Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Новите платформи за онлайн пазаруване изместиха утвърдените и им бръкнаха в джоба
Автор: Екип Ruse24.bg 09:23 / 01.08.2024Коментари (0)1014
©
Почти всеки е поръчвал нещо от Temu или Shein. Дали ще са чорапи за 3 лв. или тениска за 5 лв., двете платформи за пазаруване направиха фурор в света. Техният възход обаче създаде нова конкуренция за американските компании Amazon, eBay и Meta, съобщава CNBC,цитиран от businessnovinite .

Как Temu и Shein  натрупаха популярност?

Голяма част от растежа Temu и Shein, според някои експерти от индустрията, е резултат от вратичка в търговията, известна като "помощта de minimis“, което позволява на пакети, изпратени от Китай на стойност под 800 долара, да влизат безмитно в САЩ, . Висшият изпълнителен директор на Amazon, Дейвид Заполски, казва, че това е проблем, за който главните прокурори трябва да питат, и добави, че липсата на контрол върху веригата за доставки в Китай е "тревожна тенденция“ сред американските и европейските служители.

Темата за растежа на Temu и Shein засяга и приходите на големите компании. Amazon пусна резултатите си за второто тримесечие заедно с Meta, eBay и Etsy. Инвеститорите ще следят за всякакви коментари относно въздействието на Temu и Shein върху пазарите за електронна търговия и за обсъждане на техните разходи за реклама, което помогна за подхранването на Meta.

Сезонът на приходите от технологии започна зловещо миналата седмица. Alphabet отчете лек ръст на приходите, но пропусна прогнозите за продажбите на реклами в YouTube, тласкайки акциите надолу с 5% в сряда. Акциите на Tesla паднаха с 12% за ден, най-големият спад от 2020 г. насам, поради по-слаби от очакваните печалби и второ поредно тримесечие на намаляващи приходи от автомобили.

Как влияят на приходите на големите компании?

Въпреки че търговията на дребно вече не е двигателят на растежа на Amazon, това все още е бизнесът, който генерира по-голямата част от приходите. Това е мястото, където Temu и Shein се намесват. Те са в състояние да предложат толкова ниски цени, защото премахват посредниците, като продават директно от фабрики в Китай на потребители по целия свят, и използват по-бавни опции за доставка. Meta има други притеснения, тъй като има някои признаци, че Temu може да намалява разходите си за реклама. Данните на Barclays от май отбелязват, че броят на новите купувачи в Temu е достигнал своя връх през третото тримесечие на 2023 г. и е намалял през всяко от последните две тримесечия.

По отношение на икономическото предимство за Temu и Shein, САЩ и Европейския съюз обмислят дали да затворят вратичката в търговията и да увеличат митата върху евтините стоки, което може да попречи на продължаващия растеж на тези платформи.

Shein стартира в САЩ през 2017 г. и наскоро наводни Google и Facebook с реклами за стимулиране на разширяването. Съобщава се, че се оценява на 66 милиарда долара. Temu, собственост на PDD Holdings, дебютира в САЩ през 2022 г. и бързо насочи милиарди долари в маркетинг, най-забележимо чрез своя телевизионен спот "Пазарувай като милиардер“, който се излъчи по време на тазгодишния Супербоул.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Формула 3 сезон 2024
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: