ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Агро
Важно съобщение от НАП за всички, които искат ПИК | ||||||
| ||||||
В заявлението за издаване на ПИК е необходимо потребителят да посочи своите данни, задължително електронен адрес за кореспонденция, както и предпочитан от него офис на НАП, в който ще получи издадения ПИК. От съображения за защита на личните данни кодът се дава само лично на клиента или на упълномощено от него лице в запечатан плик, защото всички действия, извършени с ПИК, включително подаване на декларации и документи, се считат за саморъчно подписани. Към момента близо 900 000 граждани имат активен ПИК, като от обявяването на извънредното положение на 13 март 2020 г. до момента издадените нови персонални идентификационни кодове в страната са над 45 000. В териториалната дирекция в Пловдив само за вчерашния ден са издадени 282 ПИК. С тях могат да се ползват както е-услугите на агенцията, така и е-услуги, предоставяни от други администрации, сред които НОИ, Националната здравноосигурителна каса, Агенция по заетостта, Агенция по вписванията, Министерство на земеделието, 60 общини, сред които и столична и други. Общият брой е-услуги на НАП, достъпни с ПИК, надхвърля 35, припомнят от приходната агенция. Сред тях са подаване на данъчни и осигурителни декларации, справки за задълженията с възможност за плащане, включително и за местни данъци и такси, справки за изплатени доходи, за осигурителен доход, за извършени плащания и погасени с тях задължения, актуално състояния на трудови договори, подаване на заявления и получаване на удостоверения и други. Над 30 000 декларации за облагане на доходите на физическите лица вече са подадени в Пловдив седмица преди крайния срок 30 април, сочи справка на НАП. Над 80% от тях са изпратени по електронен път, 6 675 с електронен подпис и 18 507 с ПИК. Националната агенция за приходите призовава отново своите клиенти при възможност да отложат посещенията си в офис на ведомството до преустановяването на извънредното положение, като дотогава използват електронните услуги, достъпни на https://inetdec.nra.bg/ с персонален идентификационен код или електронен подпис. Структурите на НАП продължават да работят и да обслужват клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията. Подробна информация за данъчните и осигурителни правила по време на извънредното положение е достъпна в специална рубрика на сайта на НАП: https://nap.bg/page?id=762. Информационният център на НАП отговаря на въпроси на клиенти на телефон: 0700 18 700 от 8.30 часа до 18.00 часа в делнични дни на цена според тарифите на съответния оператор. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 23.04.2020 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Кулагин: Ивоне е мъж!
12:25 / 28.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
15:32 / 28.11.2024
Денков: Времето изтича
09:53 / 28.11.2024
Какво време ни очаква днес
08:35 / 28.11.2024
Депутат от ДБ с оферта към ГЕРБ и БСП
13:42 / 28.11.2024
Атанас Зафиров: Получихме отказ
11:42 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета