Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Ще станат ли електромобилите по-достъпни за обикновените хора?
Автор: Екип Ruse24.bg 10:11 / 15.10.2022Коментари (0)306
©
На този етап на хоризонта няма шанс електромобилите да станат толкова достъпни, че цената им да спре да бъде фактор на потреблението. Хората обедняват с месеци, инфлацията яде доходите. Китай са единственият пример в последните две години, които съумяха да свалят цената на електромобилите и да ги направят достъпни по силата на тяхното вътрешно потребление. Ако този модел се окаже устойчив, е възможно да има силна китайска конкуренция на автомобилния фронт в Европа. Това каза Калоян Желев, автомобилен експерт, в предаването "Светът е бизнес" на bloombergtv.bg.

Коментирайки данните от доклад на S&P Global Mobility, че енергийната криза в Европа може да заличи 40% от автомобилното производство, събеседникът посочи, че прогнозата за спад в производството на автомобили в Европа до един милион броя на тримесечие е повод за притеснение и звучи напълно реалистично с оглед на това, което става.

Основният натиск върху индустрията се дължи на веригите на доставки, включващи суровините, както и на покачването на енергийните цени.

По чисто политически причини голям процент от суровините в момента са недостъпни или поне нежелателни.

"По политическа линия натискът е неотслабващ", посочи събеседникът, коментирайки също неотстъпчивостта на Еврокомисията да въвежда все по-високи еко стандарти.

Огромният натиск за ограничаване на двигателите с вътрешно горене от 2035 година пада само върху европейските компании, а не и върху американските, но и не само това – той е самоналожен.

"Ние сами си го налагаме, няма външна сила, която да ни кара".

Няма да е преувеличено, ако кажем, че в икономическо отношение автомобилната индустрия е дойната крава на Европа във всяко отношение – като работодатели, като годишни обороти и като приходи. Тя е основният двигател на европейския търговски излишък. Така че пипането там с невнимателни ръце води до големи последствия, за които хората, от които това зависи в Брюксел, нямат понятие.

Каквото и да мислим за Русия като политика, тя е голям и важен стратегически пазар. Никой от големите автомобилни играчи, че и от малките, не е искал да отсъства от Русия. Въпросът е на каква цена е присъствието и какви са инструментите, с които могат да се управляват кризи като настоящата, посочи Желев.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
51-ото Народно събрание
Левски в Първа лига за сезон 2024/25
Катастрофи в България
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: