ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Стоманените "орли" и "дракони" на Китай задминаха всички конкуренти | ||||||
| ||||||
Китайските военновъздушни сили могат да се нарекат едни от най-модерните в света. Евтините китайски самолети се продават активно в Азия, Африка и Близкия изток. Това пише Константин Олшански за "Свободна преса". А свръхскъпите разработки, които Пекин все още не е споделил с никого, всяват ужас в сърцата на натовските генерали. Модерните китайски самолети получават все повече и повече нови пазари Китай сключи много изгодна отбранителна сделка. Военновъздушните сили на Мианмар поръчаха партида леки бойни самолети FTC-2000G, произведени от китайската държавна корпорация Guizhou Aviation Industries Corporation (GAIC). Подробности за доставката не бяха обявени официално от властите нито на Мианмар, нито на Китай. Сделката стана известна благодарение на бирманското издание Irrawaddy, което съобщи: голяма група пилоти, техници и специалисти по логистика отидоха в китайския град Кунмин. На това обърна внимание американският аналитичен център Janes, който следи всички съобщения за доставки на оръжие. Особено китайски. Пилотите от Бирма се запознават с самолета и се учат как да го управляват. Поръчката вероятно е направена през 2020 г. Доставките и обучението на пилоти обаче бяха отложени поради пандемията от covid и стриктната политика на Китай за ограничаване на разпространението на болестта. FTC-2000G се нарича "Планински орел" на китайски. Това е базовата версия на двуместния свръхзвуков тренажор с турбореактивен двигател, произведен от GAIC. Според агенция Janes това е евтин многоцелеви самолет, предназначен за експортни пазари. Един такъв самолет струва около 8,5 милиона долара. За сравнение, най-скъпият китайски самолет, многоцелевият изтребител Chengdu J-20 от пето поколение, струва повече от 100 милиона долара. Китайските самолети ще бъдат използвани за специални операции срещу бунтовниците. Освен това във ВВС на Бирма пилотите имат богат опит с други китайски самолети - това е изтребителят Chengdu F-7M, щурмовият самолет Nanchang Q-5A и учебният самолет Hongdu K-8W Karakorum. Ако опитът с използването на "Планинския орел" срещу бирманските бунтовници е успешен, тогава Китай ще може лесно да разшири своя пазар. В края на краищата сега много страни се нуждаят от евтини самолети, за да се борят с екстремисти, терористи и сепаратисти. Огромен пазар за китайски многоцелеви самолети е Африка, където в момента се водят няколко граждански войни. Освен това Китай бързо увеличава доставките на оборудване за африканските държави. Според предписанията на Сун Дзъ: китайските пилоти се обучават от британци Военната стратегия на Китай се основава на принципа на Сун Дзъ "Най-добрата война е да се провалят плановете на врага“. Завладявайки нови пазари за своите оръжия, китайците се възползват от слабостите на Запада. И особено алчността. Стана известно, че западни военни пилоти работят в Китай и печелят огромни пари, като обучават колеги от китайските ВВС. Най-малко 30 пенсионирани фронтови пилоти от Кралските военновъздушни сили на Великобритания са работили в Китай по договор. "Могъщият дракон" патрулира в Тайванския пролив Възмущението на британското министерство на отбраната е разбираемо: китайците на Запад се възприемат като потенциални противници. В същото време, съдейки по сделката с Бирма, китайските оръжия все повече се купуват от страни от третия свят. Китайците непрекъснато усъвършенстват своите авиационни технологии. По-специално, сега е започнала разработката на няколко нови модификации на флагмана Chengdu J-20. Самолетът беше приет от ВВС през 2017 г., а прототип на двуместен изтребител беше представен през 2021 г. Очаква се скоро той да бъде използван като тактически самолет за електронни смущения и ранно предупреждение. Освен това "Могъщият дракон“ (така наричат Chengdu J-20) ще може да управлява рояк безпилотни летателни апарати, пише South China morning post. "През последните години възгледите на експертите за ролята на самолетите от пето поколение в съвременната война се промениха. Можем да си представим, че пилотът на предната седалка на двуместния J-20 отговаря за полета, докато пилотът на задната седалка отговаря за комуникациите, командването и заглушаването“, се казва в статията на South China morning post. . Когато J-20 полетя за първи път през 2011 г., той се превърна в основен символ на усилията за модернизация на военновъздушните сили на Китай. Китай стана втората страна след Съединените щати, която управлява стелт изтребител, способен да развива свръхзвукова крейсерска скорост. Китайската армия експлоатира своя местно произведен стелт изтребител във всичките пет командвания на театрите в страната. Ескадрилите на Mighty Dragon са разположени в Източнокитайско море, Южнокитайско море и Тайванския пролив, които са потенциални горещи точки. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Кулагин: Ивоне е мъж!
12:25 / 28.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
15:32 / 28.11.2024
Денков: Времето изтича
09:53 / 28.11.2024
Какво време ни очаква днес
08:35 / 28.11.2024
Депутат от ДБ с оферта към ГЕРБ и БСП
13:42 / 28.11.2024
Атанас Зафиров: Получихме отказ
11:42 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: