Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Триковете, с които ни карат да пазаруваме повече в магазина
Автор: Екип Ruse24.bg 12:00 / 09.03.2023Коментари (1)376
©
Замисляли ли сте се защо магазините масово слагат плодовете и зеленчуците на входа? Отговорът е съвсем прост и се касае за маркетингова стратегия.

"Задължително вече всички магазини, като влезеш, трябва да минеш покрай зеленчуците на входа. Като влезеш и видиш много цветове, ти се отваря апетита и съответно искаш да купиш повече неща, отколкото си влязъл да купиш", казва Емил Борисов, който е работил около 5 години в една от големите вериги супермаркети, пред БНР. 

По думите му има правило, което е, че на нивото на очите се слагат скъпите продукти, а евтините винаги са най-отдолу, като подсъзнателно те карат един вид да се принизиш, да се наведеш и да те хване срам да си купиш евтиния продукт.

Според Борисов в големите вериги отдавна подреждат стоките си по определени правила. Трикове, които действат на подсъзнанието и ни стимулират да купуваме понякога и излишни неща.

Когато се пуснат на добри цени стоки от първа необходимост, те винаги свършват за минути, споделя опита си Емил Борисов. Купуват и търговци от малки магазини, което е принудило част от веригите да въведат ограничения. Стоките с по-малък срок на годност винаги са най-отпред, казва Емил.

Националната статистика излезе с притеснителните данни, че три-четвърти от населението има проблеми да покрива всекидневните си разходи. Затова и промоциите в магазините грабват все повече окото на хората и се превръщат в ключов елемент на пазаруването, съобщава businessnovinite.bg.

В началото на пандемията рафтовете оставаха без основни продукти, а в последно време пазаруването на промоционални стоки се превърна в изключително важен елемент за мнозина. Според психоложката и мениджър на магазин за бижута Аница Хугасиян потребителите в момента се делят на три групи:

"Първата група е тази, която изведнъж сви бюджета, започна да прави по-сериозни икономии, да си складира примерно кешови пари. Втората група обхваща този модел личности, които изведнъж дадоха една оценка за нещата и казват – ами, почваме да харчим, че не знаем какъв ще е утрешния ден, нали? И в един момент влизат в такива излишни харчове, които към този етап от техния живот те нямат нужда от тях."

В третата група попадат хората, които са започнали да инвестират парите си, например в имоти, казва още Аница Хугасиян. Според нея много от търговците се опитват да оцелеят след пандемията и търсят начини да стимулират клиентите.






Зареждане! Моля, изчакайте ...
на 09.03.2023 г.
0
 
 
Това го знае всяко хлапе.
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
Поскъпване на хранителните продукти
Катастрофи в България
Риск от чума по дребните преживни животни
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: