© Impact Press Group | | Българите все по-често се оплакват от злоупотреби с лични данни в мобилните компании. Сигналите са заради това, че без да знаят клиентите на телекомите имат записани на тяхно име десетки предплатени карти или пък са купили мобилен телефон. Това заяви в интервю председателят на Комисията за защита на личните данни Венета Шопова. По думите й най-често с лични данни злоупотребяват отделни служители на мобилните оператори, които работят в представителните им центрове и офисите на дистрибуторите им.В повечето случаи не може да се установи от къде изтичат личните данни на хората, казва Шопова. Наблюдава се обаче тенденция служители на мобилните оператори да злоупотребяват с личните данни на клиентите. Така се случва някой да разбере, че на негово име е купен нов мобилен телефон или са регистрирани от няколко на брой до десетки предплатени карти.
"Примерно при разглеждане на жалбите при закупуване на определен брой прима карти, или закупуване на мобилни апарати, или на някакъв друг вид услуги от мобилните оператори, защото обработени са данните на физическото лице по законосъобразен начин, примерно от мобилния оператор. Но впоследствие се оказва, че самото лице не е стъпвало в конкретния офис на оператора и по никакъв начин не е предоставяло своите данни. Това в повечето случаи се установява и от допълнително събрани доказателства от трети места, примерно от дистрибутори, или от Районни полицейски управления, или от органите на прокуратурата, които вече водят криминални разследвания", обясни още Шопова.
Засега Комисията за защита на личните данни не е наложила повече от 5000 лева глоби за злоупотреби с лични данни, извършени от мобилните оператори и техните дистрибутори.
Източник: Дарик |