Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Интермодалният терминал в Русе привлече огромен интерес
Автор: Екип Ruse24.bg 10:41 / 24.05.2009Коментари (0)391
В два последователни работни дни - на 8 и на 11 май, бяха отворени тръжните документи за бъдещите интермодални терминали съответно в Пловдив и Русе. Към русенския обект беше проявен по-голям интерес - участваха седем смесени сдружения и една европейска компания, а за терминала в Пловдив се явиха пет обединения и една фирма. След оценка за съответствието на документите до по-нататъшно участие в тръжната процедура бяха допуснати и осемте участника за русенската зона за смесен транспорт. Възложител е Национална компания "Железопътна инфраструктура". В оценителната комисия освен представители на инвеститора имаше външен консултант и експерт от Министерството на транспорта.

Първо по реда на предаване на офертите е обединение между италианската "Нет инженеринг" и българската "Трансгео". Същото обединение се кандидатира и в търга за терминала в Пловдив. От месец италианската компания "Нет инженеринг" заедно с "Евротранспроект" изпълнява жп задачата за възстановяване на проектните параметри на железопътната линия Русе - Варна.

Втори е консорциумът между гръцката "Планет" и испанската "Адванс лоджистик груп"."Планет" е водеща гръцка компания, учредена през 1987 г., съакционер в дружеството е Националната банка на Гърция. Смята се, че "Планет" е спомогнала за преобразуване на сектор екология след влизането на Гърция в Европейския съюз. "Адванс лоджистик груп" съществува от 1988 г. и е специализирана в транспорт и инфраструктура, като дава решения за функционално използване на територията. Консорциумът не участва в търга за пловдивския обект.

За разлика от състезанието за пловдивския терминал в русенския търг "Дойче бан Интернешънъл" не е самостоятелен кандидат, а се яви в съдружие с "Транс ел инженеринг", който в пловдивската обществена поръчка игра със "Судоп Прага". Чешката "Судоп" и българската "Транс ел инженеринг" са партньори в жп проекта Пловдив - Бургас, а с още български и френски фирми участваха в жп проучването на Горна Оряховица - Мездра.

Четвъртият участник е консорциум "Хинек", в който се включват известните като консултант на Дунав мост 2 "Хай поинт Рендел" (Великобритания) и "Инжероп"(Франция), с тях е и българската СД "Екип 2000". В търга за Пловдив не беше включена английската компания.

Гражданското дружество "Судоп", което е пето поред, се състои от чешката "Судоп Прага" и българската "Рол плюс", правоприемник на "Рол" с регистрация от 1993 г.
"Консултант за интермодален терминал Русе" е шестият участник, в него се включват две фирми - испанската "Иберинса", която изпълнява проекта за техническа помощ на жп участъка Видин - София, и българските "Транссистем" и "Геотехноинженеринг".

Предпоследна по реда на приемане на офертите е германската фирма "Пойри Инфра". Тя участва самостоятелно и не се състезава за пловдивския терминал. Компанията подписа договор за изпълнение на техническа помощ за жп проекта София - Перник - Радомир през август 2008 г. В България е играла в търгове и за водни обекти.

Последният участник в процедурата е консорциум между две италиански фирми - "Италфер" АД и "Текник кънсалтинг енжиниърс", и българската "Трапс - Тома Йоцов". "Италфер" дебютира в България като част от консорциум в търга за консултант на обновяването на жп линията Пловдив - Свиленград. Повторната поява на фирмата, този път в обединение с водещ партньор WSP Group, беше в търга за Дунав мост 2.

На 6 август изтича крайният срок оценителната комисия да завърши работата си по техническата оферта и да покани одобрените участници за отварянето на ценовите предложения.

Проектът за интермодалния терминал в Русе е от одобрените от Европейската комисия за финансиране по линия на трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T). Другите два проекта са терминалът в Пловдив и възстановяването на проектните показатели на жп линията Русе - Варна. Те бяха одобрени след подаване на предложения от транспортното министерство. Заявените пътни проекти по ТЕN-Т мрежата бяха спрени заедно с ИСПА парите за пътища и реабилтирани на 12 май.

Източник: в."Строителство градът"







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Природни стихии
Световна черна хроника
Попълване на регулатори
Поскъпване на хранителните продукти
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: