ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Тролейбусният транспорт - най-перспективен за развитие на вътрешноградските превози? | ||||||
| ||||||
В доклада е представена историческа справка за развитието на тролейбусния транспорт в Европа и САЩ. Направено е проучване на политиката на Европейския съюз към този вид транспорт и е отчетена нейната позитивна насоченост. Разгледано е и общото състояние и перспективите за развитие на тролейбусния транспорт в България. През 2011 г. в 14-те града с опериращи тролейбусни системи са се движели общо 430 тролейбуса по 81 линии и са превозени 95 млн. пътници. В документа са посочени предимствата на тролейбусите - по отношение на автобусите: екологично чист транспорт, нисък разход на електроенергия в сравнение със скъпоструващите горива, възможност на двигателите да поемат двойно по-високо натоварване, плавно регулиране на скоростта и по-висока скорост, независимо от теренните условия; в сравнение с трамваите - капиталовложенията за 1 км трасе са 60 на сто от тези за трамвая, по-висока маневреност, значително по-нисък шум при движение; предимства за операторите - висока механична надеждност и ефективност, по-дълъг живот на експлоатация, няма загуби от работа на празен ход, по-ниски разходи за единица мощност и за поддръжка. Обществените предимства са свързани с по-голямата ефективност на централизираните електроцентрали отколкото на генератори или носители на електроенергия, които са в самите превозни средства. Ако за основен критерий за проектиране на тролейбусни мрежи се приеме броят на населението, освен в 14-те областни центрове, всички останали областни градове биха могли да бъдат съоръжени с тролейбуси, след проучване и финансова обосновка. Основният източник на финансиране на подобни проекти следва да бъде Европейският фонд за регионално развитие. Полезно би било обединяването на заинтересованите общини в общ консорциум с помощта на НСОРБ или Асоциацията на предприятията от градския електротранспорт в България. В такъв случай, за доставката на тролейбуси и съоръжения за изграждане на съответната инфраструктура, могат да бъдат договаряни преференциални цени. След отчитане на всички фактори, сравнението с автомобилния транспорт показва, че тролейбусният транспорт е по-екологичен и по-ефективен в енергийно отношение. Неговото развитие съответства на европейската транспортна политика, резултатите от международните и местните проучвания сочат, че ползите от неговото използване са по-големи от разходите. Всичко това показва, че развитието на тролейбусния транспорт в България има бъдеще, особено в условията на постоянно нарастване на цената на горивата. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
Aнонимен
на 06.06.2012 г.
+3
на 06.06.2012 г.
0
на 06.06.2012 г.
+1
на 06.06.2012 г.
+2
Aнонимен
на 06.06.2012 г.
+2
Aнонимен
на 06.06.2012 г.
+2
на 06.06.2012 г.
-4
Aнонимен
на 06.06.2012 г.
+4
Aнонимен
на 06.06.2012 г.
+3
Aнонимен
на 06.06.2012 г.
+4
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Празник е!
08:35 / 31.10.2024
Миро се похвали
17:56 / 30.10.2024
Социолог за ПП-ДБ: Опитът да притиснат Бойко Борисов в ъгъла е грешен
12:33 / 30.10.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета