© Ruse24.bg | | Ако до следващата седмица държавата не преведе 14 млн. лева на БДЖ "Пътнически превози", пътническите влакове може да спрат още към средата на месеца, разкри в телевизионно интервю изпълнителният директор на дружеството Йордан Недев. Държавната субсидия беше спряна преди месец заради необслужван от превозвача кредит от 150 млн. лева към Световната банка.Недев предупреди, че при това положение дружеството е заплашено от фалит, а това води до демотивиране на работещите там. Той вежда вината за състоянието на компанията в себе си и ръководството: "Ние сме изцяло виновни за това, че нещата стигнаха дотук. Най-вероятно не сме успели нещо да обясним на Министерството на финансите, не можахме да прокараме по-сериозните си идеи пред Министерството на транспорта. В крайна сметка това е наша работа - да убеждаваме и да ръководим това дружество към просперитет, което очевидно не го сторихме".
"Изглежда сме некадърни! Не се шегувам, наистина" - заяви Недев и добави, че подаването на оставка е логичен ход. песимизмът му се дължи и на непопулярните мерки, които компанията предприе през последната година. Сред тях бяха спирането на влакове с малко пътници, на губещи дейности и съкращенията на персонала. Недев призна, че не може да обясни "защо така се обърнаха нещата", но гарантира, че финансовите трудности в железницата няма да доведат до увеличаване на риска за сигурността на пътниците.
"Смятам, че в състоянието, до което е доведено БДЖ, няма много полезни ходове - такова мнение изрази пред БНР председателят на Българския ж.п. превозвач и интермодални оператори Симеон Ананиев. "Следващата стъпка, която трябва да се направи според икономическите закони, говоря за БДЖ "Товарни превози" е по-скоро несъстоятелност, отколкото играта на екзотика и оздравяване. Интересно е, че 20 г. железниците всички ги оздравяват. Всеки кръг около железниците иска да ги оздрави, но така спасяват само себе си. Преминавайки през несъстоятелност, всички тези фирми ще бъда оздравени също. Е, някои от тях няма да получат този размер на калкулираните печалби, но това се случва и с други железници в Европа. Вече 33% от товарите се возят от други фирми. Това са ж.п. превозвачи, регистрирани в България и 40% от работата показва една сравнително добра ефективност" - каза Ананиев. |