ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Знаете ли, че Варна е част от голям европейски "банан"? | ||||||
| ||||||
В Европа има "банани“ и то много важни, и Варна е част от един голям такъв. Темата с "бананите“ на Стария континент тръгва през вече далечната 1989 г. от RECLUS, група френски географи, ръководени от Роджър Брюне, който наблюдава разделение между "активни“ и "пасивни“ пространства, разработва концепцията за западноевропейски "гръбнак“. Така се разработва първия – "Син банан“, известен също като Европейския мегалополис или оста Ливърпул–Милано, който е прекъснат коридор на урбанизация в Западна и Централна Европа, с население около 100 милиона. През годините той не остава единствен. Има нови "банани". Ключовите логистични коридори на Стария континент ще се разширяват за десетина години и ще бъдат цели осем - до 2030 г. Това са: – "Син банан“ – коридорът, по който стоките се вкарват в Европа, преминавайки през пристанищата в страните от Бенелюкс, региона на Рейн в Германия и по-нататък към Северна Италия. Поради нарастващото значение на средиземноморските пристанища този коридор може да бъде удължен в бъдеще до Генуа в Италия; – Британски коридор (жълт "банан") – в резултат на излизането на Обединеното кралство от ЕС морските, пътните и железопътните мрежи на Обединеното кралство не са формално част от коридора Северно море-Средиземно море на трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T) и значението на веригите за доставки в Обединеното кралство ще нарасне; – Ирландски "банан“ (портокалов) – създава се нов морски път между пристанищата Корк и Дъблин в Ирландия и пристанищата Зеебрюге и Антверпен (Белгия). Поради ограничения капацитет на пристанището Зеербрюге, увеличението на търсенето на пространство може да бъде регистрирано в близката Белгия в Гент и дори в Холандия; – Иберийски "банан“ (жълт) – наличието на квалифицирана и по-евтина работна ръка в Испания и Португалия вече привлича германските автомобилни компании. Благодарение на новите железопътни линии и други транспортни връзки обемът на транспорта може да се увеличи през следващите 5-7 години; – Централноевропейски банан ("жълт“) – инвестициите в мрежата от магистрали и железопътни връзки по TEN-T вече повишиха ефективността на дистрибуцията по съществуващия коридор. Ако в крайна сметка се пренесе в Северна Италия, може да се свърже с маршрута на сините банани в Болоня и Милано; – Коридорът в Северно море (жълт "банан“) – разпространението в рамките на този коридор, свързващ пристанището на Хамбург с Копенхаген и Малмьо, ще се подобри значително след завършването през 2021 г. на тунела между Rødby и Puttgarden, който ще бъде достъпен за тежкотоварни автомобили и товарни влакове; – Черноморски "банан“ (червен) – разпределителен коридор, който ще бъде свързан с централноевропейския "банан" след завършване на част от железопътната и магистралната мрежа Рейн-Дунав като част от TEN-T, свързваща Будапеща с Черно море. Поради тази причина румънските пазари като Букурещ могат да играят ключова роля. Важна роля в него играе и Варна – с пристанището и летището; – Балтийски "банан“ (червен) – нарастващото значение на балтийските страни като промишлени места ще зависи от изграждането на магистрала, пътна и железопътна мрежа по TEN-T, която ще свърже този регион с Финландия, Полша, Чешката република и Германия. Необходими са значителни инфраструктурни инвестиции, които могат да позволят по-нататъшното развитие на този коридор в дългосрочен план. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели | Покажи и всички отговори
Aнонимен
на 03.08.2024 г.
0
Aнонимен
на 03.08.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Преслава с голямо признание
09:16 / 19.11.2024
Ергенка - бизнесменка с 6 фирми
16:12 / 20.11.2024
Какво ви чака тази седмица според датата на раждане
08:52 / 19.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета