Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Любо Киров открито за проблемите в шоу бизнеса
Автор: Ива Дойчинова 11:31 / 03.02.2024Коментари (0)410
Интервю с Любо Киров в предаването на Радио "Фокус" "България, Европа и светът на фокус". За битката на Любо Киров и защо главният герой на най-успешното турне на 2023 г. започва разговор за истината в шоубизнеса, скритите данъци, неясният брой продадени билети и сивият цвят в сектора?

Кой пълни зали и кой лъже, че пълни зали? Защо не е принцип, както и по широкия свят след всяко турне на звезда или концерт да е публично известно кой колко билети е продал. Например, турнето на Тейлър Суифт през миналата година беше 900 млн. долара, Бионсе с Renaissance World Tour завърши с 579 млн. долара. Петгодишното турне на Елтън Джон генерира 939 млн. Долара. На базата на тези данни се изчислява просто и ясно кой къде е в стълбицата на шоубизнеса, корпорациите са наясно с кого и защо да сключат договорите си. Как стоят нещата обаче в нашият шоубизнес, това ще попитаме човекът, продал най-много билети за изминалата година и главният герой за най-продаваното събитие за поп изпълнител, по данни на Eventim за миналата година Любо Киров. Здравей!

Здравей, много ми е приятно. Започваме с бизнес разговор, вместо с музикален разговор, но мисля, че е дошло и времето за такъв разговор, между впрочем.

Това наистина най-вероятно ще учуди нашата аудитория в момента. Аз затова те поканих в публицистичното ни предаване, а не в някои от другите. Защото ти си на корицата на “Форбс" и на нея пише, че ти търсиш истината за шоу бизнеса в България. И на всичкото отгоре пише колко си спечелил от продажба на билети за изминалата година. Аз такова нещо до този момент не съм виждала в българския шоу бизнес. Защо го правиш?

Ами ние го обсъдихме и знаехме, че това ще създаде такова леко брожение да кажем, или някакъв революционен момент, в това, че някой обявява приходи в музикалния бранш, за който винаги се гадае. Знаете, че всеки определя себе си в пиар заглавията като голяма звезда. Всеки е разбил, всеки е покорил, всеки е превзел и т.н. Но никой не обяви до този момент, в близките 15 или 20 години какъв е точно приходът. Аз съм се учил винаги от големия шоу бизнес като маниер на поведение, и затова ми харесва, че споменаваш турнетата на Тейлър Суифт, на Хари Стайлс, на Елтън Джон и т.н. Един филм, когато гледаме в Холивуд, винаги има бокс офис, това означава приходи.

И това е много ясно измеримо, точно така.

За да определим големите звезди в България, понеже някои са много по-видими от други, реших да сложа, този лек капан да им направя всъщност, това е един вълчи капан, без да го крия. Всеки, който се опита да каже: “Ама той Любо, защо така прави?" Аз съм готов да го питам, нека да обяви собствените си приходи, за да разберем колко голяма звезда е някой.

Един въпрос, а защо това е пожелателно? В крайна сметка не сте ли длъжни вие, това е приход, един билет при теб, моите уважения и респект, струваше 150 лв. най-скъпия в “Арена Армеец".

Точно така.

Значи, това е един сериозен резен от моя хляб, както и ти самият го казваш в интервюто. Тоест, би трябвало да бъде обявен и таксуван с данъци. Как така е пожелателно, тогава другите изпълнители да не казват точно какви приходи имат?

Именно, какъв е страхът? Ето, аз затова го правя, защото смятам, че е абсолютно нормално да кажеш, че имаш приходи от билети върху които плащаш данъци. Моята кауза също е и друга. Моята кауза беше в началото доста по-интересна, тя беше да докажа в тази страна, че може от поп музика човек да стане милионер. Съвсем грубо, нали така как се казва, съвсем напряко. Защото дълго време нашето поколение чуваше върху главите си “Не се занимавате с правилната музика, от тук не се изкарват пари. Не се занимавате с правилната музика, не правете джаз, не правете фънк, не правете соул, на правете поп. Правете чалга, правете попфолк". Аз се преборих с това нещо и съм много доволен. След мен може би млади деца, които харесват поп и рок, ще кажат “Уоу, има смисъл, Любо го прави, защо ние да не пробваме". Така че абсолютно възможно е. Колкото повече колеги кажат какво се случва в приходите им, толкова повече мотивиращи ще бъдат за средата на младите хора в България, според мен. Такава революция не е правена, не че аз съм част от нея. Аз съм просто много смело момче, защото не лъжа. Страхливи са тези и не изкарват приходите си тези, които явно някъде са послъгали в начинанието си. В смисъл, обявили са една бройка билети, продали са много по-малко от тях, но за да запазят звездния си статус, има се налага да лъжат постоянно.

Или раздават покани, подаряват места.

Ами да, когато раздаваш хиляди покани, става малко подозрително.

Ще продължим да говорим, но нека да кажа още веднъж, “Първата ми мечта и основна цел, беше да докажа, че в България от поп музика може да станеш милионер". Много ти благодаря за тази фраза. Какво направи твоето турне и албум толкова успешни, според теб?

Това, че го направих да е много видим. Това че разказвах за себе си какво правя. Дълго време аз не разказвах за себе си какво правя. Аз бях успешен също толкова, колкото и сега, но никой не знаеше. Когато започнахме да разказваме за себе си, някои решиха, че “О, той много започна да се фука". И аз имах дори, както се казва анализ върху тази дума, какво значи да се фукаш? Да се фукаш, означава според мен, да казваш нещо, което не е вярно и да се представяш за нещо, което не е вярно. Но ако то е истина, то не е фукня, то е факт, нали.

Народопсихологическият контекст обаче, понякога пречи на истинският успех да предизвика радост. И тогава се появяват изместващи думи като фука, защото те по някакъв начин генерират “Ами защо на мен не ми се случва, на Любо му се случва?" Говорим си за светлината и ясните правила на шоу бизнеса в България, тема, която дръзко или просто честно, или просто съвестта го задължава, пръв май повдига Любо Киров. Говорихме си за това, че ти обяви своите приходи от продажба на билети миналата година. 1,5 млн. лв. Преди малко каза всъщност, първата ми мотивация беше да докажа на младите хора, че в България поп изпълнител, не някакъв друг, може да стане милионер. След това обаче, започнахме разговора изобщо за правилата в българския шоу бизнес. Първо, защо не е задължително да се обявяват официално продажбите от билети, нали върху тях се плащат данъци, както върху всеки друг приход. Второ, нещо, което също прочетох в “Форбс" в твоята статия - има ли фалшиви радиоротации, тоест ,платени радиоротации. Не продиктувани от пазара, а от някакъв друг тип интерес. И трето, хора, които не могат да запълнят едно заведение или малък клуб, всъщност много често прелитат през телевизионните студия и качеството им е звезда.

Именно, по какво се определя, трябва да питаме тогава звездният статус. Аз мисля, че звездният статус на един артист се определя от неговото влияние. От какво се определя пък влиянието? По какъв начин разбираме, че той е много влиятелен? Когато някой плати за него, не е ли така? Когато някой плати една сериозна сума за билет, и в същото време загуби и някаква част от времето си. Защото се оказва, че времето също е доста по-скъпо от това да извадиш 50 или 100 лева за билет. За някои времето е много по-скъпо от 50 или 100 лева. Въпросът е, че и двете неща определят влиянието на артиста, който е накарал теб или длетото ти да отреже от живота си 2 часа, които да посвети на твоята музика и да дойде и да се зарадва заедно с теб пред твоята сцена.

Защо обаче се създават фалшиви монети?

Създават се фалшиви монети, защото те разчитат на звездния си статус, за който приходите им идват от някакви частни партита. Хората често казват, нека за нашето частни парти поръчаме топ изпълнител, кой топ изпълнител, тези, които във времето са си пуснали пиар заглавия, че са топ изпълнители. По каква причина са топ изпълнители, ние не знаем. Те нито са обявили приходите си, нито влиянието си, нито знаем дали ротациите са им верни, защото често са бартери в някои неща. Присъстваме в радиото, защото сме пели на празника на радиото без пари миналата година. Абсолютно вярно. Взимаме рекламен договор, защото сме топ изпълнител. По каква причина? Така сме се определили ние самите. Отиваме да продаваме обаче билети и крахът е пълен. Топ изпълнител, който продава големи зали, се оказва, че ги раздава. Впоследствие отива в клуб за 150 човека и 1 месец не може да продаде 150 билета в клуб.

Има ли други като теб в нашия шоу бизнес? И обратното, има ли хора, които в момента са много подразнени от това, което ти направи?

Със сигурност са много подразнените. То това беше и цел, в крайна сметка. Вижте, да се гневиш на лъжата не е грях, според мен. Има една библейска поговорка “Гневете се, без да прегрешавате". Да посочиш лъжата не е грях, да посочиш предателите и да разказваш за лъжливия статус на цялата държава, не е грях. В смисъл, да, някои ще кажат: “О, той е много груб, много е рязък". Да, такъв е Любо Киров, защо? Защото той няма какво да губи, няма и какво да скрие, защото е показал всичко каквото прави и никога не е бил лъжец.

Имаш ли съмишленици в тази битка? Има ли хора от бизнеса, които вече казаха: “Любо е прав, ще последваме примера му"?

Изключително хора от бизнеса. Не говоря за артисти, говоря за хора от бизнеса. Те казаха: “Такова нещо ние си мислехме, че никога не може да се случи в музикалния бранш". Нали се сещате, че говорихме колко са зле артистите и т.н. Защо не кажат тези пък, които са много добре, че има светлина в тунела, и че пари се изкарват от билети. В момента се изкарват много пари и билети се продават също. Компанията, която продава мен, продава и театрални постановки, те също не крият приходите на тези постановки, което означава, че актьорите имат статус на звезди вече такъв, какъвто поп звездите имат в България.

Би трябвало да е така.

Отдавна трябваше да е така, а не актьорите да бъдат на някакви заплати от 800 лв., примерно в държавните театри, и нищо повече от това да не може да им се случи. В момента имаме актьори с изключително звезден статус, с изключително влияние като Захари Бахаров, като Мариус, Камен Донев, те доказаха, че могат да се пълнят зали от рода на НДК във времето.

Продължаваме да говорим за това потъват ли пари във всички тези подвижни пясъци от необявените билети и сивата зона в шоубизнеса. Как шоу бизнесът в България става все повече бизнес, когато шоуто разбира се е на висота. За бизнеса, неговите правила, изсветляване и в крайна сметка - честни печалби, говорим с Любо Киров, който обяви своите печалби за миналата година. Когато този факт излезе на корицата на водещо бизнес списание, НАП е почукала на вратата.

Разбира се, как? Мислите ли, че не сме го очаквали? Проверката на НАП приключи вчера и тя беше отнесена към “Артвент", тази топ мениджмънт компания, с която работя вече последните няколко години. И още по-интересно, че всичко е точно и много бързо приключи тази проверка с абсолютно никакви, как се казва, разлики в това, което сме подавали. Така че аз съм още по-горд да обявя, че не само поп музиката изкарва пари, ами и счетоводно е много наред цялата работа.

Не е ли малко странно, че ти, който обявяваш, може би си първият, който публично обяви своите приходи от билети и ги отчете буквално до последната бройка, точно ти получаваш проверка?

Разбира се, проверката е от някой, който не обявява билетите си. Със сигурност, знаете как се случва – някой се е огледал в нас и решил, че това е ответният удар. Не могат да ударят истината. Когато нещо е истина, лъжата може само да се пробва така да го омърсявам леко отгоре-отгоре, но няма как да бутнеш някой, който е на мястото си заради истината.

Но ти доказваш устойчиво и нещо друго със своите турнета, които две години подред са изключително успешни: че в крайна сметката да се печели от платформи общо взето засега не е устойчива формула, печели се от турнета. Нали така?

Точно така. В целия свят, особено по време и след пандемията live шоутата, въобще концертните изяви на големите изпълнители, всички се завърнаха на концертната сцена, за да могат да вземат приходи обратно, защото те загубиха доста по време на локдауните. И падането на продажбите на физическите носители, говорим за CD и т.н., целият дигитален свят, който взе музиката при себе си, смъкна продажбите на тези физически носители, от които бяха свикнали големите артисти да печелят. Не се продават дискове, не се продават толкова плочи като копия, и затова им се наложи по принцип още и преди пандемията да се засили концертният живот на големите изпълнители. И виждате как групи от 80-те, от 90-те години се съживиха за концерти, защото все още преди това продажбите им донасяха някакъв приход, но след като падна изключително пазарът на физическите носители, всички са на сцената.

Ти успя ли да привлечеш други български изпълнители след себе си, които да се върнат към живота на сцената и към турнетата?

О, да, след мен договори с Artvent – компанията, която пак споменавам, че работим с тях, които правят театрални постановки, те са десетки, вече стотици проекти са според мене, не мога да ги изброя. Мария Илиева направи турне, предполага се, че ще започнем да бачкаме с нея с Artvent, и тя има интерес за това. Миро направи договор с Artvent, направи турне, сега ще направи "Арена Армеец“. Аз продължавам тази година с турне в цялата страна и с "Арена Армеец“ през ноември. Откакто обявих турнето, вече са продадени около 3000 билета за 10 дни. Това е едно НДК.

Само да кажем, че миналия ноември ти направи три поредни пълни НДК-та. Знаеш ли какво си спомням? Това беше преди много години в едно много-много различно радио, когато ти дойде, това беше първото ти НДК.

При теб.

При мен.

Треперещ.

Треперещ, точно така. И преди това, тъй като сме били хиляди пъти в клубове, аз ужасно харесвам музиката ти, начина, по който говориш…

Така беше.

… и изведнъж ти идваш с едни такива огромни очи и казваш: "Толкова време го отлагам. Аз не вярвах, че мога да напълня НДК. И то стана за три дена, не мога да повярвам.“

Да, така беше. Аз съм бил доста снизходителен във времето към себе си.

Ти малко бавно си повярва.

Ами да, ето, другите хора повече вярват в мен отколкото аз в себе си, което нали, ето тука се доказва, че не съм чак толкова нафукан, в смисъл оставям скромно момче. Аз говоря за факти, но никога не съм се мислил за голямата работа, както се казва. Аз винаги съм се самосезирал, така малко съм се самонаблюдавал дали ставам достатъчно за това, което правя, и съм длъжен да отговарям на публиката с качество. Но се вижда, че всичко е наред в последно време. Важно е да свършва всичко добре, нали, а не да…

Аз съм сигурна за това. В книгата ти "Selfmade - Всичко е имало смисъл“ разказваше за провалите…

О, да.

… и за моментите, в които си се надценявал, и за един концерт във Великобритания преди и сега. Вярваш ли, че това, което тръгваш да правиш сега: устояването на високата цена на качествената музика, на качествения изпълнител, изсветляването на правилата, обявяването на билетите, ще има смисъл отново?

Абсолютно. Аз съм го правил винаги, просто сега съм малко по-виден пак казвам, по-явен. Това ми говорене, то е същото, каквото е било и предните години, само че в затворен кръг, в компанията, в гилдията, в колегиален план и т.н. Сега просто ме питате наяве, аз затова отговарям. "Форбс“ ме попитаха, аз нямах нищо против да направя такова интервю. Всичко съдейства за добро, когато е истина.

Любо Киров е в студиото, говорихме си за бизнеса, шоубизнеса, за честността и гордостта в тази професия и най-вече добрата новина, която не само за вашия бранш и нашето поколение, а и за младите, които дръзват да го направят, че поп-изпълнител в България може да бъде успешен, честно успешен и достоен.

Много се радвам, ако това промени ситуацията и мисленето, и мотивира пак казвам младите хора да правят поп и рок музика на огромни места с много скъпи билети в България.

Да, в тези музикални формати, в които подкрепяш младите музиканти и ги консултираш –може би точно тази гледна точка ще им бъде гръбнака за в бъдеще. Ти обаче в последните години, според мен, еволюционно се развиваш в една много директна посока: тотално скъса с някакви мейнстрийм търговски политики: кой бийт се слуша, кой хит е сезонен, кое в момента е тренд, кое е модерно.

Да.

Ти изцяло пишеш текстове, като в "Усеща се сила“ и в "Целуни ме“, които са тотално твои, там е Любо Киров от-до. И не се интересуваш от никакъв контекст, който би те направил или не успешен – ти буквално пишеш себе си. Колкото повече пишеш себе си, толкова по-успешен ставаш.

Ами Божа работа аз го наричам това. Господ ми е казал: "Ако не лъжеш, аз ще поставя там, където ти е мястото“, ако някой въобще вярва в Бог докато говорим. Аз смятам, че моето място е, той казва къде ще бъде аз. Единственото условие е да не съм лъжец и да пея това, което мисля. Аз нямам летен хит, нямам зимен хит.

Никога не съм ги мислил. Знам за какво говориш и знам, че всеки, другите така някои поп суперзвезди са много подредени – те са януари са готови с пролетен хит, пролетта са готови с летен хит, седят в чекмеджетата и чакат да излязат, имат някакви манифактура, всичко е подадено – тук ще пуснем малко ротация, оттам ще пуснем малко реклама и т.н. Докато аз доказах, че абсолютно независимо от радиата – това, че ти гостувам, не означава, че ходя в радиата, аз съм там много рядко.

Това е голямо изключение, за което наистина ти благодаря, защото всъщност ти се появяваш по казус, а не за да се промотираш парче. Дори аз попитах твоя PR: "Дайте новото парче на Любо, - а тя каза: Не, не, не, не. Новото турне ще бъде с изцяло нов албум, нищо не е готово“.

Именно да.

Което ти прави чест наистина.

Важно е да има за какво да говорим. Важно е, че говорим неща, които мислим, неща, които са важни. Това е много по-важно, защото това ще промени бизнеса, помнете ми думата, че след половин година много хора ще говорят като мене. Аз съм сигурен. В смисъл тия, които стават, те ще говорят като мене, те ще продават билети и ще се гордеят с това.

Да поговорим малко за новото турне, което вече се продава. То стартира от Плевен в Летен театър на 10 юли. Всъщност всичко, което се знае, са дати и градове. Знае ли се нещо друго – духа, посланието? Когато ти пусна "Целуни ме, утре може да ме няма“ тогава беше още COVID и работихме още заедно с Мартен, който е част от твоята музикална амалгама, и си казвам: добре, как тоя човек може да го каже толкова откровено, чак патетично, чак на моменти мелодраматично, но е вярно.

Да, такова е – леко хваща за гърлото, на ръба на патетичното е наистина, но нали пак каква е уговорката: когато нещо е истина, то тежи на мястото си независимо каква е формата и по начина, по който е изказано или нарисувано. Понякога може с експресионизъм да кажеш истина, понякога можеш с класическа рисунка да направиш същото, въпросът е съдържанието да е вярно, като в едни новини, като в едно журналистическо изследване. Когато съдържанието е вярно, информацията тежи на мястото си и тя променя. Когато е лъжа, лъжата успива само и единствено теб самия. Затова се научих - просто и искрено. Колко повече пък на артиста трябва да му се обяснява това? Излизаш на сцена – ти не можеш да си лъжец, ти трябва да си най-искреният от искрените на света, защото се занимаваше с изкуство, което ти личи, хиляди хора те гледат, и ако ти не вярваш в това, което правиш, няма да останеш дълго горе на тая сцена. Да, с някакви манифактури лекичко можеш да поизлъжеш и да седиш, но не може да лъжеш постоянно всички и през цялото време.

И себе си най-вече.

Ами себе си можеш да лъжеш, защото се оказа, че има такива хора, и те са доволни от това даже, те съвестта им е прегоряла до голяма степен.

Е, ти тогава се самоподменяш. И все пак разкажи за посоката на новия си албум? Ти вече предполагам работиш.

О, да, работим с Ангел Дюлгеров много усилено. Нещата отиват в едно втвърдяване на звука по модела на "Восъчен герой“, това, което излезе като така лека загадка. Между другото, някои радиа не искаха да го пуснат въобще и се опитаха да ми правят някакви корективи, което аз въобще не се съгласих. Казах: "Ако не искате да го пускате, ваша работа“. "Восъчен герой“ е страхотно парче на Ангел Дюлгеров, по мой текст, и твърдата струна на китарата му ще се отрази в новия сингъл, който се казва "Ново сърце“ и очаквам да излезе много скоро от студиото.

Очакваме го и ние. Любо Киров с много точност, вяра, огън, страст, колкото горд, толкова и все още скромното момче, което познавам. "Ново сърце“, ново турне 24-та година, започва от родния му Плевен, ще завърши както обикновено в зала "Арена София“ на 28 ноември. Ще следим тази година и ще бъдем част от публиката, надявам се и от емоцията. Благодаря ти!

Аз благодаря!






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Риск от чума по дребните преживни животни
Отношенията София-Скопие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: