Учени от SETI: След 25 години ще открием извънземни
Автор: Екип Ruse24.bg 10:12 / 13.02.2014Коментари (2)504
След 25 години ще открием извънземни. Това твърдят учени от института SETI, посветен изцяло на търсенето на живот извън нашата планета. Причината за тази прогноза е напредъкът в технологиите. Благодарения на все по-честите мисии до Космоса учените се надяват, че съвсем скоро ще успеят да прихванат електромагнитни сигнали, изпратени от извънземни.

Според Сет Шостак от SETI ключът от откриването на извънземни се крие в това да се продължи наблюдението на Космоса. Вместо да се търсят доказателства за живот сред едва няколко хиляди съзвездия, учените трябва да разширят обхвата и да наблюдават над един милион небесни тела. По този начин шансът им ще се увенчае с успех, смята Шостак, който изложи своята теза на симпозиум на НАСА в Станфордския университет.

"Една на всеки пет звезди има поне една планета, където е възможно да се зароди живот. Това означава, че само в нашата галактика има десетки милиарди светове, които могат да са населени", обясни Шостак.

За да продължат наблюденията си обаче, от SETI се нуждаят от допълнително финансиране, което е под въпрос.

Тук в България всички сме извънземни.
+3

По-скоро се опитват да си оправдаят и осигурят пари за следващите 25. години. Откриването по точно техния начин е с много малка вероятност. Защо мисля, че няма да го направят ли? Съдя по нашата планета. СЕТИ искат да засекат радиоизлъчвания от друга цивилизация - ОК, но самите ние само за 50-60 години вече сме почти невидими по този показател. Мощните радиовълни, които могат да засекат като излъччванията на Олимпийските игри в Берлин, първите радиопредавания, вече за заменени с къси и ултракъси вълни. Никой не използва големите антени, всичко е насочено със сателити и оптика през океаните. Ние самите сме почти незабележими вече. Логично е някой, който също е почнал да ползва радио и електроника също да направи бърз прогрес, веднъж щом идеята и начина на работа е ясен. Та от СЕТИ искат да хванат промеждутък от 50-100 години в сигналите на цялата галактика и всичките тези звезди. Една звезда отдалечена на 20000 години от нас, ако и хванем сигнала - то това означава, че тази цивилизация е била на нашето ниво преди 20К години. От тогава до сега или са много напред, или вече ги няма. А вероятността да намерят нещо в диапазона 100-1000 светлинни години, че да сме горе долу на едно ниво е малък. Не че 1000 години в развитието на технологиите не ужасно много де. Вижте ни нас - за няма и 100 години какво стана с технологиите от конски каруци - до мисии в космоса. И скоростта на развитие се увеличава, така, че и 200 години може да са голяма разлика.
« Август 2024 г. »
Виж още:
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Лято 2024