ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Авиокомпании подвеждат пътниците с цени на билетите | ||||||
| ||||||
Сигнали на пътници за нелоялни практики при резервиране на самолетни билети достигат до контролните органи на Летище София през последните седмици. През миналата година всяка пета жалба в Европейския потребителски център е свързана с проблем при въздушния транспорт. Освен проблеми при резервацията на полет пътниците се оплакват и от закъснения, отмяна на полети, загубен или повреден багаж и отказан достъп до самолета. Докато преглежда цените на самолетните билети до Лисабон, потребителят Магдалена Иванова попада на атрактивна оферта за полет. "2 билета на най-ниска цена" веднага ги закупих. В момента, в който видиш "най-ниска цена" те провокира да реагираш на момента. Импулсивно да закупиш това, което виждаш“, разказа Магдалена. Така тя купува двата билета за 720 лв. Няколко дни по-късно, докато отново преглежда офертите в сайта на превозвача, открива, че "най-ниската цена" всъщност не е била толкова ниска. "С изненада открих, че билетите за двама души са с 270 лв. по-евтини. Доста се учудих. Почувствах се доста разочарована“, сподели Магдалена. От авиокомпанията обясняват, че няма измама, защото цената на билетите наистина е била най-ниска, но към конкретния момент на резервация. И обяснението им е просто. "Цената на самолетния билет е изключително динамична. Промени могат да настъпят всяка една секунда“, заяви Ванина Хаджиева от компания за онлайн резервации. Как ще се приберат у нас българите, блокирани на летището в Рим? Трябва човек да има опит или да проучва добре, без да се подвежда от внушението "ниска цена“. Защото, дори да получим обещание за най-ниска цена на полета след час или ден различни фактори могат да я тласнат още надолу, обясняват експерти в бранша. Най-вече заради промоции на превозвача или поради резки промени в динамиката на запълване на местата в самолета. "Може да стане така, че авиокомпанията да вижда, че датата наближава и да пусне по-ниски цени,за да напълни самолета. Могат да се освободят места. Да сме резервирали билет, но не го плащаме и в този момен аз освобождавам това място. То се появява отново в система и някой би могъл да го закупи“, поясни Ванина Хаджиева. Това обаче изрично трябва да е записано в общите условия на превозвача. А ние никога не ги четем при купуване на билети. Признават потребителите. "Когато гледаме сайта е добре да се запознаем какво компанията има предвид под "най-ниска" или "най-добра" цена. В повечето случаи компаниите променят цените си постоянно и това, че отбелязват една цена като най-ниска означава, че трябва да погледнем каква е дефиницията на съответната компания за това“, добани Игнат Арсенов от Европейски потребителски център. Според експерти в защитата на потребителите обаче обещанието за "най-ниска цена" е подвеждащо, ако след покупката билетът стане още по-евтин. "Може да има заблуда на потребителя , но само в случай, че се докаже, че към този настоящ момент е имало по-ниски цени, а не на следващия ден или следващия месец. В този случай трябва да се прецени дали има нарушение", каза още Игнат Арсенов. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 29.04.2019 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Кого успя да разплаче брадата на принц Уилям?
14:40 / 10.11.2024
Кеворк Кеворкян: Най-малко 60 процента от българите засега са с целия си
22:55 / 10.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета