ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Съдът на ЕС забрани на учителите да обиждат учениците | ||||||
| ||||||
Съдът се позовава на делото на ученик в хърватска държавна гимназия, който е бил три пъти словесно малтретиран от учител по математика. Първия път ученикът и неговите съученици са обиждани за това, че са закъснели за училище, втория път - за това, че са съобщили за обидите на директора на училището, а третия път - няколко дни по-късно. Ученикът е получил психологическа помощ, като психологът на училището е установил, че детето страда от остро тревожно разстройство. Хърватската прокуратура обаче отказала да повдигне обвинение срещу учителя, който е упражнил насилие. Националните съдилища са потвърдили решението, след което бащата на ученика е подал жалба до ЕСПЧ. "Съдът стигна до заключението, че всякакви прояви на насилие или малтретиране от страна на учители и други служители в учебните заведения не са съвместими с правото на децата на образование и със зачитането на личния им живот. Въпреки че първите обиди на учителя към жалбоподателя са били насочени към наказване на него и съучениците му, двата последващи случая не могат да се разглеждат като друго освен безпричинно словесно насилие над жалбоподателя. В този случай съдът счита, че поведението на учителя не може да бъде оправдано. Отбелязвайки, че словесната обида не е била много интензивна и не е прераснала в по-нататъшен по-систематичен тормоз, Съдът подчертава, че с оглед на доверието, авторитета и влиянието на учителите, както и на тяхната социална отговорност, не може да има място за толерантност към каквото и да е нападение от страна на учителя към ученика", казва ЕСПЧ. Съдиите от Съда в Страсбург установяват, че поведението на учителя, което е било обидно, е нарушило член 8 от Европейската конвенция, който гарантира правото на личен живот. Съдът в Страсбург обаче не може да реши дали отказът на хърватските власти да започнат наказателно производство срещу учителя е бил законосъобразен или е трябвало да се приложат други правни инструменти за неговото наказание. "Ето защо ЕСПЧ пристъпи към разглеждане на това как твърденията на жалбоподателя са били разгледани в рамките на наличните административни и професионални процедури. Съдът намира и двете процедури за неефективни, тъй като не са довели до решителни действия за отстраняване на недостатъците в подхода на учителя. Освен това видът на поведението, което се приписва на учителя, и последиците от него за жалбоподателя, са изисквали по-задълбочено проучване, за да се разберат и поправят неговото въздействие и последици", подчертава Съдът в решението си. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 17.11.2021 г.
0
Aнонимен
на 17.11.2021 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Кулагин: Ивоне е мъж!
12:25 / 28.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
15:32 / 28.11.2024
Какво време ни очаква днес
08:35 / 28.11.2024
Депутат от ДБ с оферта към ГЕРБ и БСП
13:42 / 28.11.2024
Денков: Времето изтича
09:53 / 28.11.2024
Атанас Зафиров: Получихме отказ
11:42 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета