ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Не всеки, дори опитен шофьор, може да чуе тревожното дрънкане | ||||||
| ||||||
Корозия С течение на годините всичко желязо неизбежно ръждясва и колкото и да се опитвате да защитите каросерията на любимата си кола с всякакви налични средства, противно на вашите желания, кафеникавите петна рано или късно ще се появят на арките на колелата, вратите, праговете, капака, калниците и дори на покрива. И ако тази корозия е опасна само за външния вид на автомобила, то невидимата ръжда върху силовите агрегати може да бъде много по-лоша и по-опасна. Тя води до отслабване и разрушаване на компонентите на автомобила, както и до загуба на твърдост на каросерията. Последното обстоятелство е изпълнено с големи проблеми и рискове за здравето, ако попаднете в инцидент. И окачването, както и скоростната кутия, двигателят и другите системи на автомобила ще изпълняват напълно функциите си само ако са непокътнати и здраво закрепени. Ето защо експертите препоръчват да не се ограничавате само до редовна смяна на масло, филтри и електрически крушки, когато се подлагате на планирана поддръжка. Обърнете внимание на проверката за джобове от корозия по дъното на автомобила, страничните греди и други силови елементи, в точките на закрепване на рамената на окачването и в опорните точки на силовите агрегати. Не пренебрегвайте проходните дупки в метала. В по-голяма степен тези съвети са насочени към по-старите собственици на автомобили, въпреки че тези опасения в крайна сметка ще засегнат все още свежите модели. Теч на гориво Дори микропукнатина понякога е достатъчна, за да започне да изтича гориво от маркуча за гориво или през корпуса на резервоара, който за леките автомобили, поради сложността на формата си, отдавна е изработен от специална пластмаса. Не е трудно да се досетите какво ще се случи, когато капка бензин попадне в гореща част от изпускателната система или когато тополов пух, запален от хулигани, бъде издухан под кола с теч от горивопровод. Затова си струва да вземете сериозно появата на петна от технически течности под колата си на паркинга. А когато по някаква причина автомобилът се окаже на подемник в сервиз е препоръчително да се провери състоянието и целостта на маркучите, тръбите и тръбите, минаващи под дъното, като се обърне внимание на локалните течове. И не забравяйте, че бензинът не е единствената техническа течност в автомобила, която може да се запали. Повредени гуми Както е известно, където е тънко, там се къса. И това се отнася и за автомобилните гуми, чиято структура изпитва значителни многопосочни натоварвания, докато автомобилът се движи. Следователно всяко увреждане на повърхността на гумата при движение с висока скорост и внезапни маневри може да доведе до нейното спукване с всички произтичащи от това последствия. Освен това е лесно да повредите гума при ежедневна невнимателна употреба. Трябва да гледате по-внимателно под колелата, да не шофирате по счупени повърхности и редовно да проверявате състоянието на протектора и страничните стени на гумите на вашия автомобил за издутини и пукнатини. Спад в нивото на работните течности За неопитни шофьори такъв недостатък в състоянието на автомобила като нивото на работната течност под минималното ниво може да изглежда глупост. Недостигът на някоя от тези течности обаче може да доведе до катастрофа за колата и нейния собственик. Или най-малкото впечатляваща сметка за ремонт, необходимостта от която ще възникне след внезапна повреда на нещо важно по автомобила. Например, пропуснатият момент на доливане на двигателно масло, който може да се консумира по-активно от двигателя с възрастта и износването, е изпълнен с дълги и скъпи ремонти или подмяна на буталната група, както и на коляновия вал. Падащото ниво на охлаждащата течност в разширителния съд е опасно поради прегряване на двигателя и изкривяване на главата на цилиндъра, което също не се коригира бързо или евтино. Намаляването на нивото на спирачната течност поради пукнатина в резервоара, теч в тръбопровода или спукан спирачен цилиндър е заплаха за безопасността на водача и пътниците по време на пътуване. Чукане на волана и луфт Не всеки, дори опитен шофьор, може да чуе тревожното дрънкане на кормилната стойка сред многобройните звуци на автомобила. Поради износване, каране по лоши пътища, корозия, загуба на херметичност, мръсотия, реактиви и куп други причини, този уред може да спре да работи правилно, въпреки че воланът вероятно все още функционира. За да не загубите контрол над колата и да не попаднете в неприятна ситуация блокиране на волана, трябва да обърнете внимание на неговото въртене, което е станало твърде леко или, напротив, твърде тежко, пише automedia. Чува се чукане или скърцане при завиване, а автомобилът има необичайно поведение при маневриране. В този случай е препоръчително да се обърнете към сервиз за диагностика на проблема, настройка, ремонт или подмяна на увредената част. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Проф. д-р Руска Станчева: И сред правописните грешки има някаква мода
09:00 / 01.11.2024
Забраните на Архангелова задушница
10:45 / 01.11.2024
Внезапно почина DJ VESSELIN
11:46 / 01.11.2024
Земетресение в България
16:34 / 01.11.2024
Газът поскъпва с близо 8% през ноември
17:45 / 01.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: