Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Спазването на този съвет може да спести доста нерви, а и пари на шофьорите
Автор: Екип Ruse24.bg 16:46 / 30.01.2024Коментари (2)374
©
Спазването на този съвет може да спести доста нерви, а и пари на шофьорите. Собствениците на автомобили отдавна са свикнали с факта, че ако има проблеми с двигателя, то колата просто трябва да се свърже към диагностичен скенер и естеството на проблема ще стане ясно като бял ден. Но това не винаги е така. "Старомодни“ методи понякога ни позволяват да разберем проблема много по-точно.

Бензиновият двигател започва неестествено да вибрира по време на работа? Или спира без причина? Или внезапно губи мощност? Няма проблем: скенерът в автосервиза ще ни каже всичко. И тогава собственикът на колата започва вълнуващ период от живота си. Един след друг сензорите в двигателя се сменят с нови, но симптомите на "болестта“ не изчезват. Това е реална картина от родната действителност, при това често срещана и изключително неприятна за личния бюджет.

Междувременно въпросът може да се окаже просто проблем с една от запалителните свещи. Факт е, че диагностичният скенер не може да види какво се случва вътре в цилиндъра, пише AutoMedia.bg. Да, компютърът може да открие прекъсвания на запалването. Или, например, откриване на твърде високи токове във верига с високо напрежение. С такава "въвеждаща информация“ обаче не всеки автомеханик ще се досети, че проблемът може да е елементарен и евтин за отстраняване и да се крие в самата свещ.

А понякога се случва и обратното: опитен диагностик осъзнава, че проблемът е в свещта, но се преструва, че не е разбрал това. И започва да издава "диагнози“ - всяка по-скъпа от другата. Много често не е нужно и механиците да са недобросъвестни. Самото диагностично оборудване може да свърши тази работа: ако запалителната свещ не работи правилно (да речем, замърсена с отлагания), тя може да покаже цял набор от "грешки“ в двигателя.

Резултатът е същият: скъпи опити за "излекуване“ на захранващия блок чрез последователна подмяна на сензори, които уж "заблуждават“. Разбира се, тази тактика дава само един резултат: много загубено време и пари за закупуване на нови компоненти и заплащане на стандартните часове на персонала в сервиза.

Ето защо, когато двигателят е нестабилен, не тръгва или проявява други подобни "симптоми“, диагностиката му трябва да започне със свещите. Освен това методите в тази област се използват абсолютно същите като тези, които нашите дядовци са използвали при ремонта на своите автомобили "Жигули".

При сравнително стари двигатели трябва да премахнете проводниците за високо напрежение от свещите един по един и да наблюдавате поведението на устройството. Ако запалителната свещ е изключена и двигателят работи по същия начин (макар и нестабилен), както е работил преди, тогава това е - "слабата връзка“.

Повечето съвременни двигатели обаче имат запалителна бобина на всяка свещ. Поради това не можете наистина да издърпате кабелите за високо напрежение от тях, докато двигателят работи. Следователно ще трябва да развиете всяка свещ и да проверите състоянието й визуално, като оцените нейната ефективност.

Недопустимо е свещта да е покрита с "рошав" слой сажди, напръскана с масло или да има разтопени части. Ако не се наблюдава нищо подобно, трябва да проверите разстоянието между електродите за съответствие с нормата и да върнете свещта на мястото ѝ, като преминете към проверка на следващата. Едва след тази процедура трябва да започнете ремонт на двигателя , като се уверите, че всичко е наред със самото искрене. В края на краищата смяната на запалителните свещи е много по-рентабилна мярка от премахването на "проблемите“ в системата за управление на двигателя.






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
А като е с блок-бобина какво точно дърпате? Хайде да не казвам, че...
0
 
 
И кво? Няма как да изключа бобината от буксата? Писачи станаха майстори :)
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Античен град Хераклея Синтика разкрива още от тайните си
Бюджет 2025
Влизането на България в Шенген
Почина Лиъм Пейн
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: