Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Русе
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Институции
Криминални
Бизнес
Други
Моторът на Русе
Автор: Екип Ruse24.bg 09:06 / 06.09.2008Коментари (0)763
© в.
24 септември 2006 г. Датата е издълбана върху бетонен къс, поставен точно до входа на административната сграда на индустриалния парк в Русе. Странният "паметник" маркира началото на инвестицията на френската компания "Монтюпе" (Montupet) в крайдунавския град. Две години по-рано местният общински съвет за първи път обсъжда идеята да създаде индустриален парк край града. През 2005 г. пък френският доставчик на автомобилни части е избрал мястото до Дунав мост, за да произвежда своите детайли за двигателите на Audi, Renault, Dacia и BMW. Камъкът е своеобразната първа копка на първото предприятие в индустриалния парк. Последните няколко седмици са произведени и първите тестови изделия, а официално лентата на завода ще бъде прерязана в края на следващата седмица.

Сговорна дружина

Три в едно: неочаквано добра комбинация. Популярният рекламен слоган пасва отлично на казуса с проекта на "Монтюпе" в Русе. Френското производство там стана възможно, след като в абсолютно нетипично за България единодействие държавата, общината и инвеститорът месеци наред работиха в една посока за проекта. Днес мениджърът на завода Шинед МакКъри обяснява, че благодарение на това сътрудничество инвеститорът е избрал Русе: "За шест месеца тук успяхме да завършим преговорите с общината и държавата, докато в Румъния този процес ни отне 18 месеца." Директорът "Човешки ресурси" в предприятието Ивелин Димитров също акцентира върху доброто сътрудничество между общината, държавата и инвеститора. "Монтюпе" беше сертифицирана от Българската агенция за инвестиции като първокласен инвеститор, което ни даде възможност да купим земята без търг", отбелязва той.

Има няколко щастливи "съвпадения", за да се случи проектът в Русе: малко преди французите да изберат града, общината вече била решила да изгражда индустриален парк, земите били прехвърлени безвъзмездно от държавата на местната власт. После правителството отпуснало 8 млн. лв. за строителството на пътя до обекта, а частни компании ("Овергаз", Е.ОН) помогнали с финансирането на газопровод и трафопост с идеята, че ще имат още клиенти в района.
Не е за подценяване и качеството на работната ръка, отбелязва Шинед МакКъри. Градът разполага с 14-15 професионални училища, университет и добри традиции в областта на индустриалното производство, припомнят от общината. За избора на "Монтюпе" изобщо не било притеснително, че България няма автомобилно производство, защото клиентите на компанията са в различни държави. Не ги притеснили и лошите пътища, въпреки че ще превозват продукцията си с камиони. Впрочем бъдещата продукция на "Монтюпе" ще пътува по български шосета съвсем малко - индустриалният парк е само на 1.4 км от основния път, а оттам до Дунав мост е по-малко от километър. Така решението на "Монтюпе" да кацне на бившето селскостопанско летище в крайдунавския град, всъщност съвсем не било изненадващо.

Френско, от Русе

Плановете на инвеститора предвиждат в русенския завод да бъдат вложени общо 53 млн. евро, като 35 от тях вече са факт. Естествено продукцията ще е изцяло за износ. В бъдеще в 20-те хиляди квадратни метра производствено хале на завода в Русе ще могат да се произвеждат по 250 хил. детайла за двигатели на Renault годишно, 250 хил. за Audi V6, 80 хил. за Dacia Logan и 160 хил. за BMW. Освен това предприятието има капацитет и за производство на 350 хил. комплекта носачи за Audi. Договорите се сключват от централата на компанията, но за да бъде възможно производството в Русе, клиентите трябва "да одобрят" завода. "Вече приключиха успешно няколко одита от Renault, имахме и от Audi, този месец предстои нов одит от тях, от Dacia също идваха на посещение", казва Шинед МакКъри. Преди да направят поръчката си, клиентите одобряват на място както оборудването, така и логистиката и качеството на суровините. За производството на "Монтюпе" в Русе ще се ползва метал от Дубай и пясък от Франция и САЩ. "Цялата група "Монтюпе" ползва един и същ доставчик на метал", бърза да тушира учудването ми МакКъри. Френският доставчик на цилиндрови глави и алуминиеви части за автомобилостроенето има заводи във Франция, Испания, Канада, Мексико и Северна Ирландия, а предприятието в Русе е единственото в тази част на Европа. Оборотът на групата през миналата година е 488 млн. евро.

В русенския завод на "Монтюпе" работят 125 души в момента, но плановете предвиждат броят им да достигне около 500 при трисменен режим на работа. Собствениците на френската компания са калкулирали сериозно бъдещо увеличаване на поръчките и затова са закупили 140 хил. кв.м земя - доста повече, отколкото е заело сегашното производствено хале.
От мениджмънта на компанията специално акцентират върху екологичните изисквания към тяхното производство: Съгласно издаденото им комплексно разрешително те декларират, че ще използват многократно необходимия им пясък, като всеки път добавят само по 5% нов. Оборудването за завода е изцяло от европейски производители и е еднакво с останалите заводи на групата. Около 3 млн. евро са екологичните инвестиции на "Монтюпе" в Русе до момента, отбелязват мениджърите на компанията.

И за десерт - проблем

Ако нещо все пак спъва инвеститора в общуването с администрацията, това са твърде тромавите процедури по приемането на обекта. В русенския завод все още очакват своето разрешително за ползване (т.нар. акт 16) и се надяват да го получат до идната седмица. А го чакат вече месеци.

Без документа предприятието не може да изнася продукция, т.е. не може да работи. Така има риск насроченото за следващата седмица откриване на завода да си остане просто едно театрално рязане на лента, след което машините да спрат. Което ще унищожи добрия опит и впечатленията на инвеститора от българските власти.

Източник: в.Капитал


Още по темата: общо новини по темата: 5
24.07.2009 »
24.03.2009 »
12.09.2008 »
10.08.2008 »
04.08.2008 »






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
България в еврозоната
Пожари 2024
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Природни стихии
Космическа надпревара
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Русе и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@ruse24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: