Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Ето защо претеглят пътниците преди да се качат на борда на самолета
Автор: Екип Ruse24.bg 12:42 / 29.08.2023Коментари (0)286
© Air New Zealand
Пътниците, които летят с Korean Air, могат да бъдат помолени да се качат на кантара, преди да се качат на борда на самолета. Упражнението, което ще продължи около три седмици, се изисква по закон и се прилага за всички корейски превозвачи. Законът изисква от авиокомпаниите да претеглят пътниците и ръчния им багаж поне веднъж на пет години и е "от решаващо значение за безопасността на полетите", каза представител на компанията. 

Според местните медии съобщението е било посрещнато с отпор от страна на обществеността. Според авиокомпанията съобщението с подробна информация за измерването, което трябваше да започне на международното летище Gimpo, последвано от летище Incheon следващия месец, е било премахнато от уебсайта на авиокомпанията. 

Разумно ли е да се претеглят пътниците?

"Определено не. Поне не за целите на безопасността, казва Ванс Хилдерман, главен изпълнителен директор на компанията за авиационна безопасност Afuzion.

Проучване, публикувано през 2019 г. в Journal of Transport & Health, установи, че в регионите с по-висока степен на разпространение на затлъстяването "може да започнат да се наблюдават значително нарушени нива на безопасност, ако тенденциите за увеличаване на теглото продължат". 

"Ако сте в малък самолет Bombardier или Embraer и имаме 10 много затлъстели хора ... това може да доведе до малка разлика. Авиационният софтуер може да се адаптира към промените в теглото, плътността на въздуха и други фактори, поради което безопасността не е застрашена дори в ситуации, в които съставът на пътниците е нетипичен, като например полет рано сутринта с предимно бизнесмени, които обикновено тежат повече от средния пътник. Като цяло, значителното увеличение на теглото на пътник би било засенчено от теглото на горивото, товара и самия самолет. Горивото е 20 пъти повече от теглото на пътниците", заяви Хилдерман.

Но Шем Малмквист, инструктор в Колежа по аеронавтика към Техническия университет на Флорида, твърди, че случайните тегловни проби са добра идея.

"Ние използваме средното тегло на пътниците, но хората стават много по-тежки", казва той. "Триста души, които тежат повече от средното тегло, могат да доведат до значително превишаване на теглото на самолета, а всички наши изчисления на експлоатационните характеристики - дължина на пистата, изкачване, преодоляване на препятствия, разстояния за кацане, възможности за надморска височина - всички те зависят от теглото, наред с други неща", добави той.

Хилдерман е съгласен, че хората стават все по-големи, но според него сега пътниците се различават и по други начини.

"Американците стават все по-тежки. Китайците също, корейците също. Но също така летим и по-млади ... така че това всъщност компенсира увеличаването на теглото на средния човек", заяви той.

 

Хосе Силва, доцент в Училището по инженерни науки към австралийския университет RMIT и един от авторите на проучването, заяви, че според него авиокомпаниите не желаят да претеглят пътниците поради деликатния характер на темата.

"Липсва и разбиране за ползите за безопасността, които биха могли да се получат, ако има по-точни средства за установяване на теглото на пътниците, вместо да се разчита на стандарти", добави той.

Къде авиокомпаниите претеглят пътниците?

Air New Zealand претегли пътниците през юни по причини, свързани с безопасността и горивната ефективност. Finnair е направила същото през 2017 г., а Hawaiian Air е провела множество процеси за претегляне на пътниците по време на полети между Хонолулу и Американска Самоа. 

В Европа, където превозвачите следват разпоредбите на Агенцията за авиационна безопасност на Европейския съюз (EASA), ситуацията е различна. През 2008 година и 2009 година EASA претегли близо 23 000 пътници и установи, че средното тегло на пътниците се е увеличило с 3 до 5 килограма (6,6 до 11 фунта). В последващ доклад, публикуван през 2022 г., се констатира, че средното тегло на пътниците се е увеличило леко от 2009 г. насам - средно 82 кг за мъжете и 68 кг за жените, пише bTV.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Риск от чума по дребните преживни животни
Отношенията София-Скопие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: