Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Ето как да разберем, че горивният филтър е запушен
Автор: Екип Ruse24.bg 13:48 / 04.05.2023Коментари (0)265
© Sofia24.bg
Филтърът в горивната система на автомобила е консуматив, също като спирачните накладки, запалителните свещи или перата на чистачките. Много шофьори обаче забравят за това, което води до запушване на този важен елемент и се стгига до влошаване на работата на двигателя. Това води до намаляване на мощността и динамичните характеристики на автомобила. 

Как обаче се разбира кога е време да смените горивния филтър? На колко време се сменя?

Производителите на автомобили обикновено посочват периода за смяна на горивния филтър на дизелов или бензинов двигател в сервизната книжка или инструкцията за експлоатация на превозното средство. Информацията също така е достъпна на официалния сайт на компанията или на нейните дилъри, пише AutoMedia.bg. Най-често производителите определят интервала - от 30 000 до 60 000 км за смяната на този консуматив. Някои компании препоръчват филтрите, вградени в горивопровода, се сменят след 10 000 – 25 000 км, потопяемиите (тези, които се намират в резервоара за гориво) – след 30 000 – 100 000 км. 

Въпреки това, ако нормалните условия на работа на превозното средство са нарушени – например с експлоатация на тежък терен или с използване на некачествено гориво, тези срокове може да бъдат намалени.

Как да разберете, че е време за смяна?

Има определени симптоми, които могат да подскажат на водача, че филтърният елемент е замърсен и създава повишено съпротивление на горивото, навлизащо в двигателя. Те могат да бъдат забелязани дори от начинаещ шофьор:

- Повишен разход на гориво.

- Двигателят стартира трудно или изобщо не стартира.

- Двигателят спира на празен ход.

- При рязко натискане на педала на газта или при изкачване на наклон се усеща прекъсване в работа на мотора.

- Намаляване на мощността на двигателя и лошо сцепление, които се усещат при ускорение.

Откъде се появява мръсотия в горивото?

И накрая, няколко думи за това кои са основните и най-чести причини за замърсяване на горивния филтър.Първо - това е нискокачественото гориво, чиято цена се намалява от някои производители и търговци чрез добавки. Второ - лошото почистване на горивото на бензиностанциите след съхранение и транспортиране в резервоари.И трето - корозия, причинена от попадане на конденз в системата.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Почина Лиъм Пейн
Трима българи са задържани за шпионаж в полза на Русия във Великобрита
Влизането на България в Шенген
51-ото Народно събрание
Мигрантски натиск към България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: