ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Булевард "България" - язвата на Русе | ||||||
| ||||||
От общината отказват да приемат калпавия ремонт, а живеещите в района периодично заплашват да блокират шосето. Хората се надяват някой да гарантира живота им след всяка катастрофа в района. Досега има две жертви. "Ще настоявам да се намери решение, защото булевардът още няма акт 15 и всички ремонти стават за сметка на общината", обясни областният управител на Русе Венцислав Калчев. За последно преди две години Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) търсеше друг изпълнител, след като "Пътстрой - Ловеч" (част от "Холдинг Пътища") спря да работи по участъка. И досега не е намерена фирма, която да довърши ремонта. По програмата "Транзитни пътища 4" за русенския булевард бяха отделени 19,6 млн. лв. Строително-монтажните работи за 6,6 км са изчислени на 4,5 млн. лв. Според АПИ са ремонтирани още над 4000 кв. м мостови съоръжения. Положени са повече от 70 км бордюри, 18 км стоманена предпазна ограда, пешеходни парапети и над 70 хиляди тона асфалт. На 3 юли 2009 г. бул. "България" беше открит със странната формулировка "съществено завършен". Лентата прерязаха тогавашният вицепремиер Меглена Плугчиева и градоначалникът Божидар Йотов. Сега соцдепутатката е посланик на България в Швейцария и Люксембург, а екскметът е общински лидер на БСП и работи в "Приста ойл". Официалните гости си затварят очите, че фанфарите звучат на недовършен път. И загърбват набързо поставените градински бордюри, липсващи предпазни огради и мантинели, засипани отводнителни канали, неасфалтирани тротоари и нетрамбовани банкети. При ремонта са унищожени държавни репери, не са повдигнати елкабели, не са подменени дефектирали бордюри и капаци на шахти. След броени месеци асфалтът започна да се рони. Щетите са още по-големи, защото премахнатият дренаж при строителството на булеварда наводнява целия район около централна жп гара и сградите започват да потъват бавно. От "Холдинг Пътища" навремето се оправдаваха, че са изпълнили проекта. А проектантите - че са спазили заданието. Подлезите също стоят недовършени и пешеходците са принудени да прескачат мантинели. Скандалът предизвиква кръгла маса в крайдунавския град с представители на ресорните институции. Само общината изпълни исканията на сформиралия се Граждански комитет. Подлезите бяха почистени и осветени, но за кратко, а платната около Основното училище "Алеко Константинов" и спирките бяха обезопасени с мантинели и огради. Монтирани са видеокамери и предупредителни табели. Обезшумителните стени край булеварда и светофарите отпадат от проекта заради неясната му съдба. "Сега мястото е денонощно свърталище на проститутки. Направи се нещо, но после всичко тръгна постарому", разказва председателят на гражданския комитет Пламен Митев. Булевардът още е строителна площадка, но след фалита на "Холдинг Пътища" отговорността на практика се оказа ничия. Размита отговорност Строителят вече не носи отговорност за булеварда. Макар че АПИ е задържала 10% от парите като гаранция за качество, тя ще се задейства едва след издаването на акт 16, а то още няма акт 15. Според лабораторния анализ на настилката, направен в Централния институт по пътни технологии, в асфалта са вложени високотемпературни смеси. Заради тях той се руши, има лошо сцепление между инертните материали и битума. Бързо се износват и бордюрите. По Закона за задълженията и договорите строителят трябва да плати неустойки. В договора с "Холдинг Пътища" обаче пише, че подизпълнителите не могат да бъдат санкционирани за некачествено строителство или недовършен ремонт. А главният изпълнител е във фалит. Дори да се отстранят всички дефекти, булевардът остава отворена язва за крайдунавския град. При проектирането му като високоскоростен път от републиканската мрежа никой не е съобразил, че околните квартали ще се разрастват и не може да има интензивен международен трафик покрай автобусни спирки, училища и детски градини. Бул. "България" поема над 40% от транзитния поток на товари в страната. Всъщност този натоварен булевард е вътрешна улица за Русе. Пътни експерти предлагат международният трафик да се изнесе извън града. За т.нар. Южна дъга се говори от 25 години. От АПИ е поискано прединвестиционно проучване, ще се търсят и европари през новия програмен период 2014-2020 г. Дотогава русенци ще стискат палци още някой да не стане жертва на трупаното с години безхаберие. Източник: в. "Труд" |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 04.08.2014 г.
0
Aнонимен
на 01.08.2014 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Ruse24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
ПСС: В планините има опасност от лавини
10:10 / 24.12.2024
Коледа във Витлеем без туристи и светлини
10:46 / 24.12.2024
Русенци и пловдивчани плащат най-скъпо
08:53 / 25.12.2024
Известен адвокат: Ще го търсим Веселин Маринов
10:42 / 25.12.2024
Какво да правим с паричката от питката за Бъдни вечер?
21:28 / 24.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета