ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Колко време още може да се кара автомобилът, ако автоматикът придърпва? | ||||||
| ||||||
Дефектни опори Придърпване може да се получи, дори когато колата стои на едно място. При превключване на селектора от режим "Паркиране“ (P) в режим в "Движение“ (D) може да възникне разклащане, което засяга не само трансмисията, но и двигателя. В този случай първата стъпка е да се провери техническото състояние на опорите на двигателя и скоростната кутия. Ако са силно износени, захранващият блок може да скочи при натоварване. Разклащането често е придружено от почукване, пише AutoMedia.bg. Не се препоръчва да управлявате такъв автомобил, тъй като вибриращият двигател води до разрушаване на други опори, както и на преобразувателя на въртящия момент и други механични връзки. Ниско ниво на маслото Ако опорите на двигателя и скоростната кутия са в ред, ще трябва да проверите нивото и състоянието на трансмисионното масло. Според експерти, дори когато нивото спадне с 0,5 литра под минимално допустимото, тялото на клапана започва да работи нестабилно, което води до прекъсвания на работата на кутията. Собственикът на автомобила ще трябва да открие причината за изтичането на масло и да попълни нивото му. Дефектни сензори По време на работа блокът за управление на автоматичната скоростна кутия използва информация, получена от редица сензори. Например сензорите за масовия въздушен поток или положението на дросела предоставят важни данни за подготовката на сместа и работата на двигателя. Ако сензорите лъжат, тогава управляващият блок няма да може да смени предавките навреме, ще възникнат несъответствия в работата на силовия агрегат и трансмисията, поради което се появяват трептения при превключване. Например, 6-степенна автоматична трансмисия на Aisin може да дърпа поради дефектен EGR клапан, което влияе върху промяната на въртящия момент на двигателя. Окислени соленоиди Дефектните соленоиди на тялото на клапана са една от най-честите причини за потрепване при превключване на скоростите. Тези клапани контролират налягането на хидравличното масло. Те служат за осигуряване на функционалността на блокиращия съединител на преобразувателя на въртящия момент и за компресиране на многодисковия съединител. Лошо функциониращият клапан не само причинява дръпване, но също така увеличава риска от повреда на други технически системи. В случай на вътрешна електрическа или механична неизправност, соленоидите на тялото на клапана се сменят с нови, тъй като не могат да бъдат ремонтирани. Замърсен хидравличен блок Хидравличният блок е много важна част, която представлява метална плоча, състояща се от главни хидравлични канали с набор от клапани и сензори за управление. Той служи за разпределяне на налягането на трансмисионната течност вътре в машината, което е необходимо за навременно превключване на предавките. По време на работа на машината се получава естествено износване на механични елементи вътре в устройството, което води до запушване на трансмисионното масло с фрикционен прах и метален абразив. Продуктите от износване постепенно се утаяват вътре в тялото на клапана, което с течение на времето води до вкисване на соленоидите. Като цяло устройството е надеждно и може да изкара 10 000-20 000 км в това състояние. Но не можете да отлагате ремонта, защото мръсното масло може да доведе до необратими повреди на канали, клапани и съединители. Ако се появи трептене, хидравличният блок се отстранява и измива. Ако автоматичната скоростна кутия "рита“, когато включите режим "движение“, това показва необходимостта от ремонт на хидравличната плоча. Ако машината трепне при спиране или ускоряване, това също показва проблеми със съединителите. Изгорели съединители Прекъсванията в работата на кутията поради повреда на пакетите на съединителя се срещат често. Тези технически възли служат за блокиране на елементите на планетарните предавки, като те са тези, които получават налягане на маслото. Поради изтощение или прегряване, съединителите могат да се плъзгат, причинявайки потрепвания при превключване. Фрикционните съединители са трудни за ремонт, така че те се сменят като едно цяло. Няма смисъл да отлагате ремонта, тъй като дефектният детайл много бързо замърсява маслото с продукти на износване и води до повреда на други елементи на кутията. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Кулагин: Ивоне е мъж!
12:25 / 28.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
15:32 / 28.11.2024
Денков: Времето изтича
09:53 / 28.11.2024
Какво време ни очаква днес
08:35 / 28.11.2024
Депутат от ДБ с оферта към ГЕРБ и БСП
13:42 / 28.11.2024
Атанас Зафиров: Получихме отказ
11:42 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: