ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Лъчезар Симеонов, лектор на Digital4Ruse: Внедряването на изкуствения интелект в e-commerce сферата може да се случи по разнообразни начини | ||||||
| ||||||
"Най-общо, ако трябва да го обобщя, внедряването му може да облекчи процесите по управление на ресурсите, на ежедневните задачи и цялостно по този начин, ако трябва вече да дадем конкретен пример, това може да се изкаже в препоръки по отношение на анализиране на историята на поръчки за дадения магазин, оптимизиране на продуктите на база този анализ, който би могъл да направи изкуственият интелект. А оттам нататък вече може да се работи с конкретни маркетингови стратегии, които допълнително да таргетират това, което е най-търсено към нови и към настоящи потребители на съответната и e-commerce платформа. И това само по себе си е най-малкият пример, най-общият пример, по който един изкуствен интелект, на какъвто и модел да стъпва, би могъл да се въведе, да се имплементира в e-commerce сферата", коментира той. Къде мястото на българската версия на ChatGPT в тази симбиоза, за която споменахме - изкуствени интелект, платформа и софтуер? "Това е много интересен въпрос, много, много релевантен на база това, което се случва в страната, и с платформата, която беше пусната. Тук ще си позволя да говоря повече не от комерсиална гледна точка, а от лична, и да кажа, че със сигурност през моята призма, през моя опит платформата има нужда от развитие преди да може да се използва адекватно за целите, за които преди малко споделих. По-скоро ще има нужда от допълнително развитие във времето", обясни Лъчезар Симеонов. Може ли в момента AI да ни дава насоки къде да рекламираме своя продукт? "Ще кажа, че на теория е възможно, но не без допълнителна човешка намеса. Ако просто искаме да хванем един изкуствени интелект от широко разпространените модели и му зададем въпроса "Къде мога да по популяризирам "X“ продукт в "Y“ платформа?“, това по-скоро не би било възможно, ако е готово решение. Но това, което може да се постигне вече с допълнителна човешка намеса, дори без да говорим за технически ресурси, е, ако му предадем повече информация коя конкретна група имаме предвид, какви са постовете в тази група, или просто му захраним допълнителни данни, може да ни върне много полезна информация за това какъв е сeнтиментът на групата – дали е положителен, дали е неутрален, дали е негативен и това как би се отразило съответно за нашата ниша, за нашия бизнес, за нашия пазар, дали ще има по-скоро положителна реакция, или негативна реакция, и всякаква такава форма на интеракция може да се получи, с уговорката, че е нужна допълнителна човешка намеса, а не да се ползва готовото решение само". "Изкуственият интелект може да внедри промяна при бизнеси, които се занимават с офлайн търговия, особено, когато си говорим в мащабите на малкия и среден бизнес най-вече, защото това, което може да се получи с помощта на изкуствения интелект при тях, е, че могат да се автоматизират голяма част процесите, които поглъщат времето на собствениците на съответните бизнеси, като им помогнат с най-базовото от автоматичното следене за наличности в магазина и съответно автоматични заявки, които се пускат, за да поддържат определени минимални наличности, които те сами биха си заложили, като преминем отново през същото, което по-рано направихме като референция, ако се проследи къде има най-голям процент продажби по продуктите, това може да предостави допълнителна информация – дали ще бъде за сезони тенденции, дали ще бъде за други фактори, които да им помогнат да дефинират нови продукти, които биха въвели, или стари продукти, които могат да котират в определени периоди от годината и при съответни други фактори, които се вземат под внимание. Съответно чисто откъм рутинните задачи, чисто административни – там автоматизацията е съвсем, съвсем адекватна, говорейки за плащане на някакви рутинни дали ще са заплати, дали ще са фактури към контрагенти и прочие. Но определено има поле за внедряване в офлайн търговията", коментира още Лъчезар Симеонов. За трета поредна година Digital4Ruse: Дигитални възможности за бизнеса превръща град Русе в център за иновации и бизнес развитие. "Доходно здание“ ще бъде домакин на събитието и на 13 април ще събере водещи експерти с дългогодишен и доказан опит в сферата на дигиталния маркетинг, изкуствения интелект, киберсигурността и дигиталното предприемачество. Програмата на събитието е насочена към обсъждане на актуални теми като европейското финансиране на дигиталните трансформации, успешни стратегии за излизане на международния пазар и разработване на ефективни дигитални маркетинг стратегии. За първи път в историята на Digital4Rusе, конференцията ще представи изпълнителните директори на водещи компании и едни от най-големите работодатели на област Русе, които ще споделят своята опит и историята на успеха си с гостите. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Радина и Деян Донков отново заедно
12:12 / 01.12.2024
Спасиха изгубени и премръзнали туристи на Витоша
08:51 / 01.12.2024
"Денсинг старс" отпада
12:12 / 01.12.2024
AI баба спира телефонни измами
09:06 / 01.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@ruse24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Ruse24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Ruse24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Ruse24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: