![](http://i.id24.bg/img/loader.gif)
ЗАРЕЖДАНЕ...
Ивайло Гълъбов: Потребителите могат да се радват на ниските цени | ||||||
| ||||||
"Бойкотът е радикална инициатива, която няма да доведе до нищо добро. Начинът да имаме по-конкурентен пазар е да осигурим условия за по-висока конкуренция, а не да се опитваме да изгоним и малкото, които са решили да правят бизнес в България. Бизнесът с ритейлърите изискваше огромни финансови ресурси и в България сме щастливи, че сме привлекли едни от най-големите ритейлъри от Европа. Преди да дойдат в България, нещата в търговията на дребно бяха изключително трудни, криещи огромни рискове за доставчиците", каза председателят на Съюза на птицевъдите в България Ивайло Гълъбов в студиото на "България сутрин". По думите му трендът, който е предприет от ЕС, е към трайно поскъпване на всички храни. Потребителите се радват на ниски цени "Със започването на политика за намаляване на емисиите, дори в животновъдството, вероятно ще се задълбочи това поскъпване. Понеже в България успяхме да направим доста добро и модерно производство на яйца и на пилешко месо, сме страната с най-ниски цени на яйцата в Европа, доста под Германия, Испания, Румъния. Ние, производителите, не сме доволни от това, защото търсим най-добрата цена, но потребителите могат да се радват на ниските цени. Тази цена не е съобразена със заплатите, тя отразява натиска на украинските яйца, който продължава", допълни Гълъбов в ефира на Bulgaria ON AIR. Той е на мнение, че в момента най-атрактивни за пазара са украинските производители. "Те предлагат най-ниските цени и подбиват цените във всички страни, в които са допуснати. В България и Хърватия се допускат, останалите страни с едни или други механизми успяват да се справят с натиска на украинските лица. Сигурно няма да е далеч времето, когато Украйна ще стане член на общия пазар. Цената на производителите също не е еднаква, ние сме в свободна конкуренция. Ние сме в много силна конкуренция за краен пазар. Веригите също са в конкуренция за вниманието на потребителите", коментира още гостът. Произвеждаме около 110 хиляди тона пилешко месо Оказва се, че производителите имат достатъчно производство, за да обезпечат българския пазар. "Това не е изключително лесно, защото нашият пазар е свободен и всички европейски производители могат да присъстват на нашия пазар. Също така и ние изнасяме яйца, изнасяме около 20% от производството си за Гърция, Германия, Хърватия, Италия. Сделките с трети страни са ограничени. А пилешкото месо успява да запази добри нива, но продължава тенденцията да се внасят огромни количества месо - толкова, колкото е местното производство. Ние произвеждаме около 110 хиляди тона пилешко месо", поясни председателят на Съюза на птицевъдите. По-голямата част от месото, което се внася, отива в преработвателната индустрия. |
Още по темата: | общо новини по темата: 439 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/74 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg