ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Икономията е майка на мизерията: Не изключвайте климатика, за да пестите гориво | ||||||
| ||||||
Включвайте климатика дори при кратки пътувания Все още продължава да има много водачи, подчинени на определени стереотипи по отношение на климатичната система. Един от тях е убеждението, че на кратки дистанции климатикът е неефективен, тъй като системата няма време да достигне необходимия работен режим. Това погрешно схващане вероятно се дължи на факта, че много хора свързват принципа на работа на климатика с принципа на работа на парното, а те са коренно различни, защото за работа на климатика не е нужна топлина. Работещият климатик трябва да започне да подава студен въздух в кабината почти веднага, така че не е необходимо да свързвате активирането му с продължителността на пътуването. Трябва да се знае едно: ако колата е била паркирана на слънце преди потегляне и интериорът й се е нагорещил, в първите няколко минути от пътуването трябва да отворите прозорците, за да излезе горещият въздух, след това да ги затворите и да включите климатичната система. Нека климатичната система работи в автоматичен режим Не са малко хората, които използват системата в ръчен режим, като сами регулират скорост, сила на вентилатора и посока на обдухване. Казват, че в режим AUTO климатичната система е "много шумна“. При такъв сценарий обаче се губи смисълът на автоматичната климатична система (ако автомобилът е оборудван с такава). Да, за известно време след стартиране на двигателя автоматичната климатична система всъщност включва вентилатора на по-висока скорост, опитвайки се да охлади (или затопли) интериора за възможно най-кратко време. В този момент просто няма нужда да се намесвате: веднага щом системата достигне зададената температура, тя сама ще намали скоростта до желаното ниво, поддържайки зададената температура, съветват експертите от carmarket. В този случай потоците се настройват автоматично, за да се избегне директното подаване на студен въздух към водача или пътниците. Е, в краен случай страничните вентилационни отвори могат да бъдат настроени от вас, а централните могат да бъдат напълно затворени. Грижете се за здравето си В горещ летен ден задачата на климатика е не само да създаде комфортна температура, но и да повиши безопасността: да поддържа нормалното кръвно налягане и пулса на водача, тъй като скоростта на реакция на "прегрял“ водач е значително по-ниска. Въпреки това, когато се стремите към комфорт, не трябва да забравяте логиката и здравето. Дори през лятото не трябва да сваляте температурата в купето под 22 градуса, а ако външната температура е над 30 градуса, не позволявайте разликата между външната и температурата в купето да надвишава 10 градуса, тъй като големите разлики могат да доведат до настинка. Тази вероятност е особено висока, когато човек, който е прекарал дълго време в жегата, влезе в охладено купе. Също така си струва да се въздържате от директно подаване на студен въздух към областта на главата, тъй като на изхода от вентилационните отвори температурата му е много по-ниска от тази, посочена на екрана за климатичната систеам Друга функция на климатика е филтрирането на въздуха, постъпващ в купето. Това е полезно за страдащите от алергии и не само, тъй като се филтрира не само прашецът, но и обекновеният прах. Модерните системи сами може да активират режим на рециркулация, но дори конвенционалната система е ефективна бариера срещу цветен прашец или "мръсни“ изгорели газове от автомобили, движещи се отпред. Е, не може ад се мери nanoe X технология, но и не е нужно да правим подобно сравнение в момента. Икономията е майка на мизерията, затова не изключвайте климатика, за да пестите гориво Един от масово разпространените стереотипи по отношение на климатика води до това, че не малко шофьори пестят от климатик през лятото, за да икономисват гориво. Със сигурност има истина в това, че разходът на гориво с климатик се увеличава, а захранването на климатика отнема част от мощността на двигателя. Струва си обаче да се има предвид, че съвременните компресори са по-ефективни от тези, използвани преди 20-30 години, и в резултат на това средният разход на гориво на нов автомобил се влияе повече от стила на шофиране на водача, отколкото дали климатикът е включен или изключен. А ако двигателят 150-ина (и отгоре) "коня“, работещата климатична система не влияе толкова много на динамиката на колата, че да се усети сериозно. Освен това икономията на гориво при изключен климатик и широко отворени прозорци също е илюзорна, особено при движение по магистрала, защото аеродинамиката на автомобила се влошава, а разходът дори без климатик расте с увеличаване на скоростта. Регулирайте потока на конвенционален климатик Много шофьори, използвайки конвенционален климатик с "ръчни“ настройки, регулират само скоростта на вентилатора и интензитета на охлаждане на въздуха, оставяйки въздушния поток насочен към едно и също място (например върху стъклото) или го насочват към лицето. Най-добре е да промените посоката на потока и да го регулирате така, че вътрешността да се охлажда равномерно. За да направите това, най-добре е да насочите страничните въздуховоди към прозорците, за да намалите в същото време вероятността от замъгляване на стъклото при дъжд. Не забрявайте, че всяки системи изисква своевременно обслужване Въпреки факта, че съвременната климатична система работи в напълно автоматичен режим, тя изисква редовна поддръжка (например по време на годишното планово сервизиране). Включва смяна на филтри, проверка за течове, доливане или смяна на фреон и компресорно масло, дезинфекция на изпарителя и т.н. Идеалното време за такава профилактика е пролетта или лятото, тъй като след шофиране през зимата или по време на дъжд може да се появи гъбичка в системата с придружаваща неприятна миризма. Друг доста ефективен начин за почистване на системата е озонирането с помощта на специално оборудване. Не се препоръчва да шофирате с дефектни компоненти на системата - например счупен радиатор, липса на хладилен агент, тъй като повредата на един компонент може да доведе до повреда на друг. А ремонтът на една климатична система винаги струва много повече от нейната планова поддръжка или профилактика. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Регистрираха земетресение в България
11:07 / 26.11.2024
Първата жена на Димо Алексиев го зарязала заради алкохола
11:40 / 25.11.2024
Шуробаджанащина в "Пееш или лъжеш", зрителите бесни
08:49 / 25.11.2024
Райна остава стара мома, гаджето я заряза заради лекарка
13:09 / 26.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: