
ЗАРЕЖДАНЕ...
134 проверки са направили през август от отдел "Защита на потребителите" | ||||||
| ||||||
През месец август служителите от отдел "Защита на потребителите" са работили по няколко направления: - превантивен контрол; - проверки на обекти, извършващи търговска дейност на открито; - текущи проверки в обектите за търговия, услуги и туризъм; - проверки на средствата за подслон и местата за настаняване - проверки по жалби на потребители за рекламации на стоки и услуги. Контролните органи са извършили общо 134 проверки на обекти за търговия, услуги и туризъм на територията на Община-Русе. Посетени са 14 магазина за продажба на нехранителни стоки и заведения за хранене на бул. Липник и ул. Захари Стоянов. В района на пазара в кв. Здравец-Изток и ДКЦ-2 са били проверени 12 обекта. Общинските служители са извършили проверки на четири магазина в село Басарбово. В няколко новоразкрити обекти е извършен превантивен контрол. Още седем обекта са били посетени за наличие на разрешително за търговия на открито и заплатени такси. Съставени са 49 акта за административни нарушения, от които 45 са за нарушения на Закона за защита на потребителите и четири по Наредба № 5 на Общински съвет-Русе. Най-често срещаните нарушения са за липса на информация на български език за стоките; необявени или неправилно обявени цени на стоки и услуги; неправилно намаление на цените; липса на разрешения за търговия на открито. Издадените през месеца наказателни постановления са общо 34, от които 32 по Закона за защита на потребителите и нормативните актове по неговото прилагане и две по Наредба № 5 на Общински съвет-Русе. Връчени са 50 наказателни постановления с наложени санкции и глоби за 10 670 лева. От наложени глоби и имуществени санкции през август 2010 г. са постъпили 10 669.83 лв., от които 1 414.52 лв. са постъпления по Закона за защита на потребителите и за правилата за търговия /ЗЗППТ/ и нормативните актове по приложението му. 8 123,31 лв. са постъпления по ЗЗП и 1 132 лв. са постъпленията по Наредба № 5 на Общински съвет-Русе. През текущия период са разгледани 9 жалби за следните стоки и услуги: дефектирал телевизор и монитор, на които е направен безплатен ремонт; мобилен апарат - отказано гаранционно обслужване, поради неправилна експлоатация; безжичен интернет от мобилен оператор - фирмата счита жалбата за неоснователна; невалиден ваучер за мобилен телефон - търговецът е възстановил заплатената от потребителя сума; телефонен апарат, който е заменен с нов от друг вид; парочистачка - потребителят е удовлетворен чрез възстановяване на сумата. Подадени са две жалби срещу фирма, извършваща услуги и срещу мобилен оператор, които са решени в полза на потребителите, чрез предоставяне на компенсации от фирмите. В момента се работи по четири новопостъпили жалби на граждани. В Община Русе се получи благодарствено писмо от г-жа Мария Милкова, която е инвалид и бе подала две жалби. Едната бе с молба за съдействие от отдела за стационарен телефон, закупен от мобилен оператор, а другата жалба бе във връзка със запушена канализация. Общинските служители са извършили посещение на място и са съдействали за връзка с компетентните органи за решаване на проблема с канализацията. Мобилният оператор е възстановил сумата за закупуването на некачествения стационарен телефон. |
Абонирайте се за mail бюлетина ни ! | |
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона. | ![]() |
e-mail: |
Ще почивате ли идната зима? | |
Да, в България | |
Да, в чужбина | |
Не | |
Не съм решил/а още |
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg