Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Знаете ли какво е FOMO – терминът е неразривно свързан с Черния петък
Автор: Десислава Томева 21:12 / 27.11.2024Коментари (0)369
©
С началото на Черния петък търговците залагат на най-мощното си оръжие – човешките емоции. Ограничените наличности и кратките срокове за покупка предизвикват феномен, познат като FOMO (страх от изпускане). Това психологическо явление кара хората да купуват импулсивно, опасявайки се, че ще пропуснат нещо ценно. Магазините създават усещане за изключителност и спешност, което често води до прекомерни покупки, далеч над реалните нужди​.

Но този феномен е само върхът на айсберга. Черният петък е перфектен пример за дългосрочни маркетингови стратегии, които целят създаване на лоялност към бранда. Компаниите използват емоционална манипулация, за да укрепят връзката с потребителите.

Няма да споменаваме марки, но има брандове, които създават емоционална връзка чрез истории, за да внушат ценности като сила, свобода и индивидуалност. Клиентите се идентифицират с тези истории и започват да виждат покупката не просто като транзакция, а като част от личното си развитие.

Маркетинговите кампании често използват отзиви и популярност, за да внушат доверие. Например, препоръките от други клиенти създават усещане за сигурност, че изборът е правилен. Това важи в пълна сила и за кампаниите по време на Черния петък, когато големите опашки пред магазините създават илюзия за "уникална възможност“​.

Програмите за лоялност, които предлагат бонус точки и ексклузивни оферти, са още една техника за изграждане на дълготрайна привързаност. Чрез тях компаниите не просто задържат клиентите, но и ги карат да се чувстват специални​.

В заключение мога да кажа, че Черният петък и други подобни кампании са доказателство за способността на маркетинга да манипулира емоциите ни. Въпросът е дали сме осъзнати участници в тази игра или просто пешки в добре планирана стратегия за лоялност.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Риск от чума по дребните преживни животни
Отношенията София-Скопие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: