© Ruse24.bg | | Позиция на членовете на "Обществен съвет Русе":На основание многобройни сигнали и дискусии в групата на Обществен съвет, предлагаме на Вашето внимание конфликтни точки, свързани с организацията на движение в Русе. Настояваме да ни информирате за решенията, които сте взели след нашия сигнал за отстраняване на провокиращите злополуки места и създаване на по-добра организация на движението.
1. Липсва пътна маркировка в почти целия град и особено на пешеходните пътеки. Това създава лоша организация на движението и предпоставки за ПТП.
2. По ул. "Солун" в кв. "Възраждане" липсват пешеходни пътеки по цялото й протежение от пресечката с ул. "Вардар" в посока военното поделение, та чак до края на улицата. На пресечката с ул.Велес се преминава през бордюр.
3. На кръстовището до автобусна спирка на Механотехникум (ул."Доростол" и бул. "Съединение") преминаващите автомобили не дават път на пешеходците. Спирката е на място, което ограничава видимостта, и шофьорите, идващи по ул. "Доростол", не успяват да видят пешеходците. Необходима е светофарна уредба.
4. Друг проблем с висок риск за ПТП е допускането от някои шофьори навлизане в многолентовите кръстовища от най-лява лента, като при преминаване през кръстовището навлизат в най дясната. Това много често става при влизане от Варна по бул. "Хр.Ботев" на кръстовището към бул. "Неофит Бозвели", като престроените в най-дясна лента обикновено биват изтиквани към тротоара отсреща от лявостоящите автомобили и просто се налага да спрат. Същата ситуация е при идване от Пазара и завиване на ляво към изхода за Варна. Посоката на "вливане" на лентите да се определи с пунктирани линии /широко практикувано в САЩ/ във всички направления на големите кръстовища. Настояваме да подкрепите по-строг контрол на спазването на законовата уредба за движение по пътищата.
5. При изхода от бул. "България" към ул. "Св.Димитър Басарбовски" до самия Дъгов мост да се премахне острието от мантинели, стърчащо на няколко метра пред светлоотразителната табела за препятствие.
6. Необходимо е да се постави панорамно огледало за слизащите от Дъговият мост при У-образното кръстовище с ул."Св.Димитър Басарбовски".
7. Цялата вертикална маркировка от детелините при Сарайски мост да се възстанови и дублира с хоризонтална, като се изрисуват самите знаци "път с предимство", "стоп" и "следва път с предимство" преди стоп-линиите.
8. На кръстовището между ул. "Борисова", ул. "Хан Крум" и ул."Константин Иречек" да се пререгулира светофарната уредба така, че да пропуска в самостоятелни цикли идващите по ул. "Борисова", после само идващите по ул."Хан Крум" и отделно само пешеходците във всички посоки.
9. Във връзка с неспиращите гонки по прави отсечки в града, настояваме да бъдат монтирани камери. Предлагаме да се направят нощни внезапни проверки от цивилни полицаи, което ще има и психологически ефект сред нарушителите.
10. Да се постави камера на кръстовището на бул. "Липник" и ул."Дебър" (до Ялта), където е забранен обратния завой, но не се спазва забраната и се създават предпоставки за ПТП.
11. На кръстовището на бул. "3 март", ул. "Струма" и ул."Росица" (в края на Сарайския мост) да се регулира така светофарът, че да се избегне получаването на дълги опашки, които понякога достигат до завод Юта. Светофарът се включва само за около един час всеки ден, но това става точно в своеобразен час пик (когато хората се прибират от работа) и поради различните по натовареност потоци превозни средства (движещите се по бул "3 март" са значително повече от тези идващи ул."Росица") се струпват големи опашки. Поради дългата колона от чакащи често недобросъвестни шофьори, в желанието си да преминат максимално бързо това кръстовище, изпреварват неправилно, което създава излишни рискове.
12. Положената пътна маркировка и насочване на потоците автомобили на площада до Речна Гара и на площада до х-л "Рига" е просто подигравка с водачите имайки предвид размерите на тези площади и тяхната натовареност.
13. Да се изиска от служителите в КАТ да вършат по-отговорно работата си в случаи, когато има предмети по пътното платно - да ги отстраняват или да предприемат бързи мерки за отстраняването им, както и да сигнализират съответните органи за наличие на дупки по пътното платно.
14. Служителите на КООРС, които патрулират из града, да сигнализират съответните органи за наличие на дупки по пътното платно.
15. Да се изиска от фирмата, полагаща маркировка, сертификат за качество и гаранция за издържливост на полаганата боя за пътна маркировка.
16. Да се направи анализ на състоянието на пешеходните подлези и да се направи нужното те да станат предпочитан начин за пресичане на пътните платна.
17. Състоянието на тротоарите е под всякаква критика. Освен, че са разбити, за хората с инвалидни колички не са направени постъпи навсякъде.
18. Да се вземат мерки за затягане на дисциплината на велосипедистите като пълноценни участници в движението - доста често те не са оборудвани със съответното осветление и светоотразители за безопасно движение в тъмната част на деня. Понякога при движение не се съобразяват със светофарите.
Надяваме се на отговорността и професионализма Ви и очакваме бързата Ви реакция, която да сведем до знанието на гражданите на гр. Русе. |