Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Ще станат ли електромобилите по-достъпни за обикновените хора?
Автор: Екип Ruse24.bg 10:11 / 15.10.2022Коментари (0)308
©
На този етап на хоризонта няма шанс електромобилите да станат толкова достъпни, че цената им да спре да бъде фактор на потреблението. Хората обедняват с месеци, инфлацията яде доходите. Китай са единственият пример в последните две години, които съумяха да свалят цената на електромобилите и да ги направят достъпни по силата на тяхното вътрешно потребление. Ако този модел се окаже устойчив, е възможно да има силна китайска конкуренция на автомобилния фронт в Европа. Това каза Калоян Желев, автомобилен експерт, в предаването "Светът е бизнес" на bloombergtv.bg.

Коментирайки данните от доклад на S&P Global Mobility, че енергийната криза в Европа може да заличи 40% от автомобилното производство, събеседникът посочи, че прогнозата за спад в производството на автомобили в Европа до един милион броя на тримесечие е повод за притеснение и звучи напълно реалистично с оглед на това, което става.

Основният натиск върху индустрията се дължи на веригите на доставки, включващи суровините, както и на покачването на енергийните цени.

По чисто политически причини голям процент от суровините в момента са недостъпни или поне нежелателни.

"По политическа линия натискът е неотслабващ", посочи събеседникът, коментирайки също неотстъпчивостта на Еврокомисията да въвежда все по-високи еко стандарти.

Огромният натиск за ограничаване на двигателите с вътрешно горене от 2035 година пада само върху европейските компании, а не и върху американските, но и не само това – той е самоналожен.

"Ние сами си го налагаме, няма външна сила, която да ни кара".

Няма да е преувеличено, ако кажем, че в икономическо отношение автомобилната индустрия е дойната крава на Европа във всяко отношение – като работодатели, като годишни обороти и като приходи. Тя е основният двигател на европейския търговски излишък. Така че пипането там с невнимателни ръце води до големи последствия, за които хората, от които това зависи в Брюксел, нямат понятие.

Каквото и да мислим за Русия като политика, тя е голям и важен стратегически пазар. Никой от големите автомобилни играчи, че и от малките, не е искал да отсъства от Русия. Въпросът е на каква цена е присъствието и какви са инструментите, с които могат да се управляват кризи като настоящата, посочи Желев.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Актуални теми
51-ото Народно събрание
Грипна епидемия обхвана страната
Катастрофи в България
Бюджет 2024
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: