Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Чака се търгът за жп линията Русе-Варна
Автор: Екип Ruse24.bg 13:03 / 24.02.2014Коментари (0)510
©
От 1973 г. Клаус Райх работи в бранша на железопътното строителство. По проекта Пазарджик - Септември е в България през 2011 г. като ръководител на проекта. От 2000 до 2002 г. ръководи обект в Дания. Бил е отговорен ръководител за строителството на подземен жп шатъл в Малайзия от летището до Куала Лумпур.

- Г-н Райх, кои са особеностите на жп проекта Септември - Пазарджик?

- Ще реновираме отсечката, за да повишим скоростта на влаковете. Това означава повече влакове, повече пътници, по-бързо транспортиране. По нашата отсечка има една особеност. Трябва да се направи стоманобетонов мост с дължина около 60 м. Той ще замени два метални моста - единият от 1975 г., а другият от 1973 г. След обследването им беше установено, че те не отговарят на изискванията и новите скорости, задължителни за коридор Х, по който върви нашият жп проект. Затова е наложително те да бъдат обновени. Заедно с това ще направим и временен мост успоредно на бъдещия. 

Ще построим и пешеходен надлез. Предвидено е изграждането и на надлез за автомобили, но тази строителна дейност не е част от нашия проект, възложителят най-вероятно ще обяви допълнителна процедура за допълнителен договор. Строителните работи ще продължат до есента на 2015 г. Ние ще спазим този срок.

- С коя от дейностите започвате строителството?

- Започваме от временния път, което означава, че от съществуващите стоманени части на мостовете ще направим временно съоръжение. След това ще бъде затворен път 2 в посока Пловдив - София. Щом той бъде завършен, ще затворим път 1 София - Пловдив. Работата по всеки от двата пътя започва с демонтаж на релсите и траверсите, следват изкопни работи и пренареждане на баластовата призма - баластиране. Премахват се и стълбовете, защото се сменя контактната мрежа, подменят се и отводнителните съоръжения, както и жп стрелките. Смятаме да завършим новия мост за 4-5 месеца.

- Какви технологии използвате за полагане на релсовия път?

- Работим с партньора си ТСВ - техният екип ще демонтира релсите и ще ги транспортира до гарата. Ние (от "Светелски") ще полагаме релсите и траверсите. С машина Donelli ще положим траверсите, а с по-малки машини - релсите. Сегашните релси са с дължина 25 м, нашите са дълги 36 м. Те ще бъдат позиционирани и монтирани върху траверсите.

- Използвате ли български материали и работници?

- Разбира се - където може, използваме български материали, а 98% от хората в екипа ни са българи.

- Кои други български проекти ви интересуват?

- Чакаме обявяването на търга за жп линията Русе - Варна. Проявяваме голям интерес към него. За разлика от Септември - Пазарджик там има единична линия и на нея могат да работят големи машини, които за кратък период от време могат да свършат голяма работа.

- Къде строите железници сега? 

- Строим в Полша, Чехия, Германия, Франция, Белгия, Австрия, Швейцария, Хърватия, Унгария. Изграждаме железен път за 300 млн. евро в Румъния - от Арад на север, в консорциум с "Щрабаг" и 3 румънски фирми. Работим в Англия и Шотландия. През 2011 завършихме 16 км релсов път в Черна гора от Бяло Поле до Крушево, в северната част, близо до сръбската граница. Построихме 110 км двоен релсов път за 200 км/час в Гърция.

Източник: в."Строителство градът"







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: