Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Ето защо халогенните крушки на фаровете изгарят често
Автор: Екип Ruse24.bg 17:02 / 14.03.2023Коментари (0)411
©
Не е тайна, че халогенните крушки на фаровете изгарят. А предвид застаряващият ни роден автопарк, с подобни крушки са оборудвани голяма част от автомобилите в страната. Ако за няколко години ви се е налагало да смените една или две крушки, тогава не трябва да се притеснявате - това е нормално. Но какво да направите, ако тези крушки се повреждят на всеки две седмици, информира AutoMedia.bg.

Обикновено в такива случаи казват, че самите собственици са виновни. Например, работата по подмяната трябва да се извършва с ръкавици. В противен случай мазни отпечатъци от пръсти, оставени върху стъклото и основата, бързо ще извадят от строя електрическата крушка. Наистина, това може да се случи и трябва да се внимава. Но ние имаме предвид по-сложен проблем, когато скъпата крушка Philips или Bosch "живее" толкова дълго, колкото евтиният китайски "no name" продукт - 2-3 седмици.

Първото, което трябва да проверите е цялостта на фара. Ако, да речем, се забележи малка пукнатина върху тялото му, тогава е ясно, че влага и прах влизат вътре през нея. Ето първата (най-проста) причина за проблемите. Да не забравяме, че например блок-фаровете могат да се замъглят отвътре дори и при нова кола. Малко количество влага е приемливо и абсолютно нормално. Но ако тя е повече, то крушките ще изгарят.

А в случай, че крушките на фаровете изгарят периодично и на двата фара, то тоганва проблемите са свързани с бордовото напрежение в електрическата верига. Ако реле-регулаторът, който е на генератора, е повреден, тогава вместо 13.5-14.5 V в мрежата може да има 15-16 V. Такова високо напрежение буквално изгаря нажежаемата жичка на абсолютно всички "халогени". Марковите издържат повече, но резултатът е същият - шофьорът ходи до магазина за нови консумативи на всеки 2-3 седмици.

Ако говорим за по-модерни автомобили, тогава специално електронно устройство за управление се грижи за основните светлини. Също така дава сигнал какво напрежение да се подаде към определена крушка. Ако този уред не работи, обикновената подмяна на крушки отново не е достатъчна. Ще трябва да отидете в сервиза, за да диагностицирате възела или да го смените.

И накрая, оксидирането на цокъла на крушката също допринася за преждевременната и смърт. Изглежда, че в този случай съпротивлението се увеличава, тоест напрежението в лампата намалява. Тоест, трябва да "живее" по-дълго. Контактът обаче става нестабилен, а за нажежаемата жичка това е много лошо.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
51-ото Народно събрание
Бюджет 2024
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Влизането на България в Шенген
Процедурата за избор на нов главен прокурор
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: