Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Honda проектира първите си коли във виртуалната реалност
Автор: Екип Ruse24.bg 18:29 / 13.01.2023Коментари (0)584
©
Един от световните лидери в производството на автомобили, японската компания Honda, е на път да революционизира дизайнерската си практика, която датира от 30-те години на миналия век, чрез модерните технологии за виртуална реалност. Дизайнерският екип на автопроизводителя започна да изследва VR като възможност преди шест години в търсене на нов, по-ефективен начин за създаване на продукти.

Виртуалната реалност оформя бъдещето на сфери като развлечението и игрите с различни платформи като PlayStation, PokerStars и Steam, където играчите могат да се насладят на висококачествено VR изживяване. Технологията обаче вече се използва широко и в други дейности като образование, здравеопазване, производство, а сега дебютира и в автомобилния дизайн.

Компанията Honda, оценена на 43 милиарда долара, все още използва глинени модели в реален размер, за да създаде новите си дизайни, което е изпитан и надежден метод, въведен от дизайнера на GM Харли Ърл. Вече Honda постепенно разчита все по-малко на старата практика, като вместо това се възползва от много по-удобните виртуални технологии.

Още през 2020 г. Honda отвори две VR студиа за разработване на виртуални модели в Калифорния и Токио. Днес създадените в тези студиа дизайни вече започват да влизат в производство и съвсем скоро може да ги очакваме на пазара. На пресконференция японският автомобилен производител показа как технологията за виртуална реалност се използва в рамките на компанията.

Основно преимущество на новия подход е, че позволява много по-бързото и лесно създаване на модели. Освен това големи екипи от различни краища на света могат да работят заедно от разстояние във виртуалното пространство, което води до по-малко ресурси за пътувания и е по-природосъобразно. Създаването на прототипи във виртуална среда позволява на хората от различни екипи да си сътрудничат по-добре и в по-кратки срокове. Все пак новият подход е посрещнат и с известна доза скептицизъм и според някои служители в студиото липсата на физически допир при избирането на материали е сред недостатъците при използването на дигитални решения.

"Не искаме да губим емоцията и човешкия допир в дизайна на Honda, така че няма да преследваме изцяло дигитален подход, но наистина сме развълнувани от продуктите на Honda, които ще достигнат до клиентите в бъдеще чрез използване на VR технология ", каза Матио Геслин, ръководител на VR технологията в Honda Design Studios. Те планират да продължат да изследват техническите възможности на виртуалната и добавената реалност в своите центрове за разработка по целия свят, за да подобрят визията и качеството на своите продукти.

Този подход е използван при разработването на най-новите модели на Honda 2023 Honda Pilot и 2024 Honda Prologue EV. "Honda Prologue беше ключът към пълното използване на VR в процеса на проектиране, базирано на данни, с глинено моделиране като инструмент за проверка; нещо, което ще пренесем в разработката на други продукти на Honda.“

Въпреки че Honda Prologue е базирана и на външен глинен модел в пълен размер за усъвършенстване на детайлите, разработката на интериорния дизайн е изготвена основно с помощта на VR. Дизайнерският екип използва същата технологията за оценка на продукта Honda Pilot за 2023 г. Този подход позволява цялостен поглед над цвета, материалите и всички малки детайли. В резултат на това дизайнерските студия в Лос Анджелис и Япония успяват да осигурят незабавна обратна връзка и да направят промени в реално време.

Honda не е единствената автомобилна компания, която използва новите технологии в производствения си процес. Марки като Ford и Bugatti също се обръщат към дигиталните решения, за да оптимизират и визуализират работата си. Най-новият луксозен модел Bugatti W16 Mistral roadster, който е оценен на 5 милиона долара, е създаден чрез софтуер за 3D моделиране и VR технология за визуализация на дизайна и то само в рамките на 9 месеца. 

Освен в производството, виртуалните технологии и възможностите на метавселената са приложими и при представянето на моделите на крайните потребители. Луксозната дъщерна марка на Honda Акура вече отвори виртуалния си шоурум в платформата Decentraland, където потенциалните клиенти и купувачи могат да се разходят и дори виртуално  да изпробват автомобилите в метавселената. По подобен начин Skoda създаде изживяване, наречено Skodaverse, което позволява на потребителите да направят тест драйв, наподобяващ видео игра, или да посетят тяхната NFT галерия, в която има различни произведения на изкуството.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Катастрофи в България
51-ото Народно събрание
Левски в Първа лига за сезон 2024/25
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: