕРБ и по-скоро го възприемам като секретарка на секретарката на Фандъкова, но в крайна сметка столицата няма да остане без бюджет, независимо как се формира и новият Общински съвет, и какви разногласия имат в момента общинските съветници. Истината е, че на София й трябва силна ръка, която да обърне тренда на мафията, на обществените поръчки, които виждаме всички – дупка до дупка, на всички тези негативни тенденции, които се случиха. Нещо много интересно – прокламираният от десните, от неолибералите Васил Терзиев, който знаете той с каква история и какво семейство е, но той една дума не казва за управлението на ГЕРБ в София през последните години. Една дума не казва и е напълно ясно, че той няма никакъв шанс и желание да се бори с това, в което София се превърна.

С тези пари, похарчени в София, София трябваше не като Виена, София трябваше да изглежда по коренно различен начин. Но понеже повече от 50% от ресурса отива в "наши“ фирми, в ремонт на ремонта, не искам да ви обяснявам за сметопочистване и сметоизвозване и за концесиите. Аз направих презентацията на моята кандидатура по експертен начин, с обяснения какво, как и как трябва да се направи, а не със сладки приказки. И това, че няма достатъчно сериозни кандидати, е обида за столицата. Никога не е имало по-неподготвени хора, които да се кандидатират за кмет на София. Чакам кандидата на ГЕРБ, надявам се да има такъв, и го възприемам като единствена сериозна заплаха за мен, като човек, с когото можем да проведем истински избори за кмет на София. Другите кандидати ми се струват несериозни.

Г-н Василев, а вие смятате ли, че трябва цялостна промяна на бюджета на София?

Ние изучавахме детайлно бюджета на София, този, който е проектобюджета, така да го нарека.

Проектобюджета, да.

И считам за наложително да се промени въобще подхода, по който се прави един бюджет. Защото аз съм бил министър и знам как се прави бюджета на държавата и на едно министерство. Ще ви кажа само, че при 2,5 милиарда проектобюджет не можеш да имаш 5 милиона лева за изграждане на детски площадки и за междублокови пространства. Това е обидно. Това трябва да ти е едно от основните пера по инфраструктурата. Сега, че бюджетът се формира от 970 милиона вътрешни приходи, има различни пера, които го създават… Но друг пример ще ви кажа: 50-тина милиона за детски градини и едно училище. Трябва да са поне 100 милиона, защото ние знаем колко струва една детска градина. Няма детска градина, която в момента да струва под 4-5 милиона лева, колкото и малка да е тя. Йорданка Фандъкова през последните две години натисна изключително много на тази тема, за да запуши устата на критиците, но това не може да оправдае, че още хиляди деца в София остават без детска градина. И тази тема…

София е пренаселена, знаем го и това, това е проблем.

София е пренаселена, но за 15 години да не можеш да утолиш на необходимостта от детски градини означава, че нямаш системност в управлението. А цялата власт е била в теб – бил си кмет, имал си и Общински съвет. Така че бюджетът на София е много сериозен. Естествено, винаги е недостатъчен, но може по пера и по различни начини да се харчи, за да се постигне по-голяма ефективност. Ако не се налеят през следващите четири години много сериозни средства в инфраструктура, ние ще продължаваме да се движим по тези пътища, по тези тротоари, срамни. Между другото, аз сега подготвям една предизборна рубрика, която ще излъчваме на живо във "Фейсбук“, която ще показва всъщност в каква столица живеем, как е управлявана тя и какво ни заобикаля. И това е огромен срам за кмета и за цялата местна власт.

Знаем, във властта имат желание да влизат много хора. Преди няколко дни пресконференция даде г-н Васил Божков. Как коментирате неговото изненадващо прибиране тук у нас, в България, след това както се стекоха събитията около него и заявката му за власт?

Аз наистина не се считам подготвен да го коментирам, защото нямам никаква информация, извън тази, която виждам по медиите. Но всички тези събития – убийството на Алексей Петров, прибирането на Божков, са много странни. Със сигурност той има някакви планове и едва ли си е дошъл просто за да бъде свидетел на някакви действия спрямо себе си, но няма как да останат скрити. Всичко ще стане ясно на българското общество и мисля, че тепърва предстоят много интересни събития. Нямам по друг начин как да коментирам прибирането му, защото нито съм част от прокуратурата, нито съм запознат с проблемите му, нито съм детайлно запознат с политическия му проект, който той заяви, че ще развива, така че не виждам как мога да коментирам адекватно.

Г-н Василев, говорихме си с вас досега за вашата партия, която предстои да учредите на 22 октомври, нали така?

Точно така, да.

Ще се кандидатирате и за кмет на местните избори в столицата, обявихте това, казахте какви са вашите предпочитания и предложения за власт и какво точно предстои. Но местните избори наистина ще бъдат много интересни, не само в София. Те ще определят много неща. Може би разковничето ще бъдат за сглобката, или?

Така е. Очакванията се оправдават. "Продължаваме промяната“ – "Демократична България“ вече имат огромни търкания помежду си като коалиция и във връзка с тези избори. Аз мога да ви споделя, че от моите наблюдения това са два субекта, които не се понасят един друг, и не знам каква може да е причината за такава коалиция. Бях против нея, естествено, но не съм имал думата. По отношение на сглобката – когато аз очаквам заради всичките пари, които ГЕРБ ще налее в общини заради васалитета, който някои от общините и областите изобщо са в момента подложени, те да имат сериозен резултат, независимо от това, че масово не ги одобряват хората. Когато се почувства достатъчно силен Бойко Борисов и ГЕРБ, сглобката приключва. Това ще стане след местните избори. Заради предателството на "Продължаваме промяната“ – "Демократична България“ не очаквам те да имат кметове в сериозни областни градове, което ще даде предимство на "Възраждане“ или на други партии, които предполагам, че могат да се преборят за такъв вот. Ще се преначертае картата на местната власт. Съжалявам, че не можем да участваме активно, но нашата партия МЕЧ се учредява чак на 22 октомври и за следващите национални избори, които предполагам ще са през 2024 г., ще участваме. Ако сглобката остане достатъчно стабилна по-дълго време, това ще е изключително изненадващо за мен и смятам, че наистина местните избори ще бъдат разковничето или кръстопътят.

Какво може да накара тази сглобка да остане цяла?

Ние не знаем какво е в основата на нейното създаване – дали са "посолството“, "посолствата“, дали са определени икономически интереси, големи, свързани с Плана за възстановяване и устойчивост и с бюджетите на различните министерства. Това, което може да ги обедини, е първо огромният страх на "Продължаване промяната“ – "Демократична България“ от следващите избори. Те ще претърпят невероятен провал, защото излъгаха българските граждани. Това, което може да ги задържи, е заповед отнякъде – виждаме, че те изпълняват подобни заповеди, отнасят се с раболепие към някакви "посолства“ и "посолство“. След като са успели да прегърнат Кирил Петков, Бойко Борисов и Кирил Петков предпочита да си говори с Бойко Борисов пред това да казва истината на своите избиратели, значи е твърде възможен и такъв сценарий, това, което ги е консолидирало и ги е формирало, да ги задържи малко по-дълго, което ще нанесе трайни вреди на българското общество.

Защото от моето участие като народен представител и от наблюденията ми над изпълнителната власт, ние се намираме в абсолютно безвремие и в пространство, политическо такова, което няма абсолютно никой зад руля на кораба. Падаме стремглаво надолу. Т.е. аз, който бях основен критик на служебните правителства на Радев, считам, че те се справяха по-добре, отколкото този кабинет с откровени министри, които предизвикват отчаяние в мен – на туризма министърът, на отбраната министърът, на спорта министърът. Пълно отчаяние наистина.

Помним и че неотдавна вие разпространихте един запис от заседание на "Продължаваме промяната“, в който се чу, че се обсъждат смени на шефове на служби с "наши хора“, които са одобрени от "посолството“. Сега много актуална тема – реформите в службите, г-н Василев, знаете. Президентът вчера каза, че сегашното ръководство на Държавната агенция "Национална сигурност“ – ДАНС, е получило награда "Джордж Тенет“ на САЩ, от САЩ, която се давала веднъж годишно само на една държава за изключителен принос на ДАНС за националната сигурност на САЩ и на нашите съюзници, както и борбата с хибридните влияния. Изчитам всичко това, казвам го, за да са запознати нашите слушатели. Как коментирате това негово изказване, на президента? Той намеси САЩ. Защо изтъква тази награда?

По ред номерата. Първо, от записа стана ясно, че истинското задкулисие, аз съм шокиран от това, което чух на този запис, а съм участник в политическия процес, се ръководи от посолството и посолствата. Този запис и поведението на участниците в него в последствие, те мултиплицират ефекта на записа по пет, никой не е очаквал, че след като го разкрих този запис ще се изпълнява толкова дословно стъпка по стъпка, той показва падението на политическата класа. В него много неща се изговориха, но на темата за службите, когато чуете реформа от тази сглобка, трябва да сме изключително внимателни, защото те не са в състояние да направят нито конституционна реформа, нито законодателна реформа, приетите им закони са абсолютно трагедия в момента, и когато чухме за реформа в службите, това не е реформа в службите, това е подмяната на хора, които не са от техния кръг, тесен кръг на "Продължаване промяната“-"Демократична България“ с удобни хора, удобни хора, които винаги да изпълняват решения някои от посолствата или посолството, което и да е то.

А президентът Радев, изтъквайки тази награда според мен иска да постави в контрапункт на твърденията на "Демократична България“ и "Продължаваме промяната“, че службите ни се овладени от проруско влияние. Те и мен ме обвиняваха, че съм в ГРУ и съм служител на руските служби, като изкарах записа – истината въобще не е такава. Но споменаването на тази награда има тази цел, че "вие сте едни, известни сте с това, че американското посолство е един от центровете ви на влияние, особено в "Демократична България“, и в същото време критикувате, особено пък ДАНС, която е получила тази награда, е нелогично. Т.е. целта ви не е действително да правите реформа, просто една подмяна.“

Между другото ДАНС има изключително ограничен финансов ресурс, за да се грижи ефективно за националната сигурност на България, и това, което прави към момента тази агенция е геройство на фона на това, с което разполагат. Там трябва значително увеличаване на бюджета. И хората, които го работят това, знаете, които слушат докладите и на председателя на ДАНС, и т.н., така че те заслужават поздравления. А по отношение на аргументите за подмяна, реформата така наречена – тя не е реформа, защото за да реформираш една агенция, трябва да започнеш с целите, които преследваш.

Ами Атанас Атанасов  заяви, че предстои цялостна реформа в службите, имат изготвен законопроект, всичко е готово, законопроект за реформи, всичко е обсъдено вече.

Те и Конституция имат подготвена, и сега ще видите каква трагедия ще се случи като дойде тази Конституция до пленарна зала, и какво разкъсване ще бъде, защото тези хора 1000 неща могат да подготвят, но нито едно не мога да свършат. Атанас Атанасов е време да се пенсионира от политическата сцена. Аз преди две-три години казах подобно нещо за Татяна Дончева и мисля, че останах прав.  Той е време да си почива, защото присъствието му е абсолютно ненужно. Както знаем и той е човекът, който е назначил Алексей Петров в службата и излезе основен защитник от трибуната на редица решения, свързани с покровителство на ГЕРБ. А аз по-голямо предателство от това Атанас Атанасов да подкрепя Васил Терзиев за кмет на София, който искаха до второ-трето коляно да има лустрация неговата партия, та той в момента не съм сигурен, че може да си спечели и конгреса на собствената партия, камо ли да определя националната сигурност или реформа в службите. И по този начин бих определил неговото изказване – като несериозно. Вижте какви законопроекти предлагат: Те не можаха да предложат едно изречение правилно за интимна връзка, вие очаквате реформа в служби, които не познават.

Аз лично съм обяснявал на Кирил Петков, че областните управители са в изпълнителната власт, защото той когато беше премиер, не знаеше. Така че реформа ако ще правя тези хора – не, благодаря. По-добре да направят хората реформа, които имат експертизата, уменията и дългогодишен опит в тази система, президентът в това отношение е значително по-подготвен и неговият екип отколкото "Продължаваме промяната“, дори БСП има доста по-голям опит. За ГЕРБ няма да говоря, но те умишлено мълчат по темата, защото това е част от техния план: Поетапно систематично унищожение на наивниците от "Продължаваме промяната“, които заради огромното желание за власт в момента се нагърбват с непосилни за себе си функции. Те нямат експерти да заменят областните управители в България и да назначат качествени хора, а вие искате да правят контраразузнаване, и да правят Държавна агенция "Национална сигурност“, която има 15 отдела, от които 14 секретни, и те не знаят, питайте Кирил Петков какво е класифицирана информация и какви са достъпите – той не може да каже. 

Няколко пъти вече става въпрос за досиета тук, намесваме в нашия разговор. Защо този разговор е толкова актуален днес, защо досиетата трябва да бъдат актуални и днес?

Защото когато можеше и трябваше да бъде направена лустрация така наречените "сини“ тогава, се ослушаха и не го направих. Вече 30 години след промените ние виждаме, че внуците, правнуците на тези хора от Първо, Шесто, Главно, Държавна сигурност доносници вече са с успешни бизнеси, с изпрани бизнеси. И е много късно за такава лустрация. Ако бяхме го направили през 90-те години, когато му беше времето, нямаше да е така. На тях трябваше да бъде ограничена цялата възможност за участие във всякакъв вид изпълнителна, законодателна и съдебна власт, защото те нанесоха през последните 40 години от своето управление знаете какви неща на българския народ. Но вече е късно, вече е само някаква дъвка, която такива хора, като генерал Атанасов, дъвчеха до преди две-три години, а сега с този кандидат за кмет просто няма как да я правят, да го говорят.

Срамно и позорно е, че всъщност ние не научихме уроците си. Но аз съм го казал много пъти, знаете какво стана с Чаушеску, знаете какъв преврат мек, розов имаше в България, не сме изстрадали най-вероятно все още нашите промяна. Румъния през последните 15 години постига това, което постига, защото ние виждаме икономическите резултати, борбата с корупцията, мястото й в Европейския съюз, именно заради това че тя успя със своята прокуратура да пребори бивши олигархични структури, свързани с тяхната Държавна сигурност, 300 политици са осъдени, 60 или 40 министри са били в затвора. В България прокуратурата е част от организираната престъпност, от Татарчев, през Филчев, през Гешев до Сарафов – това са хора, които обслужват интересите на мафията.

И най-вероятно ще стигнем до катарзиса да тръгнем напред малко, постепенно и силно през гражданското общество, най-вероятно през катаклизъм. Това е пътят: или ще е така през катаклизъм и малки крачки еволюционно, или ще е революционно. Като гледам противопоставянето в обществото, не искам да си представяте какво ще стане ако това правителство продължава по този начин срещу своя народ и срещу неговите желания да взима решения.

Г-н Василев, и да завършим с това, с което започнахме: С партия МЕЧ – "Морал, единство и чест“. Ще го съчетая и с една международна новина: Г-жа Илияна Иванова беше избрана за наш еврокомисар, еврокомисар от България по иновациите и културата. Тази новина трябва да радва нашата страна. Вие как коментирате нейната кандидатура и този избор, който направиха в Европейския парламент?

Между другото нейният избор стана да деня, в който ние обявихме кандидатурата ми за кмет на столицата. Естествено новината за това, че аз ще бъде издигнат, не мина в нито една от големите медии, но аз прочетох внимателно за кандидатурата на нашия еврокомисар. Нали виждате Мария Габриел колко й е покритието и каква й е политическата стойност, мисля си, че тази жена има повече достойнства от нея, от това, което слушах – аз изслушах цялото изслушване, и смятам, че независимо от това, че е от партия ГЕРБ, тя може в остатъчните, мисля че година остава до края на мандата, да свърши достатъчно в този меко казано не много сериозен ресор, като изключим иновациите, защото всички останали са като притъквани така в иновациите.

Като гледам пък иновативността на българското Министерство на иновациите, и това, което то одобрява като, това министерство одобрява като иновативни продукти, всъщност това е една поредна корупционна яма и няма да е лошо нашия еврокомисар да се поинтересува какво се случва в нашето министерство и какви проекти за ядливи чаши и бъркалки се одобряват, за колко милиона и за някакви ларви в покрайнините на София, а как страдат българските граждани в Южното ни Черноморие и няма пари за тях. Аз питах и Денков, ама той не пожела да ми отговори на този въпрос. И това не е популизъм, защото хората ги интересува защо за някои има 5-10-50-100 милиона, а за нас има 1 512 лева. Така че тя като представител на България да си види собственото министерство в държавата, което е под контрола на про-ГЕРБ министър, до какво е докарало.






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Няма смисъл да чета ГЛУПОСТИТЕ на това мазно и продажно създание!
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юли 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Денят на народните будители
Скандално от Северна Македония: Българският език не съществува, ние ги
Бюджет 2025
Наводнения във Валенсия
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: