© Ruse24.bg | | По-слабо търсене на климатици и печки отчитат тази есен продавачите в по-големите магазини за битова техника. Според тях причината е по-високата цена на електроенергията от 1 октомври, когато токът поскъпна с близо 10 на сто. По-съществено влияние обаче според тях имали прогнозите, че токът ще поскъпва занапред, като за следващите 5 г. увеличението на тарифите може да е с 50%. Другата причина е циганското лято, което вече е към своя край. Затова търговците се надяват с падането на температурите продажбите да се раздвижат.В големите търговски вериги цените на инверторните климатици варират от 500 до 2000 лв. в зависимост от марката, големината, мощността и т.н. Вентилаторните печки, които се предпочитат повече от малките домакинства, започват от 60 лв. и стигат до 400 лв, а конвекторните варират от 200 лв. до 1200.
Най-обикновените духалки могат да се намерят на цени от 12 лв. до 20 лв.
Българинът обаче продължава да залага на евтиното, категорични са продавачите. Свикнали сме да слагаме цените преди качеството и залагаме на познати марки, коментираха още от бранша. Повечето хора не си дават сметка, че евтиното понякога излиза по-скъпо и е по-добре да се инвестира в по-скъпи уреди, които са и енергоспестяващи и инвестицията в тях ще се върне многократно, добавиха още те.
Малките домакинства избират по-евтиния уред за отопление, който понякога изиграва лоша шега и сметките за ток са двойни, подчертават търговци. Когато избираме такъв уред за отопление е важно да обърнем внимание на характеристиките на уреда, да не гледаме само цената, препоръчват от бранша. Хубаво е преди да направим покупка да направим сравнение с други отоплителни уреди и да изберем най-подходящия в зависимост от големината на помещението, което ще отопляваме и от нуждите ни. Важен момент от покупката е да си направим сметка за възвращаемост на инвестицията в такъв уред, добавиха търговците.
Въпреки че предлагането е огромно, хората вече предпочитат да пазаруват от големите вериги за сметка на малките магазини за електроуреди. Освен заради по-голямото разнообразие на предлаганите марки, потребителите вече разбраха, че имат по-голям шанс да си потърсят правата в големите вериги, отколкото в кварталния магазин.
Източник: в. "Монитор" |