© Кросс | | Свързването на България и Румъния през р. Дунав с още два нови моста ще бъде един от приоритетите в развитието на инфраструктурата за новия програмен период 2014-2020 година.Предвижда се строителство при Силистра - Кълъраш и втори мост при Русе - Гюргево. Сега близо петстотинкилометровата граница се обслужва от едно съоръжение, наричано Мост на дружбата. В края на май, обаче, трафикът ще поеме и Дунав мост 2 при Видин - Калафат, където текат довършителни работи.
Строителството на Дунав мост 2 е на финала. Довършва се хидроизолацията на едно от автомобилните платна, на другото се полага вече асфалт. Съвсем малко работа остава и по ж.п. линията, главно по контактната й мрежа.
Нашият екип премина без проблем по Дунав мост 2 и вече сме на румънския бряг, укрепен с огромни скални късове.
Работниците оформят и специалните фуги от двете страни на моста, които ще поемат амплитудите на свиване и разширяване през различните сезони.
Високото ниво на Дунав пречи на работата, която е по диафрагмите около защитните елементи при последните два стълба, но въпреки всичко на по-високите части, които не са залети, се работи. Строителните работи вървят по график, каза Соня Мачорска, експерт "Връзки с обществеността" в FCC construccion.
Напълно готова е и сградата за българо-румънското търговско дружество, което ще управлява Дунав мост 2. Има идея мостът да бъде наречен "Бонония". Красивият мащабен строеж дори е възпят в стихове от неговите строители.
С испанците работим, чудо с тях ще сътворим... Като бяла орхидея, като лунен лъч в нощта, ще оставиме на кея част от своята душа, рецитира Севастиян Ванков, строител на Дунав мост 2.
В края на май по дългоочаквания втори мост над Дунав ще преминат първите автомобили.
Източник: Кросс |