ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Honda проектира първите си коли във виртуалната реалност | ||||||
| ||||||
Виртуалната реалност оформя бъдещето на сфери като развлечението и игрите с различни платформи като PlayStation, PokerStars и Steam, където играчите могат да се насладят на висококачествено VR изживяване. Технологията обаче вече се използва широко и в други дейности като образование, здравеопазване, производство, а сега дебютира и в автомобилния дизайн. Компанията Honda, оценена на 43 милиарда долара, все още използва глинени модели в реален размер, за да създаде новите си дизайни, което е изпитан и надежден метод, въведен от дизайнера на GM Харли Ърл. Вече Honda постепенно разчита все по-малко на старата практика, като вместо това се възползва от много по-удобните виртуални технологии. Още през 2020 г. Honda отвори две VR студиа за разработване на виртуални модели в Калифорния и Токио. Днес създадените в тези студиа дизайни вече започват да влизат в производство и съвсем скоро може да ги очакваме на пазара. На пресконференция японският автомобилен производител показа как технологията за виртуална реалност се използва в рамките на компанията. Основно преимущество на новия подход е, че позволява много по-бързото и лесно създаване на модели. Освен това големи екипи от различни краища на света могат да работят заедно от разстояние във виртуалното пространство, което води до по-малко ресурси за пътувания и е по-природосъобразно. Създаването на прототипи във виртуална среда позволява на хората от различни екипи да си сътрудничат по-добре и в по-кратки срокове. Все пак новият подход е посрещнат и с известна доза скептицизъм и според някои служители в студиото липсата на физически допир при избирането на материали е сред недостатъците при използването на дигитални решения. "Не искаме да губим емоцията и човешкия допир в дизайна на Honda, така че няма да преследваме изцяло дигитален подход, но наистина сме развълнувани от продуктите на Honda, които ще достигнат до клиентите в бъдеще чрез използване на VR технология ", каза Матио Геслин, ръководител на VR технологията в Honda Design Studios. Те планират да продължат да изследват техническите възможности на виртуалната и добавената реалност в своите центрове за разработка по целия свят, за да подобрят визията и качеството на своите продукти. Този подход е използван при разработването на най-новите модели на Honda 2023 Honda Pilot и 2024 Honda Prologue EV. "Honda Prologue беше ключът към пълното използване на VR в процеса на проектиране, базирано на данни, с глинено моделиране като инструмент за проверка; нещо, което ще пренесем в разработката на други продукти на Honda.“ Въпреки че Honda Prologue е базирана и на външен глинен модел в пълен размер за усъвършенстване на детайлите, разработката на интериорния дизайн е изготвена основно с помощта на VR. Дизайнерският екип използва същата технологията за оценка на продукта Honda Pilot за 2023 г. Този подход позволява цялостен поглед над цвета, материалите и всички малки детайли. В резултат на това дизайнерските студия в Лос Анджелис и Япония успяват да осигурят незабавна обратна връзка и да направят промени в реално време. Honda не е единствената автомобилна компания, която използва новите технологии в производствения си процес. Марки като Ford и Bugatti също се обръщат към дигиталните решения, за да оптимизират и визуализират работата си. Най-новият луксозен модел Bugatti W16 Mistral roadster, който е оценен на 5 милиона долара, е създаден чрез софтуер за 3D моделиране и VR технология за визуализация на дизайна и то само в рамките на 9 месеца. Освен в производството, виртуалните технологии и възможностите на метавселената са приложими и при представянето на моделите на крайните потребители. Луксозната дъщерна марка на Honda Акура вече отвори виртуалния си шоурум в платформата Decentraland, където потенциалните клиенти и купувачи могат да се разходят и дори виртуално да изпробват автомобилите в метавселената. По подобен начин Skoda създаде изживяване, наречено Skodaverse, което позволява на потребителите да направят тест драйв, наподобяващ видео игра, или да посетят тяхната NFT галерия, в която има различни произведения на изкуството. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Кулагин: Ивоне е мъж!
12:25 / 28.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
15:32 / 28.11.2024
Денков: Времето изтича
09:53 / 28.11.2024
Какво време ни очаква днес
08:35 / 28.11.2024
Депутат от ДБ с оферта към ГЕРБ и БСП
13:42 / 28.11.2024
Атанас Зафиров: Получихме отказ
11:42 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: