Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Морският бизнес не иска канал Варна-Русе
Автор: Екип Ruse24.bg 09:36 / 16.10.2008Коментари (0)334
Морският бизнес няма нужда от канала Варна-Русе. Това намекна зам.-кметът по транспорта на община Варна Свилен Крайчев. Той подчерта, че в случая говори предимно от името на морската общественост в града. Според Крайчев, реалността, която част от поддръжниците на проекта пропускат да отчетат, е че вече съществува такъв канал, който да свързва Дунав и Черно море. Това е Черна вода - Кюстенджа, а Румъния и лобито й в Европейския съюз ще окаже сериозен отпор на подобна идея за конкурентно съоръжение. Освен това изграждането на подобен канал е прекалено голяма инвестиция, която страната ни не може да поеме самостоятелно, смята зам.-кметът по транспорта. За реализацията му задължително ще трябва да бъдат привлечени европейски капитали. Източниците им обаче първо ще искат да се декларира бързата възвръщаемост. Това неминуемо ще наложи въвеждането на високи такси за преминаването през канала, което ще го направи и непривлекателен, смята Крайчев. Той посочи, че икономическите разчети, които съставителите на проекта са направили, са безкрайно остарели и сега са далеч от реалностите. Те са базирани на превоза на масови товари, руда и въглища.

Крайчев прогнозира, че страната ни все по-малко ще се нуждае от подобни суровини, след като Кремиковци бъде закрит, в което той е убеден, че ще се случи. Големите унгарски износители на зърно работят с пристанището в Констанца и румънците не биха си позволили да ги изпуснат, коментира още зам.-кметът на Варна. Той подчерта, че в момента най-бурно се развиват контейнерните превози и там трябва да се насочат усилията. Както е замислен проектът, с използването на тези подемници, нужните 22 часа за преминаване на канала са прекалено дълго време, категоричен е Крайчев. Той нарече дори абсурдно подобно предложение.

Според зам.-кмета, усилията трябва да се насочат към по-целесъобразни проекти като баражирането на Дунав. Това би довело до осигуряването на постоянно ниво на водата по реката, което неминуемо ще подобри и контейнерните превози и дори могат да се създадат редовни линии по реката, смята Свилен Крайчев.

Като крайно неправилно той отчете и приоритизирането на отделните дейности от разработващия екип. Зам.-кметът смята, че на първо място би трябвало да бъде поставен транспортът по канала, а не промишленото водоснабдяване и напояването. Той предложи за решение на проблемите с напояването и водоснабдяването на Североизточна България просто да се направи по-голям тръбопровод.

Източник: в. "Позвънете новини"


Още по темата: общо новини по темата: 3
27.08.2009 »
16.10.2008 »
15.10.2008 »






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
България в еврозоната
Пожари 2024
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Природни стихии
Космическа надпревара
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: