ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Създателят на PISA: Вече не ви плащат за това какво знаете, защото го има Google, важно е какво можете да направите с това, което знаете | ||||||
| ||||||
"Вече не ви плащат за това какво знаете, защото го има Гугъл, важно е какво можете да направите с това, което знаете. България вече се движи към критерии и усвояване на компетентност. Учениците трябва от опит да учат. Сега средата трябва да е по-активна и ученикът да има повече отговорност. Съдържанието трябва да е по-интересно, съвременно и свързано с живота“, обясни Шлайхер. Той обясни, че България има прекрасни ученици, но и такива, които твърде много изостават. "Важно е родителите да проявяват интерес към децата си, защото училищата не винаги са в час. Важно е родителите да имат амбиции“, категоричен е Шлайхер. Според него по-ниските глобални резултати на PISA се дължат на пандемията и ученето дистанционно. "Видяхме спадът и качеството на резултатите в повечето страни и в България. Пандемията е един от факторите, защото в един момент учениците трябваше сами да се организират и да се мотивират. Младите хора не винаги са способни на това. Това не е единствената причина“, уточни Шлайхер. "Технологията е важна, но в същото време технологията много често пречи. На учениците социалните мрежи, не само, че им отнема от времето, но и съдържанието, което учениците гледат. Те се интересуват от неща, които са по-близко до тях и не винаги проявяват любопитство към различните аспекти на живота по света. Училището трябва да полага повече старание, за да може да им помогне да израснат в света и да управлява времето им. Ако детето изкара до полунощ на смартфона, то на сутринта ще му се спи и няма да може да работи в училище. Тук е ролята на родителя“, допълни той. Кой е Андрес Шлайхер? Наричат го "най-важният човек в английското образование" и "баща на повече революции от всеки германец след Карл Маркс". Андреас Шлайхер е немски математик, статистик, изследовател на процесите в образованието и създател на Програмата за международно оценяване на учениците, по-позната като PISA. Шлайхер е роден през 1964 г. Когато е на 10 години, учителката му в началното училище казва на баща му, че той не е способен да продължи образованието си в елитна гимназия. Това е причината баща му да го в училището "Рудолф Щайнер" в Хамбург, където получава среден успех 1,0 - най-високата възможна оценка за завършване на училище. Учи физика в Хамбург, а след това математика в университета Deakin, където през 1992 г. се дипломира с магистърска степен. През 2006 г. Хайделбергският университет го обявява за почетен професор във Факултета по поведенчески и културни изследвания. Шлайхер изгражда репутацията си на ценен статистик и поставя началото на PISA. Днес PISA е най-надеждният индикатор за качеството на образованието в отделните държави. Представлява тест, който изследва функционалната грамотност на 15-годишните ученици. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Няма да ни се размине, НИМХ потвърди официално прогнозата
10:42 / 27.11.2024
Нов коледен хит, но не е на Марая Кери
16:56 / 27.11.2024
Предстои промяна в големите търговски центрове
12:00 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
13:04 / 27.11.2024
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: