Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Калин Сърменов: Горката ни държава, горкият ни народ
Автор: Йоланда Пелова 13:54 / 13.12.2022Коментари (0)381
©
Калин Сърменов, директор на Сатиричния театър "Алеко Константинов", в интервю за сутрешния блок "Добро утро, България" на Радио "Фокус"

Как изглежда политическата обстановка у нас през очите на активния гражданин? Наш гост е директорът на Сатиричния театър "Алеко Константинов“ г-н Калин Сърменов. Как изглежда политическата обстановка през вашите очи? 

Лицемерно – това е единствената дума, която може да се каже в момента. И това лицемерие обслужва, разбира се, политически интереси. Но единствено не обслужват интересите на България и интересите на нашето общество, което рязко се нуждае от стабилност и от предсказуемост. Всичките тези глупави въпроси, които чуваме от журналисти, които задават в различни предавания, всички тези безумни отговори на политици, всичко това е едно огромно лицемерие, което цели някакви лични интереси, партийни, надпартийни и т.н., т.е. зависимости. В никакъв случай не са в интерес на нашата държава и на това, което ни очаква, и това, което сме в момента. България рязко има нужда от консенсус, колкото и глупаво да звучи и клиширано, но ние рязко имаме нужда от обединение. Всичко това, което разрушихме през последните години, трябва да започнем да го градим. Една къща много лесно се руши, само трябват няколко шашки динамит, но много бавно се гради. И ние сега ще го изпитаме на собствения си гръб.  

Г-н Сърменов, да разбирам ли, че не ви вдъхва доверие проектокабинетът "Габровски“?  

Напротив, напротив – не ми вдъхва доверие отношението към него. Смятам, че г-н Габровски и въобще хората, които направиха този опит за кабинет, са положили усилия той да отговори на абсолютно всички изисквания – да няма напрежение, да има мислене за хората, което да бъде последователно, да изгради едни причинно-следствени връзки за някаква стабилност. Напротив, мисля, че тези усилия са положени и те са видни. Проблемът е в оценката на всички останали, които трябва да подкрепят тази идея.  

Ще повлияе ли тази оценка на проф. Николай Габровски да изиграе ролята на медиатор и обединител на партиите според вас? 

Аз, като гледам как реагират всичките т.нар. демократи – нови, красиви, честни и т.н., други, които са от статуквото, ние, като започнем да разглеждаме детайлно поведението на всички тези, нямало да бъдат със статуквото, после ще бъдат със статуквото, после изведнъж, най-неочаквано, се оказва, че Габровски нямал никакъв опит, а пък видиш ли, преди това тези юнаци имаха голям опит –  това е безумно лицемерие, което само пречи и гради в хората недоверие и липса на сигурност и смисъл в утрешния ден. Това е. Но може би това е целта. 

Г-н Сърменов, как ще коментирате кандидатурата за министър на културата на г-н Ириней Константинов от проектокабинета "Габровски“? Изненада ли ви тази номинация? 

Изненада ме. Аз не очаквах, не смятах, че Ириней Константинов е толкова активен в някакви пространства, но Ириней е човек с много голям опит зад гърба си вече и нищо лошо не виждам в това. Напротив, той е една обединителна фигура, доста е консенсусен, т.е. доста е балансиран. В годините е доказал, че това, което прави, се дължи на някаква последователност на действията си. Резултатите му показват в една трудна среда, в която той работи от много години вече. Така че за мен това е един разумен, успокоителен и верен ход. Пак казвам, проблем обаче разбира се е това по какъв начин, кой как го гласува и кой как го интерпретира.   

В предишен наш разговор вие казахте "Изкуството е надстройка, не база. Хората ще ядат и ще пият до последно, но на театър няма да ходят до последно“. Ще бъде ли тежка зимата, която предстои? 

Лично аз и преди казах, че не съм оптимист. Смятам, че всичко това, което надробихме, с толкова усилия да докажем разни глупости на разни несъстоятелни хора, аз не мога да разбера как политиката събра всички хора, които никой никъде не би наел на работа. С такова усърдие някак си се събират. И разбира се, хората, които стоят зад политическите лица, много добре психологически разработват тези модели. "Държавна сигурност“, КГБ от години работят по този въпрос. Вие си спомняте как царят дойде на бял кон – това не беше случайно пристигане, просто защото на него му се иска. Разработка си беше от "Държавна сигурност“ и от КГБ, за да могат тогава демократичните сили да бъдат  разрушени. Цялата тази логика, психологична, дава резултати. А пък що се отнася до зимата – това са вече последствията. Аз смятам, че наистина нас ни чака една тежка зима. Хората още не са получили големите сметки. Днеска е първият студен ден. Аз не съм оптимист. Смятам, че и политическата, и икономическата, и кризата в света, с тази война – всичко това допринася за усещането за несигурност и паника в хората, напрежение, което първо се отразява на изкуството и на надстройката, а не на базата.  

Знаете, получихме жълт картон за "Шенген“ – пореден провал за страната ни, определиха го анализатори, експерти. В политиката също не вървят нещата. Как според вас може да се подреди този пъзел, кои трябва да бъдат приоритетите на държавните мъже? 

На първо място трябва да е България и хората, които живеят в нея, в тази държава. Всичко останало трябва да е на заден план. Ние направихме всичко възможно да вкараме Нидерландия, още много преди да бъде попитана дали е съгласна ние да влезем в "Шенген“, те да се отнасят с нас меко казано с предубеждения. Спомняте си цялата сага със самолетите, която се случи, която беше съвсем съзнателен процес от наша страна. Да не говоря, че в Австрия има цели спирки на метрото, които ги наричат "българските“ – там са всичките джебчии и всичките крадци са там, и то са българи, говорят немски и т.н. Т.е. ние отдавна работим по въпроса тези хора да не ни харесват и до голяма степен – с право. Ние нищо не направихме, за да се докажем, че сме техни партньори и че можем да бъдем достойни в това пространство. И всички тези, които седят на т.нар. политически постове, не си дават сметка или си дават сметка. Според мен това е съзнателен процес – да ни бутат в една посока, която ние отдавна сме загърбил. И смятам, че България е европейска държава и трябва да бъде обърната към Европа и да приеме европейските ценности, колкото и някой път те да не ни харесват, но това е част от Общността. Ние трябва да бъдем част от тази общност. Единственият път е този. Всичко останало е крах и то е видно, и нашата история го показва – като започнете от Първата световна война, минете през Ньойски договор и свършите до сега.  

Поредните избори какво биха решили?  

Ако продължаваме да се държим толкова инфантилно и хората не си дадат сметка, че е в техните ръце решението, нищо няма да се реши. Според мен в Изборния кодекс трябва да се направят промени много спешно, но тук, разбира се, пак опираме до политическа воля. Хората вече се умориха да протестират и виждате, че протестите са финансирани. На улицата излизат хора, които далеч не се интересуват от това, което крещят и викат, което значи, че няма и воля да се промени от улицата. Така че държавността трябва да вземе в свои ръце логиката и въобще партиите, които имат превес в парламента, да се съберат и да променят Изборния кодекс. Много отдавна не трябва да се гласува по този начин. Примерно хората, които живеят извън България, далеч не съм съгласен, че те трябва да определят моето бъдеще и моя живот. Далеч не съм съгласен, че хора, които са с образование под необходимия ценз, трябва да определят моето бъдеще. Това е немислимо. Аз съм човекът или ние сме хората, които определяме цялата икономика, създаваме икономиката на държавата. На каква база един неграмотен човек – с моите уважения към всички, но той ще гласува начина, по който трябва да се развиваме, и начина, по който аз трябва да работя, изкарвайки му на него застраховките и всички останали неща, които са свързани със социалната среда. Т.е. това нещо много отдавна и рязко трябва да се промени и тогава ще видите колко лесно всичко ще си дойде на мястото. Но т.нар. политици се страхуват от това. Това за тях ще бъде самоубийство. Това са едни процеси, които те контролират много удобно, процеси, които на тях им вършат работа. И така. Горката ни държава, с една дума, горкият ни народ! 

Г-н Сърменов, благодаря ви за това интервю.  

Моля ви! Бъдете здрави!






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Хороскоп за деня
51-ото Народно събрание
Шампионска лига сезон 2024/2025
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: