ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Как да оправите скърцането на спирачките бързо и без пари? | ||||||
| ||||||
Скърцащите спирачки, особено най-мощните предни, се считат за един от най-честите и досадни системни дефекти. Често трябва да се признае, че неприятните високочестотни звуци не са пълна неизправност. Така че, просто досаден симптом, който причинява дискомфорт и предполага, че системата не работи перфектно. Един добър специалист ще назове повече от двадесет различни фактора като източници на скърцане, а ние сме ви разказвали за повечето от тях. Но днес ще говорим за най-често срещаната и повърхностна причина, която понякога дори и опитни шофьори не вземат предвид. И така, спирачките неочаквано изскърцват при натискане на педала. Влязла ли е мръсотия? Паднал ли е пясък върху работната повърхност на спирачната накладка? Или може би нещо по-сериозно - един от спирачните цилиндри блокира, създавайки несъответствие в работещата спирачна двойка - диск/накладка? На много хора им идва на ум, че трябва да смажат водачите. Но не бързайте да изграждате теории на конспирацията. Всичко може да се окаже много по-лесно. Спомнете си дали наскоро сте посещавали гумаджия.. Може би просто са свалили колелото в сервиз, за да поправят, да речем, части на окачването, които не са свързани със спирачната система или сте посетили сервиза за сезонна смяна на гуми. И ако е така, с голяма степен на вероятност сегашното ви скърцане е резултат от неквалифицирани действия на майстори. И спирачките нямат нищо общо. Може да звучи налудничаво, но вече е трудно да срещнете майстор, който да използва динамометричен ключ при ремонт на спирачна система или на гуми. Днес се използва различен инструмент - пневматичен, на пръв поглед по-технологичен и много по-производителен. За последното не можете да спорите, но що се отнася до технологичността в истинския смисъл на думата, това е под въпрос. Теди "пистолети" би трябва да изключват на определена сила, но повечето не са настроени добре. Често срещана грешка е пренатягането на болтовете без контрол на въртящия момент. В най-добрия случай "майсторът“ поставя колелото с помощта на всемогъщият ударен пневматичен гаечен ключ, майсторски прекарвайки не повече от секунда и половина на всеки болт и може би в два от десет случая динамометърът "тресчотката“ е настроена правилно. Междувременно ударният гайковерт развива не 20 или 30 Nm. И дори не 80, 100 или 150 - силата в този диапазон се препоръчва от различни автомобилни производители за монтиране на колела. А 800 Nm, 900 ... И понякога всички 1600 Nm! По този начин, чрез такова залепване на вашите болтове, механикът надвишава препоръчителния въртящ момент от 2.5 до 6.5 пъти, в зависимост от модела на инструмента! А уж фиктивното управление с динамометричен ключ след задействане на мощен пневматичен гаечен ключ е подобно на контролен изстрел, но често не се прилага. Какво става? Каква е физиката на процеса? Спирачките са особено рискова зона. Например, недостатъчно затегнато или по-скоро прекалено затегнато закрепване на джанта може да доведе до злополука. А в най-добрия случай - до скърцане на спирачките, пише automedia.investor.bg. Трябва стриктно да се спазва указаният от производителя контрол за всеки конкретен модел на точния момент на затягане на всички гайки и болтове, които автомобилът има. Адекватното взаимодействие на компонентите, осигурено чрез оптимално затягане, предотвратява "механичното напрежение" на частите, което може да доведе до тяхната деформация. Прекалено затегнатите гайки провокират предаването на честоти, които генерират шум и външни звуци. Всяка нишка е предавател между компонентите, превръщайки се в проводник на вибрации. А при спиране компонентите започват да резонират – "пеят“ – разпространявайки тази "мелодия“ из цялата система. С една дума, когато чуете немотивирано скърцане, опитайте баналния метод - затягане на джантите с правилния въртящ момент, което вероятно е посочено в инструкциите за експлоатация на вашия автомобил. И в доста от случаите скърцането ще изчезне. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Мари на Гала с едно счупено и едно пукнато ребро след раждането
11:06 / 04.11.2024
Певицата Прея с много тежка изповед
17:11 / 03.11.2024
Боливуд се мести в България
14:17 / 03.11.2024
Три прости съвета как да изберем вкусно кисело зеле
11:27 / 03.11.2024
Президентът с повод да почерпи
13:12 / 03.11.2024
НИМХ са готови с прогнозата за другата седмица. Подгответе се!
11:25 / 03.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: