Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Транспортният министър с емоционален коментар за Държавните железници
Автор: Екип Ruse24.bg 19:53 / 17.07.2023Коментари (3)803
Министърът на транспорта решил в неделя да се повози в родната железница и написа емоционален пост в социалната мрежа Facebook, видя репортер на "Фокус". Георги Гвоздейков избрал влак от Централна гара в София през Пловдив за Бургас.

Ето какво написа той в профила си: 

Този текст е за родолюбието под български флаг, не за патриотизма.

Този текст е за БДЖ.

Тъжно е, че знамето ни се употребява като политическа платформа и за разединение вместо да бъде еталон за прогрес и единност на нацията. И докато патриотизмът печели от българския флаг, аз ще споделя какво е загубило родолюбието под флага ни.

Първата железопътна линия в днешните български земи е линията Русе-Варна. Нейната дължина е 142 км. Решението за построяването ѝ е взето през септември 1861 г. И е възложено на английска компания.

Днес 162 г. по-късно общата дължина на железопътните линии е нараснала до 4029 км, но българската държавна железница остава един тромав, уморен, изпотен, морално остарял организъм от соцвремената.

Патриотично е да се гордееш с увеличената дължина на жп трасетата, по които обаче не могат да се движат скоростно модерни, екологични влакове, но не е родолюбиво да оставиш тази емблема на товарната и пътническа свързаност да потъва флегматично в овехтяване, в неефективност, оставена на преживяване, а не впрегната в полза за благополучието на държавата и гражданите.

Патриотично е да се гордееш със закупените 15 електрически локомотиви от Сименс, но не е родолюбиво да оставиш пътниците да бъдат транспортирани във вагонните композиции от соца без климатик докато навън бушуват горещини.

Патриотично е да поставиш българския флаг на мотрисата и на униформата на машиниста, но не е родолюбиво да пътуваш в остарял, похабен, бавен влак с дебела, естетически осакатена и несъобразена със сезона униформена екипировка.

Патриотично е да работиш за едно от най-големите, най-старите предприятия в България, но не е родолюбиво да оставиш служителите без кариерни и финансови стимули, без перспективи, без модернизиране на подвижния състав, без подкрепа.

В импровизирана визита днес на Софийска централна гара се срещнах с тъгата на патриотизма в БДЖ - видях отломките на миналото - обраслите траверси, старите локомотиви, ръждясалите табели, соцвагоните без климатизация, закачени за екологичните електрически локомотиви на европейски производител, които се опитват да издърпат композицията напред към бъдещето и си давам сметка, че така повече не става.

Трябва да реформираме БДЖ спешно и да я превърнем в модерна интегрирана и екологична транспортна система, която наистина да осигурява мобилност и свързаност. Символ на сигурен и устойчив транспорт под българско знаме.

Видях и бъдещето. Родолюбиви млади машнинисти, които не искат да напускат системата на БДЖ, не се оплакват, работят, гордеят се с професията си, но се надяват да работят при по-добри условия, да управляват по-модерни машини, влаковете да свързват по-бързо села, градове, съдби.

Дължа и дължим на тези млади хора признателност за търпението, за ведрината, за тихото им родолюбие.

Да обичаш родината си означава да милееш за нейното благополучие, благополучието на държавата и благополучието на нейните граждани и то не се измерва с визуални символи и омайни думи, в разединяване и в проповядване на носталгия по миналото, нито в извиняване на руската агресия, която преобърна мирните времена във военна окупация, родолюбието са реални действия и постижения за повишаването на благата за хората, родолюбието е в малките действия и добротворчество, които създават големи успехи за икономическо, социално и културно обогатяване на обществото.

трябва да се превърне в сърцето на транспортната свързаност -

да повиши ефективността и конкурентоспособността в транспортния сектор, да подобри транспортната свързаност, сигурност и достъпност, да повиши енергийната ефективност.

Родолюбието не започва с флага, то започва от сърцето.



Повече снимки, от инспекцията на министъра, вижте в галерията.

Още по темата: общо новини по темата: 286
21.11.2024 »
18.11.2024 »
18.11.2024 »
15.11.2024 »
08.11.2024 »
07.11.2024 »
предишна страница [ 1/48 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 23.07.2023 г.
0
 
 
Е сега все нещо ни куца Но пък статията е добра Ако се пътува спален вагон там има климатик Затова се мисли предварително като си с малки деца или кушет То си е приключение за децата Едно време пак беше топло пък понасяхме По добре за здравето отколкото климатик .....всеки си прави избор
Aнонимен
на 20.07.2023 г.
0
 
 
Защо в статията се споменават само машинисти а не се казва нищо за началник влак и кондуктор който също са подложени на огромно натоварване при положение че е 40 градуса жега а във влака няма климатици или вентилация според мен те са хората които могат да направят пътуването на пътниците по приятно или обратното най-вече с отношение
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Формула 3 сезон 2024
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: