Експерти предлагат да се въведат нови категории АМ и А2, които да запълнят пропуските при подготовката на младите водачи С 50% е нараснал броят на загиналите водачи на мотоциклети, сочи официалната статистика. На прага на сезона, в който рокерите излизат на пътя bTV потърси причината за инцидентите и как да бъде намален броят им. Две трети от катастрофите в страната с мотор стават заради самите водачи. Преди няколко години Светлозар Ботев, зъболекар по професия, се е разминал на косъм със смъртта. Губи за секунда внимание, не може да вземе завоя, навлиза в насрещното движеща се кола и се блъска челно."Истинските проблеми започват оттам нататък. От осем месеца съм по болници, седем операции, и забравих за професията си общо взето", споделя Светлозар.
Според експерти една от основните причини за многото смъртни случаи на мотористи е ниската им квалификация, високата скорост и това, че карат без каски. Крачка напред в по-добрата подготовка на младите водачи на мотори на пътя са въведените допълнителни часове за шофиране в градска среда.
"Досега какво се случва 12 часа полигон и чупи си главата, но отговорността е твоя. Това е абсурдно да продължи, смята изпълнителният директор на ИА "Автомобилна администрация" Володя Киров.
Според преподавателите обаче е нужно да се въведат още няколко нови категории АМ и А2, които да запълнят пропуските при подготовката на младите водачи в категория А и М - за мотопеди, мотоциклети и скутери, както и специална категория АТВ.
"По важното е хората да не излизат на пътя с М категория, а да управляват мотоциклет от 350 кубика, който един човек, който го е карал пет години трудно ще се справи с него", коментира председателят на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов.
От Съюза на преподавателите по авто -мото подготовка заявиха още, че се очаква двойно поскъпване на курсовете за категория А, но не уточниха от кога.
Източник: bTV |