Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Кои коли ще убие Евро-7?
Автор: Екип Ruse24.bg 12:11 / 11.07.2023Коментари (2)307
©
Експерт разказа как предстоящото още през 2025 година безпрецедентното затягане на изискванията за автомобилните емисии ще се отрази на паралелния внос и на автомобилен пазар като цяло. 

Евро 7 и текущата Евро 6d: каква е разликата

Разликите между Евро-7 и сегашния Евро-6д на пръв поглед не са особено съществени.

Но дори самото намаляване на емисиите на азотни оксиди от 80 мг/км до 60 мг/км изисква преразглеждане на дизайна на автомобила. А между другото се планира да се затегне и методологията за изпитване, чрез която се получават резултатите за емисиите.

По-специално, се иска да се премахнат облекченията за режими на загряване, резките ускорения, движението нагоре и тегленето на ремарке.

Това е по-лесно да се направи с дизеловите двигатели, но е доста по-трудно е с бензиновите двигатели. Във всеки случай ще са необходими още усилия и алгоритми за автоматичните трансмисии. А на механичната скоростна кутия просто ще се каже сбогом. 

Всичко това се изостря от факта, че Euro 7 регулира и емисиите на твърди частици от спирачните системи и гумите. И накрая, периодът, през който колата трябва да отговаря на стандартите, се увеличава: от пет години и 100 хиляди км до седем години и 200 хиляди, пише "Блиц".

Кой е против?

Осем държави от ЕС се противопоставиха на въвеждането на стандартите Евро-7 през 2025 година. Франция, Италия, Чехия и Румъния имат собствена автомобилна индустрия, Полша, Словакия, Унгария и България имат монтажни заводи от различни марки.

Кой се въздържа

Досега само отделни компании и Асоциацията на европейските производители (ACEA), която ги обединява, се противопоставяха на Euro 7. Volkswagen и Skoda предупредиха, че ще бъдат принудени да се откажат от бюджетните модели и да затворят някои заводи.

Mercedes-Benz е готов да намали наполовина гамата от двигатели. Ръководителят на Renault Лука де Мео обясни, че средствата, изразходвани за модернизация на силовите агрегати, няма да се изплатят, а ситуацията с околната среда и климата няма да се промени значително.

Опозиционните страни отидоха по-далеч и подписаха колективен договор срещу всякакви нови правила за екологичните норми, като ги изпратиха в допълнение към властите на всички останали държави от ЕС.

Слага се край

Въвеждането на Euro 7 в сегашния му вид изглежда ще доведе до изчезването на всички бюджетни модели. Леките автомобили от сегмент А по същество изчезнаха в предишните итерации на стандарта - сега е ред на сегмент Б?

Никой не иска да разработва нови линии от сложни двигатели и трансмисии. Усъвършенстваните двигатели с вътрешно горене ще останат само на престижните автомобили.

Някои производители вече обявиха, че са поели курс за пълна електрификация, към който Европа се е насочила - от 2035 г. възнамеряват да забранят производството на всякакви автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това ще реши всички проблеми, с изключение на ръста на потреблението на енергия.

Демаршът на осем държави не е шега и може и да проработи. Особено ако към него се присъедини и някой друг, например Германия. Но тоталния преход на Европа към "електрички", очевидно, е неизбежен.

Ами Китай?

Китай в стремежа си към съвършенство почти напълно копира нормите, приети в ЕС. С леко забавяне във времето. На 1 юли влезе в сила стандартът China-6d (в Европа подобен стандарт е в сила от януари 2021 г.).

Автомобилите, произведени според предишната арка, бяха разрешени за продажба в Китай само до новата година. С изключение на тези, които отговарят на стандартите при прилагане на методологията RDE (Real Driving Emission), която предполага измервания на емисиите в реални условия. Всичко е като в Европа.






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 11.07.2023 г.
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2023 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Избор на български еврокомисар
51-ото Народно събрание
Отношенията София-Скопие
България и Войната в Украйна
Водна криза
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Русенци във facebook
RSS за новините
Статистика: