© Impact Press Group | | Пазарът на нови автомобили отчита рекордни продажби, показват данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България за юни. Според тях през този месец са продадени общо 2154 леки автомобили, автобуси, мотоциклети и камиони. Общо за първите шест месеца на 2011 г. са регистрирани 10 954 сделки, което представлява увеличение с над 21 на сто в сравнение с полугодието на 2010 г. Като цяло данните на асоциацията показват както добри сигнали за покупките на коли, така и за тежкотоварната техника и автобусите.До края на юни продадените леки коли са общо 10 287
Това е увеличение с 19,6 на сто в сравнение с реализираните 8604 продажби в този сегмент за първите шест месеца на 2010 г. При камионите и автобусите увеличението е с близо 70 на сто. Ако през януари-юни 2010 година са реализирани 394 продажби, то за първите шест месеца на тази година те са почти удвоени - 667 броя.
Само при товарните автомобили увеличението на сделките е още по-внушително - с 80%. Като брой продадените камиони се увеличават от 351 за полугодието на 2010 г. до 655 за същия период на 2011 г.
Номер едно по продажби за периода януари-юни 2011 г. е Volkswagen, показват още данните на асоциацията. Тази марка отчита 1221 продадени нови леки автомобила, с което се затвърждава като лидер на пазара от началото на годината. Пазарният дял на компанията се изчислява на близо 12 на сто. Второто място се държи от Ford, които са продали 950 леки автомобила. За първите шест месеца на миналата година реализираните сделки с коли от тази марка са били 857, което за полугодието на 2011 г. е увеличение с почти 11 на сто. Пазарният дял на марката е 9,23 на сто.
На трето място по продажби на леки коли се нарежда Toyota. Реализираните сделки с леки коли от тази марка са 821, което й дава пазарен дял от 8 на сто. За първото шестмесечие на миналата година продажбите в този сегмент на марката са били 893.
Ръст отчитат и продажбите на Dacia. Тя държи четвърто място по пазарен дял с близко до 8-те процента. Данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България показват, че от януари до юни 2011 са продадени 815 леки автомобила при 600 за същия период на миналата година. Нататък в класацията по продажби следва Skoda, Peugeot, Opel, Renault, Chevrolet и Citroen.
За това, че пазарът на автомобили у нас се завръща на нивата си отпреди кризата, стана ясно още в средата на юни при проведения автомобилен салон в столицата. Над 500 нови автомобила бяха изтъргувани само за петте дни на престижното изложение.
Източник: в. "Монитор" |