Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Газопроводът Русе - Гюргево ще реши европейски и национален проблем
Автор: Екип Ruse24.bg 07:15 / 02.08.2009Коментари (0)903
© Ruse24.bg
С решение от 9 юли Министерският съвет определи отсечката от газопровода Русе - Гюргево (заедно с още пет проекта) за обект с национално значение. Това дава на обекта предимства, свързани с административните процедури. Облекчен ще бъде режимът за одобряването на подробните устройствени планове, идейните, техническите и работните инвестиционни проекти. По-бързо ще става издаването на разрешение за строеж и отчуждаването на имоти. Тези предимства ще позволят проектът да бъде осъществен по-бързо и ще дадат шанс на страната да ползва алтернативен източник на природен газ, различен от руския.

Проектите за газопроводна тръба Русе - Гюргево и емблематичният Дунав мост влияят на националната икономика, заедно с това са структуроопределящи за трансграничното стопанство не само в зоната между България и Румъния, но и на балканския регион. Русе е северната "пета" от частта на трансевропейски коридор 9, който преминава през България и свързва Централна Европа с Гърция, а индиректно и с Турция.

Проектът за зимовник за 39 кораба в Русе
Ако бъдат осигурени необходимите 4.5 млн. лева, третият етап на зимното пристанище в Русе може да бъде завършен през октомври тази година, каза за "Строителство Градът" изпълнителният директор на Агенцията за проучване и поддържане на река Дунав Георги Георгиев. Изпълнители са "Мостстрой" АД с партньор "Транстрой" - Русе. Вторият български подизпълнител "Росилекс" се оттегли от схемата след завършване на първите два етапа, каза още Георги Георгиев.

Проектът за пристанище за презимуване на 39 кораба в Русе се изпълнява на три етапа и се финансира първоначално по програма ФАР - Трансгранично сътрудничество България - Румъния 1999 г. и 2000 г. Целта на проекта е да се изгради и пусне в действие модерно речно съоръжение - зимовник за общо 39 български и чуждестранни кораба, плаващи по река Дунав. Към момента това е единственото подобно съоръжение по протежение на целия участък от реката между Черно море и Унгария и осигурява конкурентни предимства на пристанище Русе пред останалите дунавски портове. Първите два етапа от проекта бяха възложени за изпълнение на белгийско-българския консорциум "Бесикс" С.А. (Белгия), "Мостстрой" АД (България) и "Росилекс" ООД (България). Общата стойност на двата договора за строителство е 6 822 648 евро. Супервизията се изпълнява от консорциума от "Хасконинг" (Холандия) и ГЮС (България). Договорът на консултанта е на стойност 420 000 евро. Строителните работи бяха приключени през 2004 г. Изградена и въведена в експлоатация беше вертикална кейова стена, дълга 560 м, с прилежаща инфраструктура за обслужване на корабите (електрозахранване, водоснабдяване, телефонизация и интернет, обслужващи кейови площадки, осветление), пътна връзка и частично драгиране на акваторията. Със завършването на първите два етапа от проекта бяха осигурени места за презимуване на 26 речни плавателни съда с габарити 12/71 м и тонаж до 900 т. През същата 2004 г. бяха осигурени 6.500 млн. евро и за третия етап от строителството (от държавния бюджет) и той трябваше да бъде завършен до края на 2006 г., което не се случи. Зимовникът ще бъде собственост на Агенцията по проучване и поддържане на река Дунав и ще стане част от организационната й структура.

Интермодалният терминал
"Техническа помощ за изграждането на интермодален терминал в Северен централен район за планиране на регионалното развитие в България - Русе" е наименованието на единия от трите проекта, получили финансиране от Европейската комисия по линия на ТNT-T мрежата. Другите два са за жп линията Русе - Варна и за интермодалния терминал в Пловдив.

След известието от края на 2008 г. за одобрение на проекта от Европейската комисия Национална компания "Железопътна инфраструктура" (първата българска организация, участвала и одобрена за финансиране с три проекта по Годишната работна програма за развитие на Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T) за 2007 г.) обяви търг, като на 11 май бяха отворени техническите оферти на осемте фирми и консорциуми с международен авторитет. Любопитното е, че към интермодалния терминал в Русе беше проявен по-голям интерес, отколкото към пловдивския - 8:6. Предстои отварянето на ценовите оферти. В търга участваха обединение "Нет инженеринг", Италия - "Трансгео", България, което от одобрените технически оферти предложи най-ниска цена за интермодалния терминал в Пловдив. Интересно е сдружение "Планет", Гърция, и "Адванс лоджистик груп", Испания, като се знае, че гръцката фирма е участвала в много екологични проекти на южната ни съседка. Германската "Дойче бан интернешънъл", която в своята страна се смята за институция, в този търг участва с българската "Транс ел инженеринг". Консорциум "Хинек" от "Хай пойнт Рендел" (Великобритания), "Инжероп" (Франция) и СД "Екип 2000", България, се свързва с Дунав мост 2. Следват ГД "Судоп", който се състои от "Судоп Прага", Чехия, и "Рол плюс", България. Участва и "Консултант за интермодален терминал Русе" от"Иберинса", Испания, която изпълнява проекта за техническа помощ на жп линията Видин - София, заедно с българските "Транссистем" и "Геотехноинженеринг". Самостоятелно се яви "Пойри Инфра", Германия. В търга се участва и "Италфер" АД, Италия, "Текник кънсалтинг инжиниърс", Италия, "Трапс - Тома Йоцов", България.

Жп линията Русе - Варна
Европейската комисия одобри през декември 2008 г. с окончателното Решение 2007-BG-90302-S на проекта за техническа помощ за рехабилитация на жп линията Русе - Варна, с който кандидатства НК "Железопътна инфраструктура".

Основна причина за отпускане на финансиране за проекта за техническа помощ от бюджета на TEN-T е, че чрез неговото изпълнение ще бъде подготвен за реализация инвестиционният проект "Възстановяване на проектни параметри на железопътната линия Русе - Варна", който е иницииран в съответствие с ревизираната политика за трансевропейската транспортна мрежа. Реализацията му ще спомогне за премахване на "тесните места" във вътрешните връзки в югоизточния регион на Европейския съюз, както и във връзките със съседните на ЕС страни чрез жп линията, която свързва най-голямото българско морско - Варна с най-голямото речно пристанище - Русе.

Планираният бюджет за изпълнение на проекта за техническа помощ е 3.100 млн. евро, от които 50% съфинансиране от бюджета на TEN-Т и 50% от държавния бюджет. Тръжната процедура за избор на изпълнител беше обявена в началото на 2009 г. През месец февруари т.г. бе подписан договор със сдружение "Евротранспроект - нет инженеринг" с краен срок на изпълнение май 2010 г.

Проектът ще бъде изпълнен на пет етапа:
- Изготвяне на проучване за оценка на нуждите
- Финансови и икономически анализи "разходи - ползи"
- Изготвяне на доклад за оценка на въздействието върху околната среда
- Подготовка на технически проекти за рехабилитация на жп линията Русе - Варна
- Изготвяне на тръжна стратегия и документация за изграждане.
Към момента не се предвижда промяна на трасето при извършване на рехабилитацията на железопътния участък Русе - Варна.

Летището в Русе
Нови условия в новата процедура за концесия на гражданско летище за обществено ползване Русе бяха предложени на обсъждане на проблемите на града през юни. Те се свеждат до променен предмет на концесията. Основен неин елемент остава разширението и реконструкцията на аеропорта, обновяване на управлението и поддържането след въвеждането му в експлоатация. Тъй като летище Русе не работи, за да бъде пуснато то в експлоатация, трябва да бъдат извършени частични строителни работи. Намалени са също и изискванията към кандидатите, свързани с мащабите на летищата, които до момента са управлявали. Срокът за въвеждане в експлоатация е между 36 и 60 месеца. Срокът на концесията е 35 години.

Първата процедура за концесиониране беше прекратена в края на 2008 г., защото не се явиха кандидати и никой не подаде оферта за аеропорта. Първият търг за концесия беше обявен през 2007 г., а със заповед на транспортния министър от април 2008 г. нейният срок беше удължен до края на миналата година.

Пътни проекти
По програмата "Транзитни пътища" се работят обекти на територията на общината и областта.

По "Транзитни пътища 5", лот 19 отскоро се извършва рехабилитация на пътни участъци по път II-21 Русе - Тутракан с обща дължина 92.385 км. Изпълнител е "Пътинжинерингстрой - Т" АД, консултант е "Транс Трафик Интегра" ДЗЗА. Стойността на проекта е 26 165 460 евро без ДДС, срокът на изпълнение - 18 месеца.

Завърши рехабилитацията по "Транзитни пътища ІV", лот 7 - участъци от път I-2 Русе - Варна с обща дължина 34.184 км. Стойност на проекта 13 414 403 лв с ДДС, а бюджетът е 17 378 811 лв с ДДС. Изпълнител е "Автомагистрали - Черно море" АД, Шумен. Консултант е "Пътинвестинженеринг" АД. Договорът за строителство е от 10 август 2006 г. Завършен е през миналата година.

Срокът за завършване на лот 8 от "Транзитни пътища ІV", участъци от път I-2 Русе - Разград с обща дължина 60.611 км, изтече на 15 юни 2009 г. Стойността на проекта е 23 491 656 лв. с ДДС. Тук попада и участък от Русе - Бяла с дължина около 16 км. Бюджетът на проекта е 25 412 115 лв. с ДДС. Изпълнител е холдингово дружество "Пътища" АД, консултант - ДЗЗД "Обединение Трансконсул БГ - Трафикконсулт БГ". Договорът за строителство е от 29 май 2006 г. Срокът за изпълнение от 18 беше удължен на 24 месеца. Дни преди изборите изпълнителният директор на НА "Пътна инфраструктура" Янко Янков откри разширението на бул. "България" в Русе с дължина 8 км, представляваща част от лот 8. По бул. "България" преминават над 40% от транзитния автомобилен товарооборот на страната, като над 25% от автомобили там са тежкотоварни.

В първото обявяване на пътната схема на оперативна програма "Регионално развитие" през ноември 2007 г. бяха включени два лота от зоната на Русе, които при повторното стартиране останаха за втората част от проекта от ноември тази година.

Първият лот е за три отсечки. Едната е от път ІІІ-202 Цар Калояново - Щръклево - Опака - Попово (2.6 км), другата е от ІІІ-2101 Русе - Тутракан обход - Сливо поле - Борисово (4.8 км). Третата е Черешово - Бояново - Бисерци (Кубрат - Старо село) с приблизителна дължина 3 км.

Вторият лот включва участък от път ІІІ-2302 Черни връх - Семерджиево - Велово - Сеново - Просторно (4.8 км).

Източник: в."Строителство градът"







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Бюджет 2024
Мъж наряза с макетен нож лицето и тялото на съпругата си в София
51-ото Народно събрание
Парламентарни избори октомври 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: