Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Горещини и засилен трафик: Ще се осъществи ли проектът за втори мост Русе - Гюргево?
Автор: Екип Ruse24.bg 19:59 / 16.07.2023Коментари (0)606
© БНТ
След като темата за втори мост Русе-Гюргево отново е на масата, сега на ход е търсенето на възможности за финансирането му. През седмицата и от Европейската банка за възстановяване и развитие обявиха, че са готови да инвестират в трето съоръжение над река Дунав, свързващо България и Румъния. А данните показват, че от началото на годината трафикът се е увеличил с 20 на сто.

Горещини и засилен трафик на Дунав мост посрещат разговорите за ново съоръжение при Русе. Движението ще остане интензивно през целия летен сезон. Броят на леките автомобили значително се е увеличил заради румънските туристи, които влизат в страната. Не намаляват и ТИР-овете, като средно за денонощие в двете посоки преминават по 1 300 камиона. Втори мост в региона ще облекчи трафика, смятат шофьори, предаде БНТ.

Андрей Ратару, шофьор от Молдова: "По-лесно се пътува през Русе, защото пътят ми е по-кратък до нашата страна. Но понякога имаме товари, с които преминаваме през Видин-Калафат. Сега идвам от Турция. Опашката е дълга, жегата е голяма и ни е много трудно. Ако има втори мост, ще е много по-удобно, няма да има такива опашки, като сега."

Михайло, шофьор от Украйна: "Пътувам от Азербайджан до Украйна. От тук малко или много е по-бързо, по-добре се кара, тук пътят на 100% е по-хубав."

От Българо-румънската Търговска Камара добавят, че от началото на тази година преминалите камиони са с 30 000 повече, а колите даже двойно повече.

Шофьорите имат и алтернатива - фериботът, но не им е изгодно, изчислява шофьорът Мартин Кандов:

"Би било по-добре. Ето вече няколко часа стоя и чакам и не знам кога ще минем. По принцип минаваме през Силистра, но много се обикаля. Фериботът е по-скъп, обаче по-бързо става."

И въпреки опашките, за шофьорите има и една добра новина - вече изчакват реда си при добри условия на буферния паркинг.

Въпросът е изключително важен, защото това ще свърже Русе с агломерацията на Букурещ и България с Румъния и Изтока и Запада в Европа. Този мост, който е в момента е построен 1954 г. и има само по една лента в двете посоки и в крайна сметка, въпреки че има и жп линия, е едно съоръжение, което вече времето го е изпреварило", каза Пенчо Милков, кмет на община Русе.

"Заедно Румъния и България да създадат график за изграждане на новия мост Русе-Гюргево и да изградят

такава инфраструктура, която да го свърже с националната инфраструктура на двете държави", заявява Дору Драгомир - председател на двустранна Търговска Камара България - Румъния.

От Инициативния комитет в Русе, който от години настоява за нов мост, определят сегашния като морално остарял.

"Първо съществуващият мост е набързо сглобен от стоманена конструкция, събрана от различните краища на Европа. То трябва да бъде заменено с ново, модерно, което да бъде изградено като съвременна технология с минимум 4 платна, с жп линия по средата", обясни Георги Георгиев, председател на Инициативен комитет за изграждане на втори мост Русе-Гюргево.






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Малолетни нападнаха служител в България мол
Зима 2024/2025 г.
Служител на МВР се самоуби в София
Риск от чума по дребните преживни животни
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: