ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Големите намаления на "Черния петък" мит или реалност? | ||||||
| ||||||
Тази година "Черният петък“ е на 29 ноември. Много потребители очакват офертите с големи отстъпки за широк спектър от стоки и услуги, но винаги стоят два основни въпроса – реални ли са намаленията и защо процентите са много по-малки от тези в Америка? Има ли истински отстъпки на "Черен петък“? За да се приеме, че една стока е действително намалена, съгласно действащото законодателство тя трябва да е продавана на старата и цена поне 30 дни преди кампанията за отстъпки. Това означава, че тази година най-късно на 29 октомври трябва да се стабилизира цената, от която следва да се изчислява отстъпката при евентуално нейно участие в кампанията "Черен петък“. Как потребителите могат да са сигурни, че намаленията не са фиктивни? Най-голямата гаранция е, ако потребителите сами проследят движението на цените. Това усилие си струва най-вече когато планират по-скъпи покупки и реално намаление от 20 до 60% би им дало добра възможност да спестят немалко пари. Друга възможност е да разчитат на добросъвестност от страна на търговците и ефективен контрол на институциите. Този подход обаче крие известни рискове, защото нито всички търговци са коректни, нито инспекторите могат да проверят всеки търговски обект. Как да проследите динамиката на цените? При толкова много стоки и възможности за закупуването им буквално от цял свят, проследяването на динамиката на цените изглежда непосилна задача, освен ако не си изградите правилна стратегия. Набележете какви стоки желаете да закупите и ги потърсете при няколко различни тръговци, като запазите цените, на които се предлагат от всеки от тях месец преди кампанията за намаление. Ако тези търговци обявят участие в "Черния петък“, сравнете новата цена с предварително запазената от Вас и лично се убедете дали информацията е акуратна. Средната пазарна цена като ориентир Средната пазарна цена също е добра отправна точка, която е полезно да се има предвид при вземането на решение дали да се пазарува от кампаниите за отстъпки. Това е така, защото практиката показва, че дори при реално намаление, крайната цена на стоката може да не е най-ниската на пазара в момента. Какво казва законът за отстъпките? Всяко съобщение за намаление на цените трябва да посочва за кои стоки и услуги или група стоки и услуги се отнася, при какви условия е валидно и каква ще бъде продължителността му, пишат от economic.bg. Върху етикета на всеки артикул трябва да бъде поставяна новата цена до предишната, която е зачертана, като може да се добавят съответно думите "нова цена" и "предишна цена". Допуска се и посочване на процент на намалението, като новата цена се поставя до предишната цена, която е зачертана. Съвети към търговците за "Черния петък“ Задължително спазвайте изискването на закона да сте продавали стоката на старата, по-висока цена поне 30 дни преди кампанията "Черен петък“. Ако някои от артикулите в магазина Ви са били обект на друго намаление, например есенно, и желаете за "Черния петък“ да обявите цялостно намаление, процентът на отстъпките за тези артикули трябва да бъде изчислен от първоначалната им цена, тъй като тук става дума за прогресивно намаление. Спазвайте стриктно изискванията на закона при обозначаването на цените и отстъпките върху етикетите на артикулите и на всички информационни материали. Избягвайте неясноти или спестяване на съществена информация при оповестяването на условията на кампанията за намаления. Нелоялни практики Нелоялните търговски практики в кампаниите "Черен петък“ са свързани предимно с неясни условия за прилагането на отстъпките. Например, обещава се даден процент отстъпка при покупка на два артикула, но не става ясно отнапред, че артикулите трябва да са напълно еднакви – два панталона, две ризи и т.н. Или процентите са представени 20+20 и потребителите остават с впечатлението, че имат 40% отбив от цената, а всъщност се предоставя намаление от 20% от редовната цена и нови 20% от получения резултат след изчислението, като крайната цена е по-висока, отколкото би била при 40% намаление. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Няма да ни се размине, НИМХ потвърди официално прогнозата
10:42 / 27.11.2024
Нов коледен хит, но не е на Марая Кери
16:56 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
13:04 / 27.11.2024
Предстои промяна в големите търговски центрове
12:00 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: