ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Ще се върви към промяна на работната седмица | ||||||
| ||||||
"Ако 4-дневната работна седмица е въведена и планирана правилно, е възможно да бъде наистина успешен модел.“ Четиридневната работна седмица или друга по-различна гъвкавост по отношение на работното време и даване възможност на хората да си починат, определено би могла да даде по-добра производителност на труда. Това е и основната причина за търсене на този модел на работа от страна на работодателите, смята Стоева. Трябва да се отбележи обаче, че практиката на Lamborghini е прецедент и по-скоро изключение. Многото кризи, които се натрупаха в автомобилната индустрия, определено натежаха на голяма част от компаниите. В България има и сериозни покачвания на възнагражденията - след Covid почти всяко тримесечие сме водещи в Европа по ръст на нивата на възнаграждение. Това започва да дава все по-малко въздух на работодателите и възможности за каквито и да е било други "акробатики“. Темата за работното време не стои на дневен ред пред работодателите в България, защото непосредствените трудности, с които трябва да се справят към момента, са им много по-належащи, коментира Стоева. Но според Стоева в световен план категорично ще се върви в посока на промяна на работната седмица, като припомни, че 5-дневната работна седмица също започва от автомобилната индустрия и е изглеждала невъзможна за хората по онова време. Младите хора, които навлизат на пазара на труда имат съвършено различна ценностна система и стремежи – определено искат да имат повече време за самоусъвършенстване, за семейство и почивка. "Под натиска на младите хора, които навлизат на пазара, идват тенденции, които започват да се забелязват и ще станат устойчиви.“ Автомобилната индустрия е отворена към всякакви нови технологии, иновации и оптимизация на процеси. Това е индустрия, при която производителността на труда е много сериозна и тя може да си позволи такава промяна, посочи Стоева. Все по-често включително и за компаниите у нас виждаме, че ръчният труд, който е много човекоемък, е все по-малко необходим. Компаниите все повече се опират на технологиите и организацията на процеса, което е и непременна и абсолютно задължителна предпоставка за въвеждане на 4-дневна работна седмица или друг вид облекчен режим на работа, смята Стоева. В автомобилната индустрия в България има две крайности - компании, които са високотехнологични, като това е и причината много млади хора да са привлечени към тях, но има и компании, в които трудът е изцяло ръчен, където е наистина много трудно да се въведе иновация. "Необходимо е всеки от нас независимо от възрастта, ако иска да остане активен на пазара на труда, да бъде по-отворен към всички възможности за обучение, развитие и преквалификация.“ Автомобилните компании в България са едни от най-напредналите в това отношение - отдавна са готови да развиват служителите си и да ги обучават. Автомобилната индустрия е една от индустриите, които се разраснаха най-много за последните години. На база на проучване с Аутомотив Клъстер България става ясно, че основните мотиватори за работещите в автомобилния сектор, са свързани с добри условия на труд, високи нива на възнаграждение, възможност за обучение и развитие. Предизвикателствата са предимно демографски – компании, свързани с автомобилен сектор има в цялата страна, като голяма част от тях са съсредоточени в София или Пловдив, но има и в малки и регионални градове, които изпитват сериозни затруднения предвид демографския проблем в България, отбеляза Стоева. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 08.01.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Регистрираха земетресение в България
11:07 / 26.11.2024
Първата жена на Димо Алексиев го зарязала заради алкохола
11:40 / 25.11.2024
Шуробаджанащина в "Пееш или лъжеш", зрителите бесни
08:49 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета