ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Драгомир Драганов: По-бързото пускане на фериботната линия между Русе и Гюргево ще доведе до сериозно облекчаване на товарния трафик | ||||||
| ||||||
Той настоя пред префекта на Гюргево Флорентина Станкулеску за предприемане на всички необходими мерки на държавно ниво фериботът да заработи в най-кратки срокове. Драганов посочи, че ефектът от възобновяването на фериботната връзка ще се усети както от българска, така и от румънска страна. Припомняме, че на редовно заседание в петък румънското правителство одобри проект на нормативен акт, който предвижда възстановяване на фериботните превози между двата града. Става въпрос за повторно отваряне на стар пропускателен пункт, който е спрял да работи преди близо 20 години. Въвеждането му в експлоатация обаче ще стане след осигуряване на персонал и необходимите комуникации, става ясно от документа на правителственото решение. Към момента има изградена инфраструктура, но в ход са различни процедури, свързани с нея. Според Драганов това едва ли ще стане до започването на основния ремонт на Дунав мост след около две седмици, каквато всъщност беше идеята на властите в България. "Надявам се, че собственикът на имота ще изпълни максимално бързо всички задължения, предвидени в закона, за да може пунктът да заработи час по-скоро“, коментира Драганов и призова да се направи всичко възможно за избягване на допълнително излишно забавяне. Важно уточнение е, че новият международен граничен контролно-пропускателен пункт се предвижда да е с непрекъснат режим на работа, т.е. работното му време ще от 00,00 ч. до 24,00 ч. През него ще могат да преминават моторни превозни средства с обща маса до 40 тона. Плановете са линията между двата града да се обслужва от два оператора – български и румънски. На този етап българският превозвач има готовност да пусне по-голям плавателен съд, който ще може да побира между 25 и 35 камиона, като предстои уточняване на разписанието на отплаване и акостиране на двата бряга. Времетраенето на преминаване в една от двете посоки няма да надвишава час и половина, като в този период влиза натоварването на борда ферибота на съответния камион, преминаването през реката и разтоварването. Евентуално по-ниско ниво на реката през лятото няма да е проблем за преминаването на ферибота, който в едната посока ще може да пренася поне по 250 камиона, което е минимум между 15 и 20% от преминаващия тежкотоварен трафик през мостовото съоръжение при Русе. Според специалисти фериботът е по-добре да бъде пуснат в движение при малко по-високи води, за да може да се премахнат наносите на пристанището в Гюргево и процесите по товарене и разтоварване на камионите да се извършват по-лесно там. Таксите за ползването на ферибота със сигурност ще бъдат около два пъти по-високи от сумата, която се заплаща за преминаване през Дунав мост от камион /37 евро/, но също така те ще бъдат и далеч под сумата, която губи един тир, чакайки да премине границата. Вече има заявен сериозен интерес от превозвачи, които биха искали приоритетно да ползват ферибота спрямо Дунав мост, заради времето, което ще спестят. Предстои и създаване на организация за пропускане на камионите от паркингите към фериботната площадка в Русе. Припомняме, че до решението на румънското правителство се стигна след подписано на 29 април 2022 г. споразумение между правителствата на България и Румъния, както и след активната политика в тази сфера на настоящия областен управител Драгомир Драганов и неговия заместник Георги Георгиев, които проведоха поредица от срещи както на най-високо правителствено ниво в България, така и с представители на местната и държавната администрация в Румъния. Идеята за възобновяване на фериботната линия беше подкрепена и от редица областни управители през последните 7 – 8 години. Сред тях са доц. д-р Стефко Бурджиев, Галин Григоров, Борислав Българинов, Анатоли Станев, Данаил Ковачев и техните екипи. Припомняме, че българската страна вече повече от 2 години е напълно готова за стартирането на фериботната линия, като преди около година и половина беше отправено предложение към администрацията в Румъния за извършване на съвместен граничен и митнически контрол на първо време единствено в България. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Радина и Деян Донков отново заедно
12:12 / 01.12.2024
Спасиха изгубени и премръзнали туристи на Витоша
08:51 / 01.12.2024
"Денсинг старс" отпада
12:12 / 01.12.2024
AI баба спира телефонни измами
09:06 / 01.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: