Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Нов знак ще отличава гумите, подходящи за сняг и лед
©
Планинска снежинка с три върха (3PMSF) е знак за постижение от 1999 година. Гумите, носещи символа, гарантират изкарани успешно тестовете за ускорение върху средно утъпкан сняг. Гумата 3PMSF постига 110 процента от сцеплението на референтна всесезонна гума.

Сега върху гумите се въвежда нов символ, чиято цел е да покаже, че те осигуряват отлично сцепление не само върпу сняг, но и върху лед. Новата оценка, одобрена от техническия комитет към Международната организация за стандартизация (ISO), означава, че зимните гуми вече имат международно одобрен тест за сцепление върху заледени повърхности по отношение на спирането.

За маниаците, стандартизацията може да бъде намерена в ISO под номер 19447:2021, пише automedia. Този стандарт за тестване, одобрен през 2021 година, позволява на зимни гуми с индекс на сцепление на лед от 1,18 или по-висок – т.е. с 18 процента повече сцепление от еталонната гума,  да заслужи илюстрация на леден планински връх.

Засега тази нова емблема да се появява само на страничната стена на най-новото поколение Nokian Hakkapeliitta 10 с шипове и Hakkapeliitta R5s без шипове. Уес Болинг от Nokian казва, че са използвали различни автомобили с предно задвижване по време на този специфичен тест, включително Volkswagen Golf. Каучукът и смолите в тези специфични гуми с оценка за лед се държат по-добре при изключително ниски температури. Очаква се тази пиктограма да започне да се появява на продукти, тъй като компаниите пускат нови и актуализирани варианти.

Методът на теста е лесен. Трябва да се проведе върху плоска повърхност от полиран лед, който е бил напоен с вода най-малко един час преди първия от трите проби на спирачките. След това ледената повърхност се подготвя предварително с тестово превозно. Предварителната подготовка се измерва със стандартизирани референтни всесезонни гуми (P225/60R-16 97S, както е дефинирано в ASTM F2493), за да се гарантира, че повърхността е правилно подготвена. Така ефективно се задава целта, спрямо която ще се сравняват зимните гуми.

По време на теста не може да вали сняг или дъжд, избягването на пряка слънчева светлина е оптимално по очевидни причини, а ветровито време трябва да се счита за неблагоприятно условие. Температурата на въздуха, която се измерва на около метър от повърхността, трябва да бъде между минус 27 и плюс 7 градуса по Целзий. Температурата на ледена повърхност трябва да е между минус 27 и минус 9 градуса по Целзий.

 

Тестовото превозно средство трябва да бъде лек автомобил с ABS, който може да приеме различни размери гуми. Не се допуска баласт или допълнителна тежест, специално позиционирана за увеличаване на натоварването на гумите. Преди това гумите трябва да бъдат карани най-малко 100 километра по суха настилка, после напълно почистени от сняг и мръсотия. Тестът се прави при скорости от 20 до 25 километра  час с минимум девет опита. Най-високата и най-ниската стойност се премахват.

Още по темата: общо новини по темата: 631
19.01.2025 »
19.01.2025 »
19.01.2025 »
19.01.2025 »
19.01.2025 »
19.01.2025 »
предишна страница [ 1/106 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Бюджет 2025
Кабинетът "Желязков"
Зима 2024/2025 г.
Конфликт Израел-Газа
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: