Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
В цялата страна влаковете се движат по-бавно заради високите температури
Автор: Екип Ruse24.bg 20:52 / 20.07.2023Коментари (1)363
© БДЖ
В участъци с критично високи температури на релсите скоростта се ограничава между 40 и 60 км/ч. Целта е да се намали рискът от сериозни деформации на железния път. В София в най-горещите часове част от старите трамвайни трасета се обливат с вода няколко пъти дневно, предава БНТ.

В горещите летни дни железничарите следят с повишено внимание температурата на около 5000 километра релси в цяла България.

"Релсите са изработени от стомана. Стоманата е материал, който при повишаване на температурите се разширява. Стига се до деформация на релсите", каза Емил Симеонов - главен ревизор по безопасност на транспорта в НКЖИ.

Между 11.00 ч. и 19.00 ч. температурата на релсите се мери на всеки час през 40 - 50 километра. Процедурата отнема около 5 минути. В 12.00 часа в София е около 30 градуса. Температурата на железния път край централна гара е по-висока - 40 градуса.

Когато термометърът на релсите покаже над 54 градуса скоростта на движение на влаковете в горещия участък се ограничава.

"В зависимост от конструкцията на железния път скоростта се ограничава от 40 до 60 километра в час. За да не се допусне загуба на устойчивост на железния път", коментира Емил Симеонов.

Заради ограничената скорост влаковете закъсняват.

Макар и рядко влаковете спират заради сериозни деформации на релсите.

"Последно беше Столник - Саранци. Спряхме движението на влаковете, докато се извършат всички действия, за да може да гарантираме безопасността на пътниците", разясни Емил Симеонов.

Жегите създават проблеми и по част от трамвайните релси в София. Температурата им надхвърля 60 градуса.

"Понякога, когато се получи аварийна ситуация, се ограничава скоростта. Преди два дни имахме надигане на релсите, което предизвика спиране на трамвайното движение за 33 минути. Поддържаме релсов път, който е над 40 години в редовна експлоатация. Нормално след толкова години да има влошено техническо състояние", каза инж. Асен Ценов - заместник-директор по релсов път в Столичен "Електротранспорт".

За да се избегнат проблеми в жегите част от трамвайните трасета се обливат с вода по три пъти дневно. Предстоят и ремонти на част от най-старите релси в София.

Още по темата: общо новини по темата: 1081
05.02.2024 »
30.11.2023 »
21.10.2023 »
11.10.2023 »
10.10.2023 »
10.10.2023 »
предишна страница [ 1/181 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
До кога Тиквеницзи ще управляват България?
на 20.07.2023 г.
0
 
 
На времето последния вагон обливаше релсите с бяла боя! И екпреса София - Пловдив стигаше за по-малко от 2 часа! Сегя след 40 години пълна трагедия! И някой Грую ще ми говори за високо скоростни влакове! Импотенция! Ама на Н-та степен! Сега влаковете се движат като катафалки!
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Август 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
Поскъпване на хранителните продукти
Катастрофи в България
Риск от чума по дребните преживни животни
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: