ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Ако колата не включва предавка при работещ двигател, причините са няколко | ||||||
| ||||||
Ако колата не включва предавка при работещ двигател, причините могат да бъдат определени по някои външни признаци. Почти всички те обикновено се появяват постепенно и могат да бъдат забелязани предварително. Да разгледаме най-често срещаните проблеми. Липса на трансмисионно масло в скоростната кутия Маслото има основополагаща роля в работата на целия трансмисионен механизъм. При ръчна скоростна кутия то действа като работна течност, намалява триенето и охлажда механизма. Ако има твърде малко от него или е много мръсно, започват проблеми. Признаци на неизправност: Поява на шум в кутията в неутрално положение; при смяна на предавки шумът от скоростната кутия се увеличава значително; самите скорости се сменят много трудно; забелязват се течове на масло по кутията; миризмата на изгоряло масло, когато механизмът на скоростната кутия е много прегрял. Проблеми с механизма на съединителя Проблеми със съединителя могат да възникнат по различни причини. Но като цяло те могат да бъдат идентифицирани по някои специфични признаци, които се появяват много преди самата повреда: непълно задействане на съединителя, въпреки че педалът е напълно натиснат; приплъзване или придърпване на съединителя при задействане; силно бръмчене или скърцане при натискане на педала; много дълъг ход на педала на съединителя или неговото блокиране. Ако предавката изобщо не се включва, тогава или съединителят не работи, или не е натиснат. Може да има няколко причини: хидравлика или жило на съединителя. Неизправност на механизма за превключване на предавките Проблеми с превключването на предавките могат да възникнат и ако компонентите на механизма за превключване – жила, лостове или вилки – са станали неизползваеми. Признаци на проблем: Голям луфт в скоростния лост; при превключване трябва да приложите повече усилия от обикновено; при движение на лоста се чуват външни звуци; някои предавки не се включват. Повреда в трансмисионния механизъм В резултат на износване или механични повреди, зъбните колела на скоростната кутия или синхронизаторите могат да се повредят. Следните знаци показват това: шум в неутрално положение; спонтанно изключване на предавката; трудно превключване на предавките; течове на масло по корпуса на скоростната кутия. Какво да направите, ако предавките не зацепват при работещ двигател Ако възникне проблем със скоростната кутия, той трябва да бъде разрешен възможно най-скоро. Какво може да се направи в този случай? Свържете се с автосервиз Най-важното в такава ситуация, както при лечението на човек, е да се постави правилната "диагноза“. Опитен специалист бързо ще разбере защо предавките не се включват при работещ двигател. Ако трябва да поправите връзка на скоростния лост или да смените част от съединителя, говорим за проста и незначителна работа. Дори начинаещ специалист може да извърши ремонт. Но ако механизмът на скоростната кутия е повреден, тогава трябва да се направи много повече, пише carmarket.bg. Ще трябва да се извади кутията от колата и да се разглоби, да се определи мястото на повредата и да се реши как да се отстрани проблемът. Ремонтът на скоростна кутия е доста сложен и изисква специално оборудване и умения, така че такава сложна операция трябва да се извършва само от доверен сервиз, който вече е спечелил доверието на шофьорите. Предотвратяване на повреди на скоростната кутия За да не се натъкнете на ситуация, при която предавките на ръчната трансмисия не се включват, докато двигателят работи, е важно да се придържате към доста прости правила. Те ще помогнат за удължаване на живота на скоростната кутия и ще избегнат сериозни проблеми по пътя. Редовна смяна на маслото. Работата на механизмите на скоростната кутия зависи от качеството и чистотата на трансмисионното масло, така че един от основните методи за профилактика е навременната смяна на маслото в съответствие с препоръките на производителя. Контрол на нивото на маслото. Изключително важно е да се предотврати намаляването на нивото на смазката до критични параметри. В противен случай може да възникне прегряване и повреда на частите. Съединителят постепенно се износва и се нуждае от смяна. "Симптомите“, за които говорихме по-рано, ще ви предупредят за това предварително. Експертите съветват да избирате само висококачествени компоненти, които ще издържат по-дълго. Системни технически прегледи. Препоръчително е редовно да проверявате състоянието на цялата скоростна кутия, ако структурно е възможно. Често коригирането на малък проблем предпазва цялата система от сериозни щети. Намалено натоварване на системата. Важно е автомобилът и трансмисията да се натоварват възможно най-малко и да се използват по-ниски предавки по-рядко. Тегленето на тежки товари и шофирането офроуд се отразява изключително негативно на сцеплението. Внимание към външни звуци. Понякога е полезно да изключите музиката в купето и да слушате звуците, които колата издава. Ако има подозрителен шум при превключване на предавките, това може да означава предстоящ проблем. Какво трябва да запомните в случай, че скоростната кутия на вашия автомобил се повреди Нека обобщим и направим изводи какво трябва да се направи, ако предавките не се зацепят при работещ двигател: 1. Скоростната кутия обикновено не се поврежда неочаквано. Определени симптоми показват, че наближава ремонт и не трябва да се пренебрегват. Ако такива признаци вече са се появили, по-добре е да не отлагате и незабавно да се свържете със специалист. 2. Агресивното шофиране, тегленето на други автомобили или ремарке или нередовната смяна на маслото на скоростната кутия може да доведе до сериозни щети по автомобила. 3. Внимателното използване на автомобила и спазването на препоръките на производителя за поддръжка и подмяна на работните течности е ключът към безпроблемната му работа. 4. Ако възникне проблем и предавките на ръчната трансмисия не се зацепват при работещ двигател, трябва да се свържете със сервиз с добър диагностичен механик. Специалист бързо ще установи причината за повредата и ще ви каже дали е възможно да смените дефектната резервна част или е по-лесно да смените целия уред. 5. В зависимост от уменията и възможностите на лицето, ремонтът може да се извърши самостоятелно или колата може да бъде закарана в автосервиз. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Кулагин: Ивоне е мъж!
12:25 / 28.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
15:32 / 28.11.2024
Денков: Времето изтича
09:53 / 28.11.2024
Какво време ни очаква днес
08:35 / 28.11.2024
Депутат от ДБ с оферта към ГЕРБ и БСП
13:42 / 28.11.2024
Атанас Зафиров: Получихме отказ
11:42 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: